Čtyři Němci z deseti souhlasí s tvrzením, že elektromobily jsou podvod - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Čtyři Němci z deseti souhlasí s tvrzením, že elektromobily jsou podvod

,

Je provoz elektromobilu pro ochranu klimatu lepším řešením než automobil se spalovacím motorem, i když se používá elektřina vyrobená z fosilních zdrojů? Názory se různí. Nicméně 40 procent Němců se domnívá, že důraz na zavádění elektromobilů doprovází falešný argument o ochraně planety před emisemi.

Společnost Verofox, která na německém trhu srovnává ceny elektřiny, si nechala udělat průzkum u firmy Innofact ohledně názorů Němců na elektromobily a její vliv na ochranu klimatu. Z odpovědí 1082 Němců ve věku 16 až 69 let vyplynulo, že 40 procent z nich souhlasí s tvrzením, že elektromobilita je podvod. To znamená, že nevěří tomu, že provoz elektromobilu má nižší uhlíkovou stopu než automobil se spalovacím motorem.

Zastánci používání vozů s elektrickým motorem zdůrazňují, že i při využití elektřiny z uhelných elektráren k dobíjení je provoz ekologičtější.

Na konferenci o E-mobilitě, kterou pořádal týdeník Euro, místopředseda Asociace pro elektromobilitu v ČR Lukáš Hatas prohlásil, že elektrovůz je i po dobití proudem z hnědouhelné elektrárny dvakrát až čtyřikrát čistší než spalovací motor. Předseda představenstva Unie nezávislých petrolejářů ČR Ivan Indráček naopak tvrdí, že celkové emise jsou v případě benzínového motoru nižší.


Čtěte více o konferenci E-mobilita:

Jak být nezávislý na Asii? Volkswagen vyvíjí vlastní baterii do elektromobilů

Exministr Kuba: Debata o elektromobilitě v Česku jde špatným směrem


Bývalý šéf ekonomického Ifo-Institutu z Mnichova Hans-Werner Sinn předložil propočet, podle kterého elektromobily produkují o 11 až 28 procent více oxidu uhličitého než srovnatelné vozy s naftovým motorem, pokud používají elektřinu z německého energetického mixu. Ten stojí více než ze třetiny na spalování uhlí a zemního plynu.

Naopak německé ministerstvo životního prostředí tvrdí, že elektromobily při využití německého energetického mixu vypouštějí o 16 až 27 procent méně oxidu uhličitého na ujetý kilometr než auta se spalovacím motorem.

Je elektromobil ekologičtější než vůz se spalovacím motorem?

Zřejmě i proto dvě pětiny Němců nevěří, že podpora elektromobilů bude mít dopad na snižování produkce skleníkových plynů. Celkem ale 57 procent dotázaných hodnotí elektromobilitu jako krok pozitivním směrem.

Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů

Dále čtěte:

Elektromobil je čistší než auto se spalovacím motorem, i když ho pohání energie z uhlí

Holanďané slibují první dálkový elektromobil: ujede 800 kilometrů

Ohodnoťte tento článek
Diskuze