Konec legendy. Prototypy Porsche už Le Mans nevyhrají

Ondřej Stratilík 28. července, 09:17  -  Ondřej Stratilík
28. července, 09:17

Spekulace se potvrdily. Představenstvo automobilky Porsche ve čtvrtek rozhodlo, že už letos ukončí hybridní program LMP1 a bude se naplno věnovat Formuli E a závodům GT vozů.

Po loňském odchodu továrny Audi ze série vytrvalostních závodů FIA WEC korunovaných čtyřiadvacetihodinovkou Le Mans nyní přichází další rána. A možná ještě citelnější. Konec prototypů Porsche LMP1.

Oba vozy s číslem 1 a 2 ještě dojedou letošní sezónu FIA WEC, ale do příští už nenastoupí. Porsche ve vytrvalostních seriálech - kromě globálního FIA WEC i amerického IMSA - zůstane pouze v kategorii GTE s modelem 911 RSR. „Díky pestrosti automobilek a kvalitě obou sérií koncentrujeme svou energii na vůz 911 RSR,“ reagoval Michael Steiner, člen představenstva německé továrny.

Zatímco v kategorii GTE vozů je velká konkurence a závodí se až do poslední minuty - Porsche tam bojuje se speciály Ford GT, Chevrolet Corvette, Aston Martin, Ferrari a od příštího roku i s BMW - královská kategorie LMP1 skomírá.


Zkušební okruh pro elektromobily do pěti let? Čtěte více:

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla


Po loňském úprku značky Audi a letošním konci sesterského Porsche zůstane v továrních LMP1 už jen Toyota. Je otázka, s kým bude vlastně závodit. O návratu do FIA WEC uvažuje automobilka Peugeot, konkrétní termín ale zatím nedala.

Sportovní prototypy Porsche, takřka synonymum vytrvalostních závodů v čele s emblematickým Le Mans, tak uzavírají velmi úspěšnou kapitolu. Do poháru FIA WEC se vrátily v roce 2014, letos zaznamenaly už 19. celkové vítězství v Le Mans.

Konec Audi a Porsche v LMP1 se všeobecně považuje za důsledek aféry Dieselgate. Navíc hybridní program je finančně velmi náročný a nevyzpytatelný - v letošním Le Mans startovalo pět továrních hybridů a všechny se potýkaly s velkými problémy. A jak před několika dny v rozhovoru pro Euro sdělil Lutz Meschke, místopředseda představenstva Porsche, městské závody Formula E, které sledují davy lidí, jsou nyní pro automobilku zajímavější než okruhové FIA WEC.

Čtěte také:

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla

Německá prokuratura vyšetřuje kvůli emisnímu skandálu zaměstnance Porsche

Italská legenda v indických rukou? VW hledá kupce pro Ducati

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 4.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Člověk převlečený za sedadlo? Ito je při vývoji autonomních vozů potřeba
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít