Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak náročné je MBA studium? Zjistili jsme za vás!

Jak náročné je MBA studium? Zvládnu ho při svém vyčerpávajícím zaměstnání či podnikání? A…

Kdy má MBA smysl?

Titul MBA (Master of Business Administration) není v zahraničí ani v České republice…

Trvalý pobyt – vše, co o něm potřebujete vědět

Získat trvalý pobyt je sice právo českého občana, ale není povinnost jej mít. I když si…

 Konference E-mobilita pořádaná týdeníkem Euro
Konference E-mobilita pořádaná týdeníkem Euro
Autor: Euro

Kdy bude Praha připravená na nástup e-mobility? V roce 2025

24. května, 11:56 - red
 Konference E-mobilita pořádaná týdeníkem Euro
Konference E-mobilita pořádaná týdeníkem Euro
Autor: Euro
24. května, 11:56

Jak zaznělo na konferenci E-mobilita pořádané týdeníkem Euro, rozvoj elektromobility bude v regionech České republiky probíhat rozdílným tempem.

Podle Vojtěcha Frieda ze společnosti Pražská energetika bude metropole pro nástup elektromobilů připravena už do šesti let. Důvodem je i především to, že se bude na základě regulací - třeba emisních - zásadně měnit flotila vozů s povolením jezdit ve městě.

Důležité ale bude, aby do té doby vznikl dostatek veřejných nabíjecích stanic. “Trvá strašně dlouho, než vůbec získáte všechna stavební povolení,” postěžoval si Martin Klíma z firmy E.on Energie na páteční konferenci E-mobilita. Představa, že by pak auta stála kilometrové fronty na prodlužky, je podle něj přesto mylná. “Člověk najede v průměru maximálně 50 až 70 kilometrů denně, to stačí jedno nabití týdně,” dodal Klíma.


Čtěte více o konferenci E-mobilita:

Jak být nezávislý na Asii? Volkswagen vyvíjí vlastní baterii do elektromobilů


Během konference pořádané týdeníkem Euro v pražském hotelu Augustine se pak do sebe pustili Lukáš Hatas, místopředseda Asociace pro elektromobilitu ČR, a Ivan Indráček, předseda představenstva Unie nezávislých petrolejářů ČR. Důvodem byly emise.

“Elektromobil dobitý elektřinou z hnědouhelné elektrárny je pořád dvakrát až čtyřikrát čistší než spalovací motor,” tvrdil Hatas, čímž popudil Indráčka, který má prý k dispozici jiná čísla. “Pokud porovnám výrobu elektřiny z hnědého uhlí s benzinovým motorem, celkové emise jsou u benzinového motoru nižší,” opáčil Indráček.

Během konference E-mobilita ještě zaznělo, že se česká energetika bez nových zdrojů neobejde. Sice více než čtvrtinu vyrobené elektřiny exportujeme, ale bude třeba nahradit uhelné elektrárny. Kromě nových jaderných bloků připadá podle Hatase v úvahu vybudování 280 kilometrů čtverečních agrovoltaiky, tedy kombinované výroby elektřiny se zachováním zemědělské výroby. Tato plocha by přitom pokryla spotřebu celého odvětví dopravy a zabrala jen sedminu plochy, na které se dnes samostatně pěstuje řepka.

Konference E-mobilita
24. května 2019, Hotel Augustine Praha
Pořádá: týdeník Euro
Partneři: Audi, EY, E.ON

Přečtěte si:

Číňané staví v Německu továrnu na baterie. Muskova Gigafactory bude proti ní trpaslík

Němci finišují s přípravou těžby lithia okolo Cínovce. Bez zbytečného křiku

Elektromobil je čistší než auto se spalovacím motorem, i když ho pohání energie z uhlí


Čtěte také

 Íránský duchovní vůdce ajatolláh Alí Chameneí

Trump kvůli sestřelenému dronu vyhlásil nové sankce proti Íránu. Terčem je i Chameneí

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz k zavedení nových, údajně…

24. června 2019

 Evropský soudní dvůr

Snížení věku pro odchod do důchodu soudců v Polsku je protiprávní, rozhodl soud EU

Soudní dvůr Evropské unie dospěl k závěru, že polské právní předpisy snižující věkovou…

24. června 2019

 Stavebnictví - ilustrační foto

Nový stavební zákon prošel vládou. Má zjednodušit povolání, podle kritiků ale nahrává korupci

Vláda dnes schválila věcný záměr nového stavebního zákona, který má urychlit a…

24. června 2019

 Česká pojišťovna, ilustrační foto

Pojišťovací šrapnel: stát může vysoké zdanění sektoru brzy mrzet

Tuzemské pojišťovny dostávají od ministryně financí Aleny Schillerové tu největší dávku…

24. června 2019

 Metro AG, ilustrační foto

Křetínský s Tkáčem koupili dalších 5,4 procenta akcií německé firmy Metro

Investiční skupina EP Global Commerce (EPGC), kterou vlastní český investor Daniel…

24. června 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Ceny na dovolené: v Turecku nakoupíte levněji než loni, v Egyptě dráž
Jak budou letos placeni brigádníci?
Jak velký limit je pro bezkontaktní platby v zemích EU?
Měli bychom spíš šetřit, ale raději utrácíme…
Chcete ochránit svůj nemovitý majetek? Může vám pomoci svěřenský fond
Auta
800 hybridních autobusů MAN od roku 2010
Další klasika přestavěná na elektromobil. Na trh míří elektrická Eleanor s cenovkou 8,6 milionu
Audi SQ8: Naftové osmiválce nevymřely. Ten nejnovější má čtyři litry, 435 koní a 900 Nm
Dlouhodobý test Dacie Duster 1.5 dCi 4×4: Téměř silniční SUV
Průvodce koupí ojetého auta: Na co si dát pozor? Na autopůjčku i triky prodejců
Hry pro příležitostné hráče