Praha chce postavit nový Rohanský most, spojil by Holešovice a Karlín - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Praha chce postavit nový Rohanský most, spojil by Holešovice a Karlín

, čtk,
Praha chce postavit nový Rohanský most, spojil by Holešovice a Karlín
Zdroj: Profimedia.cz

Pražský magistrát chce postavit nový 382 metrů dlouhý a 23 metrů široký Rohanský most, který by spojoval Jateční ulici v Holešovicích s Rohanským nábřežím a Urxovou ulicí v Karlíne. Určen by byl pro provoz tramvají a automobilů, ale i pro cyklisty a chodce. Vyplývá to z materiálu, který pro pražské radní vytvořil Institut plánování a rozvoje (IPR). Záměrem by se měli pražští radní zabývat na jednání příští týden.

O výstavbě mostu mezi Holešovicemi a Karlínem se začalo intenzivněji mluvit poté, co musel být letos v lednu kvůli havarijnímu stavu pro veškerou dopravu uzavřen Libeňský most. Most musel být podložen a teprve potom se na něj vrátila doprava. Podle původního záměru měl být nový most výše proti proudu v ose ulice Komunardů. Zatím nejnovějším mostem v hlavním městě je před několika lety zprovozněný Trojský most.

Rohanský most je navržen se zakřiveným půdorysem a skládá se ze dvou protisměrných oblouků. „Most je určen pro provoz tramvají, pro dvě jednoproudé komunikace, pro dvě cyklistické stezky a pro chodce,“ píše se v materiálu vytvořeném IPR. Tramvajový pás by byl široký osm metrů. Jízdní pruhy pro auta by měly šířku 3,5 metru a pro cyklisty 1,5 metru. Chodníky by měly v každém směru na šířku 2,25 metru. Most by měl sedm polí s rozpětím od 40 do 90 metrů a umístěn by byl 17 metrů nad hladinou Vltavy.


Jaké plány má s Libeňským mostem Stuchlík? Přečtěte si:

Na novém Libeňském mostu by mohly být byty, navrhuje lídr ANO v Praze Stuchlík

 Vizualizace obytného mostu, který by podle lídra ANO v Praze Petra Stuchlíka mohl nahradit Libeňský most


Materiál radním předloží náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) příští týden. „Myšlenka stavby nového mostu je tu déle. Půjdu s návrhem na radu s tím, že jsem přesvědčen, že musí vzniknout. V této oblasti chybí. Když to dokážeme rychle, pomůže při opravě Hlávkova a řešení Libeňského mostu,“ řekl Dolínek.

Jak by nový most vypadal a kolik by stál, zatím není jasné. Stejně tak, kdy by jej město mohlo začít stavět. Most je sice zakreslen v připravovaném Metropolitním plánu, avšak v tom nyní platném chybí. Praha by proto plán musela co nejrychleji změnit. Pokud by radní záměr schválili, uložili by IPR společně s magistrátním odborem strategických investic připravit do 31. května 2019 tzv. ověřovací studii. „V rámci ověřovací studie budou provedeny potřebné průzkumy, zpracována podrobná studie možného řešení a zároveň budou navrhovaná řešení konzultována se zástupci městských částí Praha 7 a Praha 8,“ píše se v dokumentu, který projednají radní.

Čtěte více o bídě pražských mostů:

Další v řadě: Praha prověří stav mostu Legií, počítá s rekonstrukcí v roce 2022

Na spadnutí. Železničnímu mostu pod Vyšehradem hrozí kvůli korozi demolice

Na odstřel. Pražští radní schválili zbourání Libeňského mostu

Praha počítá se šesti novými mosty, na obzoru je jediný

Pražské mosty, ilustrační foto