Nepřehlédněte

ilustrační foto

Jak ukrást firmu?

Ilustrační foto

Příliš vysoká laťka. Čistý zisk bank klesl letos o 400 milionů

 Německá kancléřka Angela Merkelová

Merkelová: Dohoda zemí EU na migraci bude složitá

Miliardáři shořelo auto. Zlínská rally skončila pro Karla Janečka katastrofou

Ondřej Stratilík 28. srpna 2017, 07:35  -  Ondřej Stratilík
28. srpna 2017, 07:35

Tradiční soutěž Barum Rally vyhrála fabia továrního jezdce Jana Kopeckého. Zajímavé věci se ale děly i mimo trať. Při přejezdu mezi etapami zničil oheň stejný speciál stáje Racing 21.

“Požár byl tak rychlý, že v době našeho příjezdu bylo celé vozidlo v plamenech. K jejich sražení jsme nasadili dva vysokotlaké proudy. Po uhašení jsme celé torzo ještě ochladili,” popisuje Libor Netopil, mluvčí zlínských hasičů. Příčinou požáru podle něj byla technická závada.

Škoda Fabia R5, která shořela v sobotu odpoledne u Horní Lhoty, patřila týmu Racing 21. Jeho většinovým majitelem je od loňska miliardář Karel Janeček. Několikrát se vyznal, že patří mezi velké fanoušky rally, a proto se spojil s jezdcem Vojtěchem Štajfem.

Jejich černo-zelený vůz se do sobotního odpoledne pohyboval na “Barumce” na solidním třináctém místě. Pak ale Štajfovi kontrolka ohlásila nízký tlak paliva, fabii tak odstavil. Hned po zastavení se objevily plameny a pilot se svou mladou navigátorkou Markétou Skácelovou taktak utekli. Pro ni je nehoda o to smolnější, že žije ve Zlíně a takřka na domácí půdě se chtěla blýsknout dobrým výsledkem.

Podívejte se, jak to vypadalo na „Barumce

Karel Janeček teď bude muset pořídit nový vůz. Nejde přitom o nic levného. Základní cena soutěžního speciálu Škoda Fabia R5 činí 4,7 milionu korun. Navíc mladoboleslavská automobilka má nyní tolik objednávek modelu R5, že je na několik měsíců dopředu vyprodaný.

Jiná fabia, tentokrát továrního týmu Škoda Motorsport, celou Barum Rally vyhrála. Pro jezdce Jana Kopeckého šlo už o třetí vítězství zlínského závodu za sebou. Druhý dojel Rus Alexej Lukjaňuk ve Fordu Fiesta, třetí Roman Kresta s fabií.

Velkým zpestřením startovního pole bylo Porsche 997 GT3 francouzského pilota Romaina Dumase. Dvojitý vítěz legendární čtyřiadvacetihodinovky Le Mans však se svým vozem s náhonem dvou kol neměl v kopcích kolem Zlína a Slušovic oproti “čtyřkolkám” šanci, skončil na 59. místě.

Součástí Barum Rally, vrcholu české soutěžní sezóny, byl i závod historických vozidel. Velký ohlas diváků sklidila legendární „bestie“ z 80. let Audi Quattro S1. Zástupce nebezpečné skupiny B, která byla po několika smrtelných nehodách raději ukončena, pilotoval Milan Troška ze Slovenska.

Přečtěte si také:

Konec legendy. Prototypy Porsche už Le Mans nevyhrají

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony

Výrobce hraček připravil Ferrari o značku Testarossa



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 4.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zdražil vám dodavatel elektřinu? Máte právo bezplatně odejít
Na co si dát pozor při pojištění auta před cestou do zahraničí
Co obnáší práce finančního poradce? Doba prodejová skončila
Konstantní symboly: co který znamená a proč je už nepotřebujeme?
V práci se řeší problémy v kuchyňce. Začátek konce
Auta
Retro: Mazda RX-7 je mezi sportovními auty unikát už 40 let
Dacia jako ojetina: Kterou chtít, kterou nebrat a jak nakupovat?
Abt přidal pětiválci v Audi RS3 dalších 100 koní. Teď už jich má 500
Sedm slepých uliček automobilového vývoje: Tudy ne, přátelé
Ford Focus bude „číst“ silnici a vyhlazovat díry pomocí adaptivních tlumičů
Technologie
Nvidia používá umělou inteligenci pro zvýšení snímkové frekvence videa
Český fotbal uvidíte už jen za peníze. O2 TV získala práva na kompletní českou fotbalovou ligu
Třetí multiplex DVB-T2 pokrývá již 85 % populace
Alza otevírá druhou prodejnu bez prodavačů. Chystá už i třetí
Co je uvnitř 144Hz 4K monitorů s G-Sync HDR? Aktivní chlazení, FPGA, 4:2:2 barvy
Hry pro příležitostné hráče