Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Megalomanský projekt. Johnson prý Macronovi navrhl postavit most přes Lamanšský průliv

19. ledna, 10:46 - čtk
19. ledna, 10:46

Britský ministr zahraničí Boris Johnson navrhl údajně během čtvrtečního summitu francouzskému prezidentovi Emmanuelu Macronovi, aby se mezi jejich zeměmi postavil most. Šéf britské diplomacie podle dnešní zprávy listu The Guardian označil za „směšné“, že dvě z největších ekonomik světa jsou spojené jedinou železniční tratí.

„Náš hospodářský úspěch závisí na dobré infrastruktuře a dobrém spojení. Měl by být tunel pod Lamanšským průlivem jen prvním krokem?“ napsal Johnson ve čtvrtek na twitteru po jednáních na britsko-francouzském summitu ve vojenské akademii Sandhurst západně od Londýna.

Podle britských médií navrhl šéf britské diplomacie, aby se vybudoval 35 kilometrů dlouhý most mezi Británií a Francií. „Souhlasím, pojďme na to,“ reagoval podle zdroje televize Sky News francouzský prezident Macron.

Boris Johnson už v minulosti navrhoval vybudování dalšího tunelu spojujícího jihovýchod Anglie a severozápad Francie. V současnosti je ale podle listu The Guardian přesvědčen, že by bylo lepší Lamanšský průliv překlenout mostem.


Komentář: Jak Francouzi dvakrát narazili


O výstavbě mostu mezi Francií a Británií se uvažovalo již v minulosti, nakonec se ale přistoupilo k vybudování podmořského železničního tunelu, který se pod jménem Eurotunel otevřel v roce 1994.

Johnson ještě jako starosta Londýna podporoval řadu infrastrukturních projektů včetně vybudování nového letiště u Londýna či postavení nového mostu přes Temži. Oba zmiňované projekty byly později zavrženy jako příliš nákladné a málo přínosné.

Dále čtěte:

Nový most přes Rýn má být z čínské oceli. Pro místní špatný vtip

Macron vyzval k vytvoření vícerychlostní Evropy

Zrádný svět Emmanuela Microna. Prezident Berlín potřebuje



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (1)
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Auta
Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou…
Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Technologie
Apple dá sbohem Intelu. Do Maců prý od roku 2020 bude instalovat vlastní čipy
Intel chystá velkou reorganizaci továren. Rozdělí se na tři části, jejich šéf odejde
Google slibuje revoluci. Digitální zoom v Pixelu 3 má být srovnatelný s optickým
Prohlížeč Seznam.cz synchronizuje otevřené stránky a překládá v pěti jazycích
AMD začalo prodávat Radeony RX 580 s parametry modelu RX 570. Zatím asi jen v Číně
Hry pro příležitostné hráče