Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

Společnost Deutsche Telekom si nárokuje výhradní používání barvy magenta.
Společnost Deutsche Telekom si nárokuje výhradní používání barvy magenta.
Autor: Profimedia.cz

Magenta je naše: německý telekom se soudí o barvu s americkou pojišťovnou

13. listopadu, 16:28  -  František Novák
Společnost Deutsche Telekom si nárokuje výhradní používání barvy magenta.
Společnost Deutsche Telekom si nárokuje výhradní používání barvy magenta.
Autor: Profimedia.cz
13. listopadu, 16:28

Spor o používání barvy magenta se rozhořel mezi Deutsche Telekom a americkou firmou Lemonade, jež poskytuje od června také pojištění v Německu. Telekom se dlouhodobě snaží o to, aby firmy i mimo telekomunikace nepoužívaly barvy ve spektru mezi růžovou a fialovou. Zástupci firmy Lemonade tvrdí, že se jedná o formu šikany, protože barvy patří všem.

Telekom získal soudní předběžné opatření na používání této barvy. Lemonade si naopak stěžuje u unijního úřadu pro duševní vlastnictví EUIPO, že výhradní práva pro používání barvy magenta by měly být německé firmě odebrány, protože samotnou barvu telekomunikační společnost nevymyslela.

„Deutsche Telekom se snažil zakázat používání růžové barvy technologickému blogu v USA, výrobci hodinek na portálu Indiegogo, účetní firmě v Nizozemsku, prodejnám IT v Anglii a nyní tvrdí, že vlastní růžovou barvu rovněž v sektoru pojišťovnictví. Pokud by někdo v Deutsche Telekom vynalezl novou barvu, pak by jejich požadavek měl smysl. Pokud tomu tak není, jedná se o formu firemní šikany. V tomto případě jde o barvu, která patří všem,“ vyjádřil se k nátlaku německé společnosti Daniel Schreiber, ředitel a jeden ze zakladatelů pojišťovny Lemonade.

Má mít firma oporu u soudu v nároku na výhradní používání barvy?