Tramvají až do Zdib. Praha chce prodloužit trať z Kobylis - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Tramvají až do Zdib. Praha chce prodloužit trať z Kobylis

, čtk,
Tramvají až do Zdib. Praha chce prodloužit trať z Kobylis
Zdroj: DPP

Hlavní město plánuje prodloužit tramvajovou trať z Kobylis do Zdib. Součástí projektu by měly být dva P+R terminály s parkovacími místy pro celkem 1260 aut. Stavba úseku o délce necelých 5,5 kilometru by podle podkladů měla začít v roce 2022 a skončit o rok později. Podle dřívějších informací by stavba měla vyjít na zhruba 2,36 miliardy korun, Praha má platit zhruba polovinu a zbytek Středočeský kraj.

„Projekt je prioritní, má už i souhlasné stanovisko městské části Praha 8, takže to je určitě jedna z tratí, které plánujeme realizovat,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Potvrdil také spolufinancování ze strany Středočeského kraje, se jehož zástupci už nové vedení Prahy jednalo.

Součástí trati má být vybudování dvou záchytných parkovišť. První bude na okraji Zdib a mělo by pojmout 420 aut. Druhé parkoviště s 840 místy bude na konci trati v nedalekém Sedlci, kde vznikne také tramvajová smyčka. Samotná trať by měla vést ulicí Ústecká, jejíž šířka to podle projektu umožňuje.

Cílem je zlepší napojení severu Středočeského kraje na hlavní město. V současné době je spojení hromadnou dopravou zajištěno autobusy, které však již kapacitně nedostačují. „Dalším důvodem připravované výstavby trati je je omezení počtu automobilů jedoucích ze Středočeského kraje do Prahy a jejich zachycení již na periferii na novém parkovišti P+R u dálnice D8,“ píše se v dokumentu dostupném v databázi EIA. Řidiči, kteří nechají auto v Sedlci, by se po vybudování tramvaje měli dostat na metro Kobylisy za méně než 10 minut, do centra metropole pak za půl hodiny.

Hlavní město plánuje i další rozšiřování tramvajové sítě. Podle náměstka Scheinherra patří mezi prioritní nové tratě na Václavské náměstí, do Libuše a do Slivence. V souvislosti s lepším napojení Středočeského kraje se v minulosti mluvilo i o tratích do Průhonic a Jesenice, které jsou také součástí strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030. Tu zpracoval pražský dopravní podnik a zahrnuje stavbu tří desítek tratí.

Dále čtěte:

Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?

Metro ano, Břevnovská radiála ne. Adam Scheinherr vybírá, na které stavby pošle Praha miliardy

 Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr

Ohodnoťte tento článek
Diskuze