zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - ZRÁDNÁ RYCHLOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Kamionová doprava, ilustrační foto
Kamionová doprava, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Budoucnost nákladní dopravy: elektrické kamiony jen na kratší trasy

20. prosince 2018, 14:17  -  František Novák
Kamionová doprava, ilustrační foto
Kamionová doprava, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
20. prosince 2018, 14:17

Šéf pro inovace DB Schenker Markus Sontheimer předpovídá, jak bude za deset let vypadat nákladní silniční doprava. K masivnímu rozšíření elektrických kamionů podle něj do roku 2029 ještě nedojde. Ještě skeptičtější je k rozšíření technologie hyperloop.

V posledních letech vzniká mnoho projektů, které chtějí omezit emise skleníkových plynů také v silniční nákladní dopravě tím, že se ve větší míře začnou používat kamiony na elektrický pohon. V masové rozšíření v následujících deseti letech však nelze spoléhat. Jde spíše o nepravděpodobný scénář, tvrdí šéf pro digitalizaci a inovace logistické firmy DB Schenker Markus Sontheimer. Tato dceřiná firma německých drah Deutsche Bahn patří mezi největší logistické firmy v nejsilnější ekonomice Evropy.

I když to zatím v praxi nevypadá na revoluci a dálnice po celé Evropské unii brázdí kamiony, Sontheimer připouští, že sektor čeká v následujících deseti letech velká změna.

„Ke změně dochází rychleji, než si většina lidí myslí. Na konci 90. let se myslelo, že technologie mohou vyřešit vše. V době před prasknutím internetové bubliny jsme naše schopnosti přeceňovali. Nyní to je obráceně. V posledních letech jsme naše vozy vybavili senzory, shromažďujeme velké množství dat. S tím máme základy pro nastavení nových procesů. Logistika se už v následujících letech hodně změní, zejména v silniční dopravě,“ vysvětlil v rozhovoru pro Wired.de.

Na základě sběru dat firma může identifikovat, jaké trasy jsou nejvytíženější. Schenker také zjistil, že mnoho jejich kamionů jezdí denně v průměru 200 kilometrů. Právě na tyto trasy je ideální v budoucnu nasadit elektrické kamiony. Zatím se ale nevyrábí v sériové výrobě. „Od německých automobilek v tomto ohledu očekávám větší iniciativu,“ řekl Sontheimer.


Švédský autonomní kamion Einride čekají první testy Vyzkouší ho Lidl i DB Schenker


I proto je přesvědčen, že i v roce 2029 budou po silnicích stále jezdit kamiony s naftovými motory. Větší využití dronů pro přepravu těžších nákladů si zatím neumí představit, stejně tak technologii hyperloop. Největší nevýhodu spatřuje v extrémní nákladnosti na vybudování celé infrastruktury.

Budou se ale prosazovat prvky autonomního řízení. Ve švédském Jönköpingu už firma testuje mezi sklady s firmou Einride autonomní elektrický kamion T-Pod. Od ledna 2019 už má mít nákladní vůz povolení i do běžného provozu ve Švédsku. Tato technologie se bude podle Sontheimera prosazovat nejprve na pevně daných kratších trasách.

Řidiči a další lidé zaměstnaní v logistice se ale podle něj nemusí o práci bát, stále jí bude dostatek. Například u specializovaných transportů, nebo při zabezpečení nakládky a vykládky. Spíše se změní jejich dnešní charakter, dodal německý manažer.

Související články:

Světová premiéra: mezi Mnichovem a Norimberkem jezdí autonomní kamiony

Nikola proti Tesle: Američané chystají expanzi vodíkových kamionů

Facka Muskovi: Cadillac porazil Teslu v testu autonomního řízení


Čtěte také

 Mobilní domek - ilustrační foto

„Mobilní“ hypotéka si našla klienty. Banky financují i domky bez čísla popisného

Loni v srpnu začala ČSOB financovat hypotékou mobilní domky i bez čísla popisného, které…

před 7 hodinami

 Britský premiér Boris Johnson

Zelená pro brexit. Prováděcí zákon schválily obě komory parlamentu

Prováděcí zákon k brexitové dohodě již schválily obě komory britského parlamentu.…

22. ledna 2020

Premiér Andrej Babiš

Zakázka k dálničním známkám: Babiš chystá žalobu, Asseco je ochotné smlouvu zrušit

Premiér Andrej Babiš podá trestní oznámení kvůli zakázce na elektronické dálniční známky.…

22. ledna 2020

Ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová

Odkládaný informační systém MPSV se spustí příští rok. Bude o miliardu dražší

Nový jednotný informační systém resortu práce a sociálních věcí, který se má spustit…

22. ledna 2020

Bernie Sanders a Hillary Clintonová

Nikdo ho nemá rád, útočí Clintonová na Sanderse. Kandidát na prezidenta USA se obrnil mlčením

Bernie Sanders se v posledních dnech ocitl pod tlakem současné i bývalé protikandidátky…

22. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Sociální pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Jak se daní příjmy z kapitálového majetku
Školkovné – sleva na dani až 13 350 Kč
Jaká je v roce 2020 daňově nejvýhodnější stravenka?
Auta
Nové pneumatiky Conti CoachRegio pro meziměstské autobusy
Snadnější odtah vraků z ulic? Na většinu z nich je zákon pořád krátký
„Daň z SUV“ dopadá i na levná auta. Majitelé fiatů a dacií zaplatí desítky tisíc navíc
Mercedes chystá facelift třídy E. Bude hybridní a chytrá
Laffite G-Tec X-Road je terénní supersport s pohonem zadních kol. Může mít přes 700 koní
Hry pro příležitostné hráče