Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Češi letos utratili v e-shopech o 11 procent víc, hlavní nápor ale teprve přijde

26. srpna, 09:25 - čtk
26. srpna, 09:25

Češi utratili v e-shopech v prvním pololetí za zboží 51,5 miliardy korun, což je ve srovnání s předchozím rokem o 11 procent víc. Meziroční nárůst zbrzdilo letní počasí, které přišlo do Česka už v dubnu. Vyplývá to z údajů srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci.

„Tempo růstu se mírně zpomaluje, ale první polovina roku bývá každoročně z pohledu čísel slabší než druhá. Hlavní sezona obchodníků, a to nejen těch internetových, ještě přijde,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Do letošního vývoje se promítlo mimořádně teplé počasí, které do Česka přišlo už v dubnu. Ve vedrech lidé on-line nakupují méně. Například nákupy zboží v kategoriích, jako je dům a zahrada nebo sport, vrcholily letos podstatně dříve, než je obvyklé.

Zvyšuje se počet kategorií zboží, které nakupující z e-shopů pravidelně objednávají. „Ještě poměrně nedávno nebylo zcela zvykem nakupovat potraviny či drogistické zboží prostřednictvím internetových obchodů, dnes už to je ve velkých městech standard,“ dodal ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.


Jak vydělat na starém kole. Bazarové prodeje se definitivně přesouvají na internet


Platební kartou je on-line už zaplacena více než pětina objednávek v internetových obchodech. Ve srovnání s loňským rokem začali Češi platit kartou více zboží z kategorií zdraví (+25 procent), kosmetika (+20 procent) nebo hračky (+ 12 procent). Oblibu si zachovává vyzvednutí a zaplacení objednaného zboží na pobočce obchodu, preferuje ho stále 30 procent zákazníků internetových obchodů. I přes klesající oblibu si prvenství ve způsobu placení drží český fenomén - dobírka, kterou využívá 32 procent lidí.

V Česku je v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů v Evropě. Loni jich v Česku přibylo meziročně 3900 na celkem 40 100. Od roku 2013 přitom počet stagnoval. Stále více kamenných řetězců nyní začíná prodávat on-line. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard korun.

Česko je velmocí v prodejích na internetu. Více než 43 procent prodejů technického (nepotravinářského) zboží se v Česku uskuteční v internetových obchodech. Až s odstupem následují Nizozemsko (35 procent), Slovensko (34 procent), Británie (33 procent) a Německo (29 procent). Vyplývá to z údajů GfK. Průměr v Evropě je u tohoto ukazatele 24 procent. Vůbec nejvíce zboží se v Česku on-line prodá v kategoriích informační technologie (36,5 procenta) a fotoaparáty (32,4 procenta). Největší meziroční růst prodejů přes internetové portály byl u malých domácích spotřebičů (24,5 procenta) a spotřební elektroniky (21,6 procenta).

Dále čtěte:

Čupr: Rohlik.cz se letos poprvé dostal do zisku, chystá privátní značku

E-shopy se bouří: plán Bruselu staví zákazníky na úroveň zločinců

Kupte si svůj e-shop. V Česku vzniklo první tržiště s online obchody

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Nechodíte na preventivní prohlídky? Pojišťovna vám může udělit pokutu
Čeká nás konec letního času?
Kandidáti do voleb se v malých obcích hledají těžce
Auta
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to…
Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší
Videodojmy: Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi EAT6
Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT přichází také jako civilní 43 4Matic+. Pomalý vážně není
Mitsubishi slaví 40. narozeniny modelu L200 a brzy představí pick-up budoucnosti
Technologie
Prodeje samostatných grafických karet v Q2 2018: všechno jinak, podíl Nvidie klesnul
Twitter nezatížený algoritmy? Služba chce nabídnout snadné přepínání mezi obsahem
GPU v kartách Nvidia GeForce RTX mají dvě různé třídy. Co jsou zač „áčkové“ čipy?
Google v prosinci „uklidí“ Gmail Offline. Doplněk pro Chrome už nebude potřeba
YouTube a Netflix už nabízejí videa ve formátu AV1, můžete si je vyzkoušet
Hry pro příležitostné hráče