Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Číňané považují pach nového auta za větší problém, než vysokou spotřebu vozu
Číňané považují pach nového auta za větší problém, než vysokou spotřebu vozu
Autor: Profimedia.cz

Číňané si stěžují na pach interiéru nových aut. Vadí jim víc než vysoká spotřeba

Adam Štěpánek 29. listopadu 2018, 06:14  -  stp
 Číňané považují pach nového auta za větší problém, než vysokou spotřebu vozu
Číňané považují pach nového auta za větší problém, než vysokou spotřebu vozu
Autor: Profimedia.cz
29. listopadu 2018, 06:14

Typickou vůni zbrusu nového auta si majitelé většinou chtějí užít co nejvíce, než po pár týdnech vyprchá. Číňané ji však považují spíše za zápach, deset procent z nich si na ni při nákupu auta stěžuje. Dokonce ji považují za větší problém než vysokou spotřebu. Americká automobilka Ford už si nechala patentovat technologii, která typický pach překrývá.

„Je velice charakteristická a většina lidí ji má ráda,“ říká o typické vůni nového auta prodejce chevroletů z Michiganu Jeff Diesing pro web CNBC. Podle něj ji zákazníci „nasávají“ jako vůni svého oblíbeného jídla v kuchyni. Sám však potvrzuje, že řadě nových automobilů už ona charakteristická vůně chybí.

Jedním z důvodů je stále rostoucí počet důkazů o škodlivosti látek, které typický pach způsobují. Jedná se o kombinaci odérů například z lepidel či tkanin v sedadlech a kobercích. Jde až o 50 těkavých organických látek, včetně bromu či antimonu. „Automobily fungují jako chemické reaktory. Vytváří jedno z nejnebezpečnějších prostředí, ve kterém trávíme čas,“ tvrdí Jeff Gearhart, ředitel výzkumu organizace na ochranu životního prostředí Ecology Center.

Už v roce 2001 zjistila studie australské výzkumné organizace CSIRO, že tyto těkavé organické látky mohou u řidičů způsobit bolesti hlavy, podráždění či dokonce zhoršenou schopnost orientace. Výrobci aut ale podobná zjištění dlouhodobě odmítají.


Jak auta poškozují plíce? Vědcům to pomáhá zjistit jaderný reaktor


Automobilky však přesto tuto problematiku řeší. Také kvůli tomu, že se snaží zavděčit čínskému trhu. Podle letošního průzkumu společnosti J.D. Power si deset procent kupujících stěžovalo na odér nového vozu. „Nepříjemný zápach interiéru vozu zůstává největším problémem na tamním trhu,“ říká Brent Gruber, ředitel pro globální automobilový průmysl v J.D. Power. Druhým nejčastějším problémem kupujících je vysoká spotřeba vozu, ta pro ně však má poloviční důležitost, upozorňuje Gruber.

Americká automobilka Ford už vymyslela novou metodu eliminace problematického pachu, během které dochází doslova k vypalování vůně z vozidla. Tento postup už si dokonce nechala patentovat na americkém úřadu patentů a ochranných známek.

Ford se na čínském trhu zatím drží ve stínu General Motors či Volkswagenu, i proto bere problematiku automobilového odéru vážně. V Číně působí jeho oddělení s úkolem identifikovat pachy, které by čínským motoristům mohly být nepříjemné.

Ať už řidiči považují odér nového auta za vůni či zápach, dlouho jim nevydrží. Chemikálie, které jsou za něj zodpovědné, totiž slábnou v průměru o 20 procent za týden. Prodloužit tento pocit mohou pomoci jen speciální osvěžovače vzduchu.

Dále čtěte:

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Roboti brzy budou muset mít řidičák, tvrdí muž, který jim vyvíjí paměť

Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění


Čtěte také

Nádraží v Ústí nad Labem, ilustrační foto

Zavřete depo, České dráhy odcházejí. Soukromníci obsadí více kolejí

V neděli 15. prosince čekají železnici velké změny. Na mnoho tratí vyjedou místo…

před 3 hodinami

 Suezský průplav, ilustrace

Svatba dvou oceánů. Před 150 lety „zkrátil“ Suezský průplav svět

Suezský průplav postavili Francouzi, ovšem nakonec ho ovládli Britové a Egypt kvůli němu…

před 3 hodinami

 Madridská konference o změnách klimatu skončila bez výsledku

Madridská konference o klimatu skončila bez shody. Rozpor panoval kolem emisních povolenek

Dvoutýdenní konference OSN o změnách klimatu v Madridu dnes skončila bez shody o…

před 4 hodinami

 Navigace v autě - ilustrační foto

Srovnání navigací: nejlevnější model překvapil, i moderní vestavěný systém umí chybovat

Srovnali jsme Google, Waze, Audi MMI, Navitel E200 a papírovou mapu. Nejlevnější navigace…

před 4 hodinami

 Šéf Labouristické strany Jeremy Corbyn

Výsledky voleb jsou zoufalým zklamáním, prohlásil Corbyn. Labouristé podle něj ale argumentačně vyhráli

Vůdce britských labouristů Jeremy Corbyn převzal osobní odpovědnost za tvrdou porážku své…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak ochránit kryptoměny?
Vstupenky jako dárek? Pozor na překupníky
Jsou čeští hokejisté v NHL na ústupu?
Nemám dovolenou, ale firma ji nařídila. Co teď?
Jak na zimu zabezpečit chalupu
Auta
Vojenská cisterna Henschel je pýchou správných chlapů
Továrna v Düsseldorfu začala výrobu eSprinterů
Video: Nový VW Passat Variant (ne)prošel losím testem. Vykázal až příliš velkou chuť k přetáčivosti
Škoda Fabia R5 evo odchází z MS. Na rozloučenou nás v ní svezl šampion Kalle Rovanperä
BMW konečně nabídne také Android Auto. Hned to ale nebude
Hry pro příležitostné hráče