Kdy bude Praha připravená na nástup e-mobility? V roce 2025 - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Kdy bude Praha připravená na nástup e-mobility? V roce 2025

, red,
Kdy bude Praha připravená na nástup e-mobility? V roce 2025
Zdroj: Euro

Jak zaznělo na konferenci E-mobilita pořádané týdeníkem Euro, rozvoj elektromobility bude v regionech České republiky probíhat rozdílným tempem.

Podle Vojtěcha Frieda ze společnosti Pražská energetika bude metropole pro nástup elektromobilů připravena už do šesti let. Důvodem je i především to, že se bude na základě regulací – třeba emisních – zásadně měnit flotila vozů s povolením jezdit ve městě.

Důležité ale bude, aby do té doby vznikl dostatek veřejných nabíjecích stanic. “Trvá strašně dlouho, než vůbec získáte všechna stavební povolení,” postěžoval si Martin Klíma z firmy E.on Energie na páteční konferenci E-mobilita. Představa, že by pak auta stála kilometrové fronty na prodlužky, je podle něj přesto mylná. “Člověk najede v průměru maximálně 50 až 70 kilometrů denně, to stačí jedno nabití týdně,” dodal Klíma.


Čtěte více o konferenci E-mobilita:

Jak být nezávislý na Asii? Volkswagen vyvíjí vlastní baterii do elektromobilů


Během konference pořádané týdeníkem Euro v pražském hotelu Augustine se pak do sebe pustili Lukáš Hatas, místopředseda Asociace pro elektromobilitu ČR, a Ivan Indráček, předseda představenstva Unie nezávislých petrolejářů ČR. Důvodem byly emise.

“Elektromobil dobitý elektřinou z hnědouhelné elektrárny je pořád dvakrát až čtyřikrát čistší než spalovací motor,” tvrdil Hatas, čímž popudil Indráčka, který má prý k dispozici jiná čísla. “Pokud porovnám výrobu elektřiny z hnědého uhlí s benzinovým motorem, celkové emise jsou u benzinového motoru nižší,” opáčil Indráček.

Během konference E-mobilita ještě zaznělo, že se česká energetika bez nových zdrojů neobejde. Sice více než čtvrtinu vyrobené elektřiny exportujeme, ale bude třeba nahradit uhelné elektrárny. Kromě nových jaderných bloků připadá podle Hatase v úvahu vybudování 280 kilometrů čtverečních agrovoltaiky, tedy kombinované výroby elektřiny se zachováním zemědělské výroby. Tato plocha by přitom pokryla spotřebu celého odvětví dopravy a zabrala jen sedminu plochy, na které se dnes samostatně pěstuje řepka.

Konference E-mobilita
24. května 2019, Hotel Augustine Praha
Pořádá: týdeník Euro
Partneři: Audi, EY, E.ON

Přečtěte si:

Číňané staví v Německu továrnu na baterie. Muskova Gigafactory bude proti ní trpaslík

Němci finišují s přípravou těžby lithia okolo Cínovce. Bez zbytečného křiku

Elektromobil je čistší než auto se spalovacím motorem, i když ho pohání energie z uhlí

Ohodnoťte tento článek
Diskuze