Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Hledáte vysokou školu s jistotou uplatnění v oboru? Zaměřte se na studium cestovního ruchu!

Vystudovat vysokou školu se u nás stalo prakticky nutností, kdo nemá titul, na toho je…

Megalomanský projekt. Johnson prý Macronovi navrhl postavit most přes Lamanšský průliv

19. ledna 2018, 10:46 - čtk
19. ledna 2018, 10:46

Britský ministr zahraničí Boris Johnson navrhl údajně během čtvrtečního summitu francouzskému prezidentovi Emmanuelu Macronovi, aby se mezi jejich zeměmi postavil most. Šéf britské diplomacie podle dnešní zprávy listu The Guardian označil za „směšné“, že dvě z největších ekonomik světa jsou spojené jedinou železniční tratí.

„Náš hospodářský úspěch závisí na dobré infrastruktuře a dobrém spojení. Měl by být tunel pod Lamanšským průlivem jen prvním krokem?“ napsal Johnson ve čtvrtek na twitteru po jednáních na britsko-francouzském summitu ve vojenské akademii Sandhurst západně od Londýna.

Podle britských médií navrhl šéf britské diplomacie, aby se vybudoval 35 kilometrů dlouhý most mezi Británií a Francií. „Souhlasím, pojďme na to,“ reagoval podle zdroje televize Sky News francouzský prezident Macron.

Boris Johnson už v minulosti navrhoval vybudování dalšího tunelu spojujícího jihovýchod Anglie a severozápad Francie. V současnosti je ale podle listu The Guardian přesvědčen, že by bylo lepší Lamanšský průliv překlenout mostem.


Komentář: Jak Francouzi dvakrát narazili


O výstavbě mostu mezi Francií a Británií se uvažovalo již v minulosti, nakonec se ale přistoupilo k vybudování podmořského železničního tunelu, který se pod jménem Eurotunel otevřel v roce 1994.

Johnson ještě jako starosta Londýna podporoval řadu infrastrukturních projektů včetně vybudování nového letiště u Londýna či postavení nového mostu přes Temži. Oba zmiňované projekty byly později zavrženy jako příliš nákladné a málo přínosné.

Dále čtěte:

Nový most přes Rýn má být z čínské oceli. Pro místní špatný vtip

Macron vyzval k vytvoření vícerychlostní Evropy

Zrádný svět Emmanuela Microna. Prezident Berlín potřebuje



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Banky loni poskytly hypotéky za více než 220 miliard. Hypotéky již nezdražují
Daně 2019: kdy podat a kdy zaplatit?
Jaké přílohy je třeba dodat k daňovému přiznání k dani z nemovitosti?
Zvýšení stravného a cestovních náhrad za pohonné hmoty v roce 2019
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
PCI Express 5.0 je skoro hotový, první hardware už letos. V PC si počkáme do roku 2020
Argument proti politické korektnosti (video s CZ titulky)
Místo zpráv jen prázdné obdélníky. Google se připravuje na „cenzuru“ v EU (aktualizováno)
Cnews FM: Windows 7 za rok čeká posmrtný život [podcast]
Hry pro příležitostné hráče