Menu Zavřít

Miliardová fúze největších hráčů na českém reklamním trhu se odkládá

21. 1. 2019
Autor: Redakce

K plánovanému spojení dvou hlavních konkurentů na trhu venkovní reklamy v Česku, společností BigBoard (BB) a JCDecaux (JCD), nedojde. Alespoň prozatím.

Obě firmy vedou o reklamu, především v Praze, tuhý konkurenční boj a spojení mělo spory vyřešit. JCD byla v poslední době v defenzivě a ztrácela klíčové zakázky a dohoda s BB, která je na českém trhu jedničkou, byla pro Francouze logickým krokem. V plánu bylo, že BigBoard koupí českou pobočku JCDecaux a její francouzská matka za to získá 20procentní podíl v BB v Česku. Nově vzniklý podnik by vedl stávající šéf BB Richard Fuxa.

K dohodě, která byla podle informací týdeníku Euro už před podpisem, však nakonec nedošlo. Jedním z důvodů mohla být podle zdrojů týdeníku Euro naděje JCD, že v Praze pod novým vedením v čele s Piráty získá opět výsadní postavení i bez spolupráce s BigBoardem. Naopak BigBoardu podle zdrojů deníku Dnes vadí policejní vyšetřování dceřiné firmy JCD, společnosti Rencar, které se týká její dlouhodobé smlouvy s pražským Dopravním podnikem (DPP) na reklamu ve veřejné dopravě (smlouva pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031). Na její údajnou nevýhodnost poukazoval v minulosti jak dopravní podnik, tak předchozí vedení magistrátu. DPP se kvůli smlouvě s Renacarem soudí - podle něj je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. Rencar s tím nesouhlasí.

Také Fuxa smlouvu DPP s Rencarem dlouhodobě kritizuje a tvrdí, že BigBoard dokáže nabídnout Praze výhodnější podmínky.


Čtěte rozhovor s Richardem Fuxou:

Vládce českých billboardů Fuxa je blízko k miliardám z pražského dopravního podniku

Richard Fuxa


Jednání o fúzi nicméně podle BB nekončí. „Asi se ví, že pan J. F. Decaux byl loni několikrát v Česku. Cílem jeho cest byla mimo jiné jednání s akcionáři BigBoardu. Rovněž akcionáři BigBoardu s ním několikrát jednali v zahraničí,“ řekla deníku Dnes mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská s tím, že vyjednávání nadále pokračuje.

„Co mohu potvrdit je veřejně známá věc, že v jiných zemích realizují JCDecaux a Bigboard svoje podnikatelské aktivity ve společné firmě, která je řízena managementem BigBoardu. Každý se například může podívat na titulní stránku ukrajinského Bigboardu, bigboard.ua, ze které je patrné, že je součástí skupiny JCDecaux. Víc k tomu do září 2019 nemohu říct,“ dodal pro Dnes Fuxa.

BRAND24

Česká dceřiná společnost JCDecaux se k věci vyjadřovat nechce. „Společnost JCDecaux zásadně nekomentuje spekulace z trhu,“ řekl Michal Štefl, mediální zástupce společnosti JCDecaux.

O boji na pražském reklamním trhu dále čtěte:

Praha přišla o půl miliardy za nevýhodný pronájem reklamních ploch, tvrdí organizace Kverulant

Přístřešky MHD bude opět vlastnit soukromník, rozhodli pražští radní

Soud: EuroAWK musí odstranit reklamu v metru

Pavel Slabý: O prodeji podílu Rencaru jsme nikdy neuvažovali

Konkurenční boj? Anonymní kampaň pranýřuje senátory za podporu billboardům

Dopravní podnik zažaloval firmu euroAWK. Za bezdůvodné obohacení požaduje 40 milionů

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).