Velká Bíteš v Dubaji

Ondřej Stratilík 13. listopadu 2017, 11:39  -  Ondřej Stratilík
13. listopadu 2017, 11:39

Světový vojenský byznys se v těchto dnech soustředí na obrovitý letecký veletrh Dubai Airshow. Pozornost se tu snaží získat i dvě společnosti z Česka. Ale mohlo by jich být víc.

Přehlídka probíhající na stále nedokončeném Mezinárodním letišti Al-Maktúma, které má ročně odbavit až 200 milionů cestujících, má pro Středoevropana zajímavý nádech. Na zemi i ve vzduchu se předvádějí nejen blízkovýchodní a asijské zbrojovky, ale především se tu střetává ta nejmodernější americká a ruská technika. Spojené státy sem například vyslaly nejpokročilejší “stealth” supersonik F-22 Raptor, Moskva zase Su-35S.

Co člověka ale potěší nejvíc, je okamžik, kdy uvidí českou vlajku. Díky prezentaci Aera Vodochody je tu nepřehlédnutelná. Velikost stánku si navíc nijak nezadá třeba se známým francouzským výrobcem leteckých a raketových motorů Safran či věhlasným americkým producentem průzkumných systémů FLIR.


Aero Vodochody utrácí. Do Rakouska pošle téměř miliardu


Jméno Aero Vodochody v regionu - především díky masivním dodávkám strojů L-39 Albatros - stále hodně vojáků a zbrojařů zná. Letecký výrobce teď v Dubaji prezentuje modely L-39 NG a L-159 Alca. Jeho zástupci sice nechtějí být příliš konkrétní, ale účast šéfa Aera Giuseppa Gorda dokazuje, že se v Dubaji vedou důležitá jednání.

Druhým zástupcem českého průmyslu je PBS Velká Bíteš. Ta celá letadla nestaví, ale nabízí zde motory do bezpilotních prostředků. Na Blízkém východě jde dnes o obrannou technologii, na niž se soustředí většina armád. A pokud tu firma najde dobrého partnera, může mít do budoucna velkou šanci.


Vrtulníky i bitevníky. Vojsko pomůže oživit karlovarské letiště


Stánky Aera i PBS stojí v těsné blízkosti rozsáhlé prezentace amerického průmyslu US Pavilion. A nejen díky tomu získá návštěvník pocit, že český zbrojní průmysl na tom není špatně. Jeho výrobky a úroveň působí ve srovnání s východoevropskými, asijskými i několika čínskými vystavovateli daleko lépe.

I proto je škoda, že se na Dubai Airshow nevydalo víc společností z České republiky. Například výrobci radarových technologií, komunikačních systémů nebo vybavení kokpitů letadel by se tu určitě neztratili. Tak třeba příště. Utrácet za bezpečnost totiž chtějí nejen Spojené arabské emiráty, ale většina Blízkého východu.

Čtěte další texty autora:

Vojáci v misi dostali neprůstřelné vesty. Se sedmiměsíčním zpožděním

Rozpuštěný a vyvanutý

Popravy generálů jako tečka za Stropnickým

Tři a půl milionu a přitom taková blbost

Jak se dělá kampaň? Ve vojenském vrtulníku

Budeme tleskat, nebo brečet?

Dohoda z Letné

KSČM aneb Když Se Černý Mýlí



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Co je dobré vědět o operativním leasingu?
4 věci, co nás naučila tento týden poradna
V oblíbených destinacích je litr benzínu dražší až o 9 korun. Kde natankovat na cestě k moři?
Auta
1000 km s Jaguarem XJR575: Nürburgring, Race Taxi a…
Retro: BMW M1 po 40 letech stále marně čeká na duchovního nástupce
15 věcí, které o Facebooku možná nevíte, ale Zuckerberg o vás ano
BMW řady 8 má digitální kokpit, pohon všech kol a karbonovou konstrukci
Proč auta používají dvě hlavní světla? A proč se nechytlo ani řešení z Tatry 603?
Technologie
Steam Link přichází na Android TV. Streamuje hry ve 4K při 60 snímcích
Nekompatibilita na socketu AM4: z některých desek zmizí podpora starších procesorů
Nvidia začala s výrobci karet chystat vydání nové generace GeForce. Možná umí HDMI 2.1
Osm hodin spánku nestačí. Lidé by si měli zdřímnout i v práci
NZXT H200: elegantní mITX skříň (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče