Autor hry Beat Saber a ředitel YouTube investují do českých kol. Startupu Outfindo poskytnou 10 milionů - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Autor hry Beat Saber a ředitel YouTube investují do českých kol. Startupu Outfindo poskytnou 10 milionů

,
Autor hry Beat Saber a ředitel YouTube investují do českých kol. Startupu Outfindo poskytnou 10 milionů
Zdroj: BazzaJ, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
  • Společnost JARO Capital, za níž stojí čeští podnikatelé Robert Kyncl a Jaroslav Beck, investuje 10 milionů do startupu Outfindo, který pomáhá lidem s výběrem kola

  • Tento proces je firma Jana Matějů – někdejšího výkonného ředitele služby Dáme jídlo – schopna provést během pár minut na základě krátkého dotazníku

  • Zákazníci na její koncept slyší, za prodej bicyklů totiž Outfindo každý měsíc inkasuje miliony 

  • Majitelé JARO Capital vidí v projektu potenciál zahraniční expanze

Po roce od spuštění provozu oznamuje platforma Outfindo vstup strategického investora – společnosti JARO Capital, která přichází s financemi v hodnotě přes 10 milionů korun v rámci pre-seed programu. JARO Capital patří dvěma významným českým inovátorům a vizionářům, Robertu Kynclovi a Jaroslav Beckovi.

Zakladatel webu Outfindo, bývalý šéf platformy Dáme jídlo a sám vášnivý cyklista Jan Matějů, vloni ucítil díru na trhu. Když za ním neustále chodili přátelé a známí, aby jim poradil s výběrem nového bicyklu, rozhodl se vytvořit databázi kol pro všechny. Vybudoval firmu Outfindo a na jedné platformě sdružuje sortiment asi devíti tisíc kol, které jsou v českých obchodech skladem. Aby zákazník nemusel proklikávat tak obrovskou nabídku, vytvořil virtuálního pomocníka, který na základě pár otázek vybere nejvhodnější bicykl do pár vteřin.

„Do Outfindo jsme se rozhodli investovat, jelikož věříme vizi týmu a je to přesně takový typ projektu, jaký jsme chtěli podpořit,“ říká o investici Robert Kyncl. Stojí za ním lokální zkušený tým, který má globální ambice změnit významnou část e-commerce světa.“

„Jsme nesmírně rádi, že jsme se domluvili právě s Robertem a Jardou. Jsme na začátku cesty, a přestože máme znalosti, tak nám nadhled a zkušenosti JARO Capital výrazně usnadní růst a fázování dalších kroků,” uvedl Matějů.

Babiš přikupuje e-shopy. Skupina Hartenberg z jeho fondů investuje do Ovečkárny a SportObchodu

Beck dodává: „Outfindo je produkt, který díky snadno uchopitelným otázkám na pár kliknutí nabídne podobně jako zkušený expert v obchodě skvělý výběr toho, co hledáte, a v čem by se jinak těžko orientovali. Věříme, že je to cesta, jak výrazně usnadnit výběr i samotný nákup komplexnějších produktů v online prostředí.”

Beat Saber a obchodní ředitel YouTube

Oba podnikatelé chtějí pomocí investičních zdrojů dostat Česko na mapu světa jako jedno z center startup ekosystému. Podporují místní inovativní projekty s celosvětovým potenciálem, jež mohou reprezentovat Česko a zároveň definovat zcela nová odvětví.

Robert Kyncl žije dlouhodobě v USA. Působil jako viceprezident pro akvizici obsahu ve společnosti Netflix, kde rozhodoval o streamování televizních pořadů a filmů přes internet. V současnosti je obchodním ředitelem YouTube. Jaroslav Beck je český hudební skladatel a spoluautor Beat Games, společnosti stojící za úspěšnou hudební hrou Beat Saber, kterou rok po vydání koupil Facebook.

Zmiňovaná hra vyšla na PlayStationu a funguje ve virtuální realitě. Hráč s nasazenými brýlemi přesekává pomocí světelných mečů různé překážky a přitom tančí do rytmu hudby. Hra z české produkce se letos stala nejstahovanější aplikací pro VR v Kanadě a USA.

Řekni mi oblíbenou zubní pastu a já ti vyberu kolo

Outfindo neslouží jen jako nákupní galerie bicyklů, ale usnadňuje zákazníkovi výběr produktu, jeho otestování i nákup. Portál je propojen s jednotlivými prodejci, a tak umožňuje sledovat nabídku mnoha obchodů. Začíná na českém trhu v segmentu kol a elektrokol a brzy se chystá expandovat do dalších vertikál.

V současnosti zákazníkům nabízí na jednom místě výběr z devíti tisíc kol, více než 70 obchodů a e-shopů, 120 značek a ukazuje pouze ta kola, která jsou reálně na skladě. Od komerčního spuštění před necelými třemi měsíci si přes Outfindo pořídily kolo nebo elektrokolo již stovky zákazníků.

Skupina Rohlik Group získala od investorů už 100 milionů eur. Stal se z ní jednorožec, má hodnotu přes 25 miliard

Průvodce výběrem nejlepšího kola funguje na základě krátkého dotazníku, kde nejdříve vyplníte, po jakých cestách budete nejčastěji jezdit, a potom zaškrtáváte zdánlivě nesouvisející oblíbenou značku zubní pasty, nebo vybíráte, zda je vám sympatičtější obrázek skupiny přátel či okřídleného dítěte.

Že sebemenší detail v odpovědích vede k nabídnutí zcela odlišného typu kola, si na vlastní kůži vyzkoušel jeden z členů redakce. Šéf startupu říká, že otázky mimo téma mu pomáhají rozklíčovat, zda je pro zákazníka podstatná například prémiová značka, nebo vybavení výrobku. V Outfindu se snaží o každém kole zjistit co nejvíc a na základě parametrů ho obodují. Neznamená to, že by kola dělili na lepší a horší, ale že každé má prostě jiné využití, a tak se na jedné straně škály ocitnou závodní bicykly a na opačné přibližovadla, která bezpečně dovezou dědu z hospody domů.

„Věřím, že i složitější produkt lze koupit jednoduše,“ konstatuje Matějů. Tvrdí, že po hodinách, strávených nad katalogy obchodů vybíráním toho nejlepšího dopravního prostředku, se stejně zeptáme na doporučení kamaráda cyklisty. Proč tedy neušetřit čas?

Outfindo spojuje na jednom místě tým odborníků a technologii, co dokáže replikovat výběr na základě jednoduchých odpovědí. Webové tržiště s koly a virtuální rádce očividně fungují, což lze lehce doložit čísly – podle zakladatele firma nyní prodává kola v řádu milionů korun měsíčně. V příštím roce plánuje Matějů ještě zůstat v českém rybníčku, ale už vymýšlí rozšíření do dalších zemí, třebaže to bude, jak se nechal slyšet pro Seznam, náročný úkol.