Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

Křižovatka hotového úseku kanálu Odra–Dunaj s Gliwickým průplavem u města Kędzierzyn-Koźle v Polsku
Křižovatka hotového úseku kanálu Odra–Dunaj s Gliwickým průplavem u města Kędzierzyn-Koźle v Polsku
Autor: Jaroslav Kubec, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Zemanův sen se tenčí. Přípravy na vodní kanál se zřejmě omezí jen na Dunaj a Odru

23. ledna, 20:17 - čtk
Křižovatka hotového úseku kanálu Odra–Dunaj s Gliwickým průplavem u města Kędzierzyn-Koźle v Polsku
Křižovatka hotového úseku kanálu Odra–Dunaj s Gliwickým průplavem u města Kędzierzyn-Koźle v Polsku
Autor: Jaroslav Kubec, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)
23. ledna, 20:17

Přípravy vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe budou zřejmě dále pokračovat pouze na propojení Dunaje a Odry. Centrální komise ministerstva dopravy navrhla kvůli vysokým nákladům dále již nesledovat tzv. labskou větev. Oznámilo to dnes ministerstvo dopravy. Náklady na dunajsko-oderskou část jsou odhadovány na 283 miliard korun, připojení Labe by stálo dalších více než 300 miliard korun.

O dalších krocích v přípravě vodního koridoru bude rozhodovat vláda. Ta se většinou řídí doporučením centrální komise ministerstva dopravy.

„Podle ekonomického hodnocení má smysl pokračovat v plánování vodního koridoru, který propojí řeky Dunaj a Odra. Vládě proto doporučím dále pokračovat v přípravě dunajsko-oderské části vodního kanálu,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Labská větev kanálu podle něj kvůli nutnosti vybudování dlouhých plavebních tunelů snižuje efektivitu celého projektu, centrální komise proto navrhla ji dále již při přípravách nesledovat.


Podle ekologa Fanty je kanál Dunaj-Odra-Labe „ptákovina“. Čtěte rozhovor: