Další v řadě: Praha prověří stav mostu Legií, počítá s rekonstrukcí v roce 2022 - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Další v řadě: Praha prověří stav mostu Legií, počítá s rekonstrukcí v roce 2022

, čtk,
Další v řadě: Praha prověří stav mostu Legií, počítá s rekonstrukcí v roce 2022
Zdroj: Pavel Kadlas, archiv MF

Pražská Technická správa komunikací (TSK) prověří míru poškození mostu Legií. Rok trvající průzkum dlouhodobě neomezí provoz na mostu, úplné uzavření se předpokládá na podzim na dobu několika dní. Po zhodnocení stavu mostu a přípravě projektu bude následovat oprava stavby. Termín se odhaduje nejdříve na rok 2022.

TSK už vybrala firmu, která práce provede. Je jí společnost Pontex. S ohledem na památkovou ochranu mostu budou na průzkum dohlížet pracovníci Národního památkového ústavu (NPÚ). Práce budou z větší části prováděny ze Střeleckého ostrova, případně z hladiny Vltavy. Výsledky včetně doporučení pro opravu mostu by měly být známy v květnu příštího roku.

Terénní práce se uskuteční letos v létě a na podzim. O prázdninách bude nutné částečně omezit automobilový a pěší provoz v době, kdy budou pracovníci umisťovat sondy do vozovek a chodníků mostního svršku. Úplnou uzavírku TSK předpokládá na několik podzimních dní kvůli zatěžovacím zkouškám a vrtacím pracím na vozovce a v tramvajovém kolejišti.

Most Legií je společně s velkou částí velkých mostů přes Vltavu ve špatném stavu. Rekonstrukci chce město koordinovat s celkovými úpravami, které se plánují v oblasti Újezdu. Dopravní podnik chce zároveň na mostu posunout tramvajové koleje, z čehož by vyplynuly i změny na křižovatce před Národním divadlem.


Čtěte více o bídě pražských mostů:

Na spadnutí. Železničnímu mostu pod Vyšehradem hrozí kvůli korozi demolice

Na odstřel. Pražští radní schválili zbourání Libeňského mostu

Praha počítá se šesti novými mosty, na obzoru je jediný

Pražské mosty, ilustrační foto


Minulý týden navrhla projektantská společnost Sudop demolici Železničnímu mostu pod Vyšehradem. Hlavním problémem je rozsáhlá koroze ocelové konstrukce. Praha rovněž řeší osud Libeňského mostu, ohledně něhož panuje neshoda mezi politiky i odborníky, zda jej zbourat, či opravit.

Most Legií spojující břehy Vltavy od Národního divadla přes Střelecký ostrov na Újezd byl otevřen v roce 1901. Nahradil řetězový most Františka I., který dosloužil po 56 letech provozu v roce 1897. Novou stavbu nejprve Pražané znali jako Nový most Františka I., v letech 1919 až 1940 jako most Legií, Smetanův most a poté most Prvního máje. Od roku 1990 nese opět jméno most Legií.

Ke slavnostnímu otevření mostu se vztahuje historka o novinové fotografii císaře Františka Josefa I. s údajnou popiskou Procházka na mostě. Od té doby se prý mocnáři v Čechách přezdívalo „starej Procházka“.

Dále čtěte:

Selhání modrých zón: ani držitelé karet nenajdou místo k parkování

Komentář: Prostě to neuděláme

Volební témata pro Prahu? Korupce a zlí developeři letos stačit nebudou


Ohodnoťte tento článek
Diskuze