Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Přístřešky MHD bude opět vlastnit soukromník, rozhodli pražští radní

19. června, 18:53 - čtk
19. června, 18:53

Praha neprodlouží smlouvu s firmou JCDecaux, která nyní vlastní a provozuje většinu přístřešků pro MHD. Začne hledat jinou společnost, která přístřešky nakoupí a bude je provozovat od roku 2021, kdy JCDecaux skončí smlouva. Nové firmě poplynou příjmy z reklamy. Magistrátu by podle navržených podmínek měla platit zhruba 30 milionů ročně. JCDecaux platí deset milionů, ovšem za méně než polovinu přístřešků. Novou firmu město vybere v koncesním řízení, které má začít co nejdříve.

JCDecaux nyní v Praze vlastní a provozuje zhruba 900 přístřešků na zastávkách MHD, z toho 300 z nich je bez reklamní plochy. Další má dopravní podnik. Nová firma by je měla od roku 2021 vlastnit všechny s tím, že 585 reklamních ploch by bylo vyhrazeno pro potřeby magistrátu. Příjmy z reklamy ze zbytku by šly soukromníkovi. Na oplátku by Praze podle návrhu platil 30 milionů korun ročně, což by znamenalo za 20 let příjem do městské pokladny ve výši 726 milionů korun.

Tuto variantu magistrátní odbor vyhodnotil jako nejvýhodnější z pěti možností, které navrhla zpracovaná analýza. Tři z nich počítaly s tím, že přístřešky pořídí město. Při nulovém počtu reklamních ploch by do nich magistrát musel za 20 let vložit 1,6 miliardy korun. Pokud by město na 2565 plochách provozovalo reklamu a 585 využívalo pro vlastní potřeby, příjmy by zcela pokryly náklady na pořízení přístřešků i jejich údržbu.

Ve schváleném tisku, který určuje další postup, je jako zpracovatel uveden Ivo Mates. Jedná se o úředníka, jehož jméno se nedávno objevilo v médiích kvůli podezření z korupce. Web Novinky.cz přišel se zjištěním, že roky jezdil vozem Volvo XC60, který patří společnostem ze skupiny BigBoard. Na dotazy novinářů nebyl úředník schopen sdělit, jak se k uvedenému Volvu dostal. „Tvrzení webu Novinky.cz se nezakládá na pravdě. Tím samozřejmě padá i teorie o tom, že by snad výběrové řízení mělo být kvůli tomu šité na míru naší společnosti, jak ostatně dokládá i stanovisko magistrátu,“ uvedla v reakci na tvrzení Novinek.cz za BigBoard Pavlína Stránská.


Přečtěte si rozhovor s šéfem IPR Ondřejem Boháčem:

Šéf IPR Boháč: Za peníze nasypané do Blanky mohly být vyřešeny Bubny, Smíchov a Žižkov


Vybraná společnost má mobiliář zajišťovat na základě koncesní smlouvy. S ohledem na to, že město má na přípravu přechodu tři roky, je podle návrhu nutné vypsat koncesní řízení co nejdříve. Příslušný magistrátní odbor tak dostal za úkol ho ihned začít připravovat. I když analýza vychází z cenové kalkulace platby 30 milionů korun za rok, přesné podmínky smlouvy ještě vyjdou z koncesního řízení.

JCDecaux považuje rozhodnutí magistrátu za účelové. „Veškeré podklady pro radu připravené magistrátním úředníkem panem Matesem jsou zjevně ušity na míru jediné společnosti, a to konkrétně skupině BigBoard. Praha dle svého vyjádření do výběrového řízení s účastí JCDecaux ani nepočítá,“ uvedl generální ředitel JCDecaux Pavel Slabý.

Podmínky, se kterými počítá schválený postup, podle něj nahrávají společnosti BigBoard a znevýhodňují JCDecaux. „Pro společnost JCDeaux je zcela nepředstavitelné, aby hlavní město Praha i přes tuto korupční kauzu nadále pracovalo s dokumentací, kterou vypracoval úředník důvodně podezřelý z korupce,“ dodal Slabý s tím, že organizace Kverulant na skupinu BigBoard i úředníka Matese podala trestní oznámení.

Firma JCDecaux sídlící v Paříži kromě přístřešků v Praze provozuje také 344 tzv. city light vitrín, tedy osvětlených reklamních ploch, 148 velkoformátových vitrín, 1288 metrů reklamního zábradlí nebo 68 informačních sloupů. Současné vedení města v čele s primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO) smlouvu v minulosti chtělo předčasně vypovědět, protože je podle něj nevýhodná. Na základě právní analýzy se však nakonec rozhodlo počkat, až smlouva vyprší.

Dále čtěte:

Komentář: Prostě to neuděláme

Volební témata pro Prahu? Korupce a zlí developeři letos stačit nebudou

Nový vládce Prahy? Advokát Hlína. Osedlal si DPP a vydělává miliony



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Co je důležité vědět o exekuci v podnikání?
Minimální mzda v roce 2019 vzroste na 13 350 Kč
10 příkladů, kdy vám může vzniknout dluh na zdravotním pojištění
Auta
Přehnaně agresivní cíle týkající se emisí CO2
Na rybách i na lovu
Autobusová krize na jihu Moravy
Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel
Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Technologie
+29 % v IPC, takty v AVX2 a další detaily k procesorové architektuře Zen 2 od AMD
Tlačítkové mobily ještě nemizí. Přichází nová Nokia 106
Huawei v roce 2019: čtyři foťáky, 10× zoom a žádný levný model
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h?
Modem pro 5G sítě už má i Intel. Nabídne rychlost až 6 Gb/s
Hry pro příležitostné hráče