Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony

28. března, 14:54 - dah
28. března, 14:54

Koupi nového auta často provázejí rozpaky nad vysokou marží prodejců. Neprávem. Cenu v některých případech navyšují nejvíce sami výrobci. Kolik na každém prodaném autě automobilky vydělají?

Výrobci aut se již dávno zotavili z ekonomické recese a nemohou si stěžovat. Až na výjimky jako Opel a pár dalších, kteří balancují okolo nuly, vykazují výrobci v posledních letech víc než slušné zisky.

Dokonce ani Volkswagen, který se ještě vzpamatovává z emisního skandálu, si nevede vůbec špatně. Stačí pohled na aktuální bilance automobilek. Po sečtení všech passatů, golfů, pol a dalších vozů VW vychází průměrný zisk na auto ve výši 430 eur (11 600 korun), uvádí web auto-service.de, který se odvolává na zprávu deníku Handelsblatt. V rámci rodiny Volkswagen je to ale slabý výsledek.

Koncern drží Porsche

Zcela jinde je zisk na auto, který si připisuje koncernový výrobce Porsche. Na každém prodaném sportovním vozu či SUV má v průměru 16 305 eur (440 200 korun), což odpovídá zisku 17,4 procenta. Nad hranicí 10 tisíc eur (270 tisíc korun) je i zisk za každý vůz Bentley. Zisk Seatu 279 eur (7500 korun) oproti tomu působí vysloveně skromně. Na modelech uvedené španělské značky si také koncern připočítává nejmenší zisk ze všech.


Přečtěte si také:

Volvo chce od čínských investorů získat půl miliardy dolarů


Srovnání luxusních značek s těmi masovými sice pokulhává, příklad Škody nicméně ukazuje, že i Mladá Boleslav může s každým kusem generovat velmi slušné peníze. Za každý vůz si automobilka připisuje v průměru 39 700 korun, tedy více než trojnásobek poměrného zisku Volkswagenu.

Ferrari ukazuje záda

Ještě lépe se vede německým prémiovým značkám. Audi si za každé auto připisuje zisk v průměru 3160 eur (85 000 korun), BMW 3250 eur (87 800 korun) a Mercedes 3690 eur (99 600 korun). Tato čísla ovšem zahrnují i zisk značek jako Lamborghini, Mini nebo Smart, které pod výše uvedené výrobce spadají. Čísla nelze na základě dostupných údajů očistit.

To je škoda, protože Lamborghini by bylo zajímavé srovnat s Ferrari. Červené supersporty z Maranella totiž nejen rychle jezdí, ale navíc svému výrobci i skvěle vydělávají. Se ziskem 74 245 eur (2 004 600 korun) za auto ukazuje tradiční sportovní značka konkurentům záda. O ziskovosti 19,16 procenta by si totiž mohli nechat jen zdát.

Novinky ze světa aut čtěte na webu autobible.cz

Dále čtěte:

Čína v české armádě? V Přelouči se budou stavět teréňáky BAIC

Energetici hlásají elektromobilitu, sami ale „tankují super“


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít