Velká Bíteš v Dubaji

Ondřej Stratilík 13. listopadu, 11:39  -  Ondřej Stratilík
13. listopadu, 11:39

Světový vojenský byznys se v těchto dnech soustředí na obrovitý letecký veletrh Dubai Airshow. Pozornost se tu snaží získat i dvě společnosti z Česka. Ale mohlo by jich být víc.

Přehlídka probíhající na stále nedokončeném Mezinárodním letišti Al-Maktúma, které má ročně odbavit až 200 milionů cestujících, má pro Středoevropana zajímavý nádech. Na zemi i ve vzduchu se předvádějí nejen blízkovýchodní a asijské zbrojovky, ale především se tu střetává ta nejmodernější americká a ruská technika. Spojené státy sem například vyslaly nejpokročilejší “stealth” supersonik F-22 Raptor, Moskva zase Su-35S.

Co člověka ale potěší nejvíc, je okamžik, kdy uvidí českou vlajku. Díky prezentaci Aera Vodochody je tu nepřehlédnutelná. Velikost stánku si navíc nijak nezadá třeba se známým francouzským výrobcem leteckých a raketových motorů Safran či věhlasným americkým producentem průzkumných systémů FLIR.


Aero Vodochody utrácí. Do Rakouska pošle téměř miliardu


Jméno Aero Vodochody v regionu - především díky masivním dodávkám strojů L-39 Albatros - stále hodně vojáků a zbrojařů zná. Letecký výrobce teď v Dubaji prezentuje modely L-39 NG a L-159 Alca. Jeho zástupci sice nechtějí být příliš konkrétní, ale účast šéfa Aera Giuseppa Gorda dokazuje, že se v Dubaji vedou důležitá jednání.

Druhým zástupcem českého průmyslu je PBS Velká Bíteš. Ta celá letadla nestaví, ale nabízí zde motory do bezpilotních prostředků. Na Blízkém východě jde dnes o obrannou technologii, na niž se soustředí většina armád. A pokud tu firma najde dobrého partnera, může mít do budoucna velkou šanci.


Vrtulníky i bitevníky. Vojsko pomůže oživit karlovarské letiště


Stánky Aera i PBS stojí v těsné blízkosti rozsáhlé prezentace amerického průmyslu US Pavilion. A nejen díky tomu získá návštěvník pocit, že český zbrojní průmysl na tom není špatně. Jeho výrobky a úroveň působí ve srovnání s východoevropskými, asijskými i několika čínskými vystavovateli daleko lépe.

I proto je škoda, že se na Dubai Airshow nevydalo víc společností z České republiky. Například výrobci radarových technologií, komunikačních systémů nebo vybavení kokpitů letadel by se tu určitě neztratili. Tak třeba příště. Utrácet za bezpečnost totiž chtějí nejen Spojené arabské emiráty, ale většina Blízkého východu.

Čtěte další texty autora:

Vojáci v misi dostali neprůstřelné vesty. Se sedmiměsíčním zpožděním

Rozpuštěný a vyvanutý

Popravy generálů jako tečka za Stropnickým

Tři a půl milionu a přitom taková blbost

Jak se dělá kampaň? Ve vojenském vrtulníku

Budeme tleskat, nebo brečet?

Dohoda z Letné

KSČM aneb Když Se Černý Mýlí


Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít