Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Roboti brzy budou muset mít řidičák, tvrdí muž, který jim vyvíjí paměť

22. listopadu 2018, 14:05  -  František Novák
22. listopadu 2018, 14:05

Sepp Hochreiter z univerzity v Linci vyvíjí krátkodobou paměť pro umělou inteligenci a pracuje také pro automobilku Audi na autonomním řízení. Tvrdí, že v budoucnu budou muset mít roboti řidičák, aby prokázali, že umí řídit. Systém autonomního řízení bude fungovat na principu strojového učení. Výhoda je v tom, že umělá inteligence nepije alkohol nebo netelefonuje. Proto je přesvědčen, že v dlouhodobé perspektivě bude robot lepším řidičem, než jsou lidé.

Hochreiter už dvacet let pracuje na konceptu vytváření krátkodobé paměti pro stroje. Bez ní by například nemohly fungovat jazykové programy, protože by si nepamatovaly první slovo věty, kterou mají přeložit. V současné době vede na univerzitě v Linci institut pro strojové učení, kde pro automobilku Audi pracují také na vývoji autonomního řízení.

Vývoj samočinného řízení se ubírá směrem, kdy se umělá inteligence sama učí, jak bezpečně řídit automobil, tvrdí Hochreiter. Narůstajícími zkušenostmi se stroj stává lepším řidičem, podobně jako je tomu u člověka. Nejde o to, aby se robot učil příkazy typu „Před semaforem na červenou zastav“, spíše půjde o příkazy „Nezpůsob žádnou nehodu“.

Proto v budoucnu budou roboti, respektive autonomní vozidla, skládat testy, které se podobají současným řidičským zkouškám pro nové řidiče. Hochreiter ale zdůraznil, že se jedná ještě o dlouhou cestu, jak se stroje budou učit poznávat svět kolem nás.


Facka Muskovi: Cadillac porazil Teslu v testu autonomního řízení


„Představuji si to tak, že umělá inteligence po fázi simulací začne trénovat s „fyzickým tělem“, tedy s automobilem v reálném prostředí,“ prohlásil Hochreiter pro německou odnož časopisu Wired.

Roboti by se ale neměli učit řídit v reálném provozu od lidí, protože ti často chybují, konzumují před jízdou alkohol nebo během řízení telefonují, a tím způsobují dopravní nehody. Takové chyby umělá inteligence dělat nebude. Také bude reagovat rychleji než člověk.

Člověk by neměl robotům stanovovat svá pravidla, tvrdí Hochreiter. Že je umělá inteligence připravena samostatně řídit, má prokázat právě test, že to umí. Může trvat i několik měsíců. „Proto budou automobily pravděpodobně potřebovat řidičský průkaz,“ míní počítačový odborník.

Dále čtěte:

Švédský autonomní kamion Einride čekají první testy. Vyzkouší ho Lidl i DB Schenker

Konkurence pro řidiče. V Kalifornii testují autonomní rozvoz potravin

Světová premiéra: mezi Mnichovem a Norimberkem jezdí autonomní kamiony

Nikola proti Tesle: Američané chystají expanzi vodíkových kamionů


Čtěte také

Čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí. Ve sklárně Moser si úzkostlivě hlídají kvalitu

Sklárna Moser: čtvrtina se prodá, zbytek vyhodí

V Moseru dělají všechno ručně, úzkostlivě hlídají kvalitu a za výtvor si klidně řeknou o…

před 9 hodinami

 Deutsche Bank a Commerzbank

Tragédie Deutsche Bank. Německý gigant čeká boj o přežití

Ještě nedávno nejrespektovanější finanční ústav evropského kontinentu čeká rozhodující…

před 10 hodinami

 Muži s bitcoinem. Ondřej Klofáč (vlevo) a Pavel Pulkráb se postili do zprostředkování obchodu s virtuálními měnami. Zabývají se zhruba dvacítkou z nich s největší kapitalizací.

Po padesátce zrychlit: zkušení byznysmeni vydělávají na kryptoměnách i aplikacích

Tyhle padesátníky ještě nikdo z oběhu nestáhl a chystají se znovu měnit svět.

před 11 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Srovnání pokut v sousedních zemích. Kde řidiči platí nejvíc?
Nvidia vydala GeForce GTX 1660 Ti: Turing s „RTX Off“, ale levnější. Jak dopadl?
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Hry pro příležitostné hráče