zavřít

Ty to zvládneš.cz - ZDRAVOTNÍ STAV ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Virtuální měna iota, ilustrační obrázek
Virtuální měna iota, ilustrační obrázek
Autor: Profimedia.cz

Měna robotů a internetu věcí. Korporace zajímá kryptoměna iota

16. ledna 2018, 10:07  -  frn
Virtuální měna iota, ilustrační obrázek
Virtuální měna iota, ilustrační obrázek
Autor: Profimedia.cz
16. ledna 2018, 10:07

Kryptoměna iota má v budoucnu umožnit platby mezi roboty a stroji obecně. Její tržní kapitalizace překročila dvě stě miliard korun a zajímá velké koncerny - Volkswagen, Bosch, Deutsche Telekom, Microsoft.

Nadaci Iota založili v roce 2015 v Berlíně David Sønstebø a Dominik Schiener. Nadace má kontrolu nad stejnojmennou měnou.

Nyní je podle serveru coinmarketcap.com s 9,8 miliardy dolarů (204 miliard korun) desátou nejhodnotnější virtuální měnou. Samotný Schiener tvrdí, že jejich strategií není to, aby jejich projekt měl co nejvyšší kapitalizaci. Od současného „šílenství“ na trzích s kryptoměnami se distancuje.

Měna má sloužit jako páteřní platidlo v autonomní ekonomice strojů. „Pokud chcete využít potenciál internetu věcí, musíte dovolit, aby si stroje navzájem (za služby) platily,“ vysvětlil Schiener. S tím souhlasí i manažeři z automobilky Volkswagen. Pokud se rozšíří použití autonomních vozidel, taková auta by měla samostatně platit i za parkování nebo tankování.

„Pokud vozidla platí za parkování a nabíjení, potřebují k tomu bezpečnou technologii,“ souhlasí Johann Jungwirth, šéf pro digitalizaci automobilky VW. Proto jedná se zakladateli této měny. Jungwirth počítá s tím, že se v budoucnu bude jednat o miliardy transakcí denně.


Jak se těží na kolejích:

Nová zábava na kolejích: studenti těží kryptoměny za peníze univerzit


Zájem o tuto technologii mají i další velké firmy nejen z Německa. Deutsche Telecom, Microsoft, Innogy, Bosch, Fujitsu.

Iota je alternativou k bitcoinu. Není ale založena na technologii blockchain, ale takzvané technologii tangle. Objem měny je navíc zafixován, takže ji nelze těžit. Bosch chce využít měnu právě pro finanční transakce mezi stroji.

Manager Magazin zdůraznil, že se projekt liší od původně anarchokapitalistického bitcoinu, který chtěl být decentralizovanou měnou, jež obchází tradiční finanční instituce. Tvůrci měny iota naopak hodlají spolupracovat s průmyslem, vládami i centrálními bankami. Velké firmy podle Schienera chtějí spolehlivé řešení s tím, že za finanční transakce nebudou platit žádné poplatky.

Iota je synonymem pro deváté písmeno řecké abecedy, jež se označuje jako nejmenší písmenko. Měna má sloužit zejména pro mikroplatby. Aby se vyplatila firmám používat, netěží se, dodal jeden ze zakladatelů David Sønstebø. Odpadá energeticky náročné dolování měny, jako je tomu u jejích konkurentů.


Těžba kryptoměn není jen pro vyvolené. Čtěte, jak na to:

Jak těžit kryptoměny? Vstupní investice není tak vysoká, jak se může zdát


Decentralizovaná databáze ověřování plateb nefunguje jako blockchain, který vypisuje celou historii transakcí a s narůstajícím počtem je databáze stále delší a komplikovanější. Tangle si vybírá jen dvě náhodné transakce z minulosti, vysvětlil Sønstebø.

Zda je tato měna životaschopná, musí teprve prokázat. Nyní ji stejně jako bitcoin ohrožují velké výkyvy kurzu kvůli finančním spekulacím. Pokud by cena ioty příliš kolísala vůči dolaru nebo euru, velké firmy mohou přestat mít o projekt zájem. Schiener nicméně tvrdí, že iota je společně s měnou ethereum nejvíce inovativním projektem ve skupině altcoinů, tedy konkurentů bitcoinu.

Vývoj kurzu měny iota vůči dolaru a bitcoinu:

Související články:

Konec hry? Čína chce zastavit těžbu bitcoinů na svém území

Na kryptoměnách bohatnou i státy. Hesensko chce prodat zabavené bitcoiny

Ripple je prvním altcoinem, jehož hodnota přesáhla 100 miliard dolarů



Čtěte také

 Dálnice v Česku - ilustrační foto

Havlíček: Zakázku na IT systém na dálniční známky zrušíme bez sankce. Nová bude jednodušší

Zakázka na IT systém k elektronickým dálničním známkám bude zrušena bez jakékoliv sankce.…

24. ledna 2020

 Zásobovací loď Viking Energy

Těžař Equinor bude zelenější. Začne provozovat první loď na čistý čpavkový pohon

Zásobovací loď Viking Energy se po modernizaci se stane první lodí na amoniakový…

24. ledna 2020

 Kandidáti na předsedu KDU-ČSL: europoslanec Tomáš Zdechovský, předseda lidoveckého poslaneckého klubu a místopředseda strany Jan Bartošek a poslanec Marian Jurečka,

Hledá se krizový manažer. Dva veteráni a nováček se utkají o post šéfa lidovců

KDU-ČSL volí nového předsedu. Střetnou se poslanci Marian Jurečka, Jan Bartošek a…

24. ledna 2020

Kryptoměny  Venezuelský prezident Nicolás Maduro představuje kryptoměnu petro

Maduro má plán na záchranu Venezuely. Otevře luxusní kryptoměnové kasino

Venezuelský prezident Nicolás Maduro se dál snaží zachránit ekonomickými problémy…

24. ledna 2020

 Nemocnice, ilustrační foto

Nemocnice pod palbou. Kyberútoků na zdravotnická zařízení přibývá

Nemocnice jsou pro hackery lákavým cílem. Už v minulosti si ověřili, že jsou nedostatečně…

24. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zvýšení minimální mzdy daňovým pohledem
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Auta
Škoda potvrdila Octavii RS s hybridním pohonem. Odhalí ji…
VW Arteon Shooting Brake míří i k českým zákazníkům. Dorazí na podzim spolu s faceliftem
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj druhý sériový model
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Hry pro příležitostné hráče