
Nepřehlédněte
Výběr zpráv Protextu ČTK
Protext ČTK
Střechu a fasádu secesní Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží opraví společnost Avers. Celkové investiční náklady činí 212 milionů korun. Práce začnou v první polovině letošního roku a potrvají minimálně dva a půl roku.
Investice zahrnuje kompletní rekonstrukci fasády a střechy, do vnitřních prostor nezasahuje. Stavební úpravy se budou dělat po etapách, začnou na krajních věžích, ve druhé fázi se budou opravovat křídla objektu a nakonec se bude podle mluvčího zjišťovat aktuální stav střední části budovy, kde byly v nedávné době provedeny stavební úpravy.
„Fantova budova spolu s přilehlou halou nad nástupišti tvoří největší secesní památku v Česku, proto jsou veškeré stavební a technologické postupy navrženy v souladu s požadavky státní památkové péče. Předpokládáme, že rekonstrukce bude trvat minimálně dva a půl roku,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Firma odstraní degradovanou a odfouknutou omítku a nahradí ji novou vápennou omítkou. Veškeré umělecké prvky štukové sochařské výzdoby, kamenné sochařské výzdoby a uměleckořemeslné prvky z oceli budou odborně renovovat restaurátoři s licencí. Součástí stavebních prací bude také odstranění nefunkčních prvků, například ocelových konzol nebo rozvaděčů.
Česká dráhy a Penta chtějí zastřešit koleje u Hlavního nádraží. Na střeše mají vyrůst domy
„Po odkrytí střešní krytiny se podrobně posoudí stav konstrukce krovu, která se následně ošetří prostředkem proti dřevokaznému hmyzu, hnilobě a plísni. Nové bude laťování, položí se nová střešní krytina a udělá se klempířské oplechování. Okna a dveře budou odborně repasovány,“ uvedla správa železnic.
Rekonstrukce historické budovy pojmenované po architektovi stavby Josefu Fantovi měla být původně hotová do roku 2013. Firma Grandi Stazioni, která měla nádraží v pronájmu od roku 2003, však opravy nestihla a SŽDC jí v roce 2016 neprodloužila smlouvu. Italská firma stihla opravit jen vnitřek centrální části s takzvanou Fantovou kavárnou.
Přečtěte si také:
Po miliardové opravě do haly zatéká. Hlavní nádraží čeká další rekonstrukce
Rekonstrukce haly hlavního nádraží se SŽDC prodražila. Účet je o 127 milionů vyšší
V Praze vznikne nová čtyřkolejná železnice, vlaky budou jezdit rychleji
Jako TGV? Budoucí české rychlovlaky mají jezdit podle francouzských standardů
Tunel za půl bilionu: Itálie zastavila práce na nejdražším železničním projektu v Evropě
Čtěte také
Trumpův muž Giuliani zesiluje tlak na Ukrajinu. Vydal se do Kyjeva pro nové informace
Navzdory proceduře ústavní žaloby, kterou zahájili opoziční demokraté v americkém…
14. prosince 2019
Esej: Za čest elit
Trestný čin pomluvy slouží v Česku k ochraně představitelů státní moci a autorit obecně.…
14. prosince 2019
Autor ústavní stížnosti Dostál: Systém financování zdravotní péče je potřeba zbořit
Ondřej Dostál se podílel na ústavní stížnosti skupiny senátorů na úhradovou vyhlášku,…
14. prosince 2019
Poločas rozpadu: vláda selhává i v tom, co považuje za své priority
Babišův kabinet je v půlce běhu. Ve dvou letech vládnutí stihl rozdat sociální dárky a…
14. prosince 2019
Sturgeonová chce další referendum o skotské nezávislosti. Johnson to odmítá
Skotská první ministryně Nicola Sturgeonová chce příští týden podniknout první kroky k…
14. prosince 2019
Sdílení
Hodnocení

Děkujeme za Vaše hodnocení