Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Číňané si stěžují na pach interiéru nových aut. Vadí jim víc než vysoká spotřeba

Adam Štěpánek 29. listopadu 2018, 06:14  -  stp
29. listopadu 2018, 06:14

Typickou vůni zbrusu nového auta si majitelé většinou chtějí užít co nejvíce, než po pár týdnech vyprchá. Číňané ji však považují spíše za zápach, deset procent z nich si na ni při nákupu auta stěžuje. Dokonce ji považují za větší problém než vysokou spotřebu. Americká automobilka Ford už si nechala patentovat technologii, která typický pach překrývá.

„Je velice charakteristická a většina lidí ji má ráda,“ říká o typické vůni nového auta prodejce chevroletů z Michiganu Jeff Diesing pro web CNBC. Podle něj ji zákazníci „nasávají“ jako vůni svého oblíbeného jídla v kuchyni. Sám však potvrzuje, že řadě nových automobilů už ona charakteristická vůně chybí.

Jedním z důvodů je stále rostoucí počet důkazů o škodlivosti látek, které typický pach způsobují. Jedná se o kombinaci odérů například z lepidel či tkanin v sedadlech a kobercích. Jde až o 50 těkavých organických látek, včetně bromu či antimonu. „Automobily fungují jako chemické reaktory. Vytváří jedno z nejnebezpečnějších prostředí, ve kterém trávíme čas,“ tvrdí Jeff Gearhart, ředitel výzkumu organizace na ochranu životního prostředí Ecology Center.

Už v roce 2001 zjistila studie australské výzkumné organizace CSIRO, že tyto těkavé organické látky mohou u řidičů způsobit bolesti hlavy, podráždění či dokonce zhoršenou schopnost orientace. Výrobci aut ale podobná zjištění dlouhodobě odmítají.


Jak auta poškozují plíce? Vědcům to pomáhá zjistit jaderný reaktor


Automobilky však přesto tuto problematiku řeší. Také kvůli tomu, že se snaží zavděčit čínskému trhu. Podle letošního průzkumu společnosti J.D. Power si deset procent kupujících stěžovalo na odér nového vozu. „Nepříjemný zápach interiéru vozu zůstává největším problémem na tamním trhu,“ říká Brent Gruber, ředitel pro globální automobilový průmysl v J.D. Power. Druhým nejčastějším problémem kupujících je vysoká spotřeba vozu, ta pro ně však má poloviční důležitost, upozorňuje Gruber.

Americká automobilka Ford už vymyslela novou metodu eliminace problematického pachu, během které dochází doslova k vypalování vůně z vozidla. Tento postup už si dokonce nechala patentovat na americkém úřadu patentů a ochranných známek.

Ford se na čínském trhu zatím drží ve stínu General Motors či Volkswagenu, i proto bere problematiku automobilového odéru vážně. V Číně působí jeho oddělení s úkolem identifikovat pachy, které by čínským motoristům mohly být nepříjemné.

Ať už řidiči považují odér nového auta za vůni či zápach, dlouho jim nevydrží. Chemikálie, které jsou za něj zodpovědné, totiž slábnou v průměru o 20 procent za týden. Prodloužit tento pocit mohou pomoci jen speciální osvěžovače vzduchu.

Dále čtěte:

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Roboti brzy budou muset mít řidičák, tvrdí muž, který jim vyvíjí paměť

Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění


Čtěte také

Čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí. Ve sklárně Moser si úzkostlivě hlídají kvalitu

Sklárna Moser: čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí

V Moseru dělají všechno ručně, úzkostlivě hlídají kvalitu a za výtvor si klidně řeknou o…

před 9 hodinami

 Deutsche Bank a Commerzbank

Tragédie Deutsche Bank. Německý gigant čeká boj o přežití

Ještě nedávno nejrespektovanější finanční ústav evropského kontinentu čeká rozhodující…

před 10 hodinami

 Muži s bitcoinem. Ondřej Klofáč (vlevo) a Pavel Pulkráb se postili do zprostředkování obchodu s virtuálními měnami. Zabývají se zhruba dvacítkou z nich s největší kapitalizací.

Po padesátce zrychlit: zkušení byznysmeni vydělávají na kryptoměnách i aplikacích

Tyhle padesátníky ještě nikdo z oběhu nestáhl a chystají se znovu měnit svět.

před 11 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Srovnání pokut v sousedních zemích. Kde řidiči platí nejvíc?
Nvidia vydala GeForce GTX 1660 Ti: Turing s „RTX Off“, ale levnější. Jak dopadl?
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Hry pro příležitostné hráče