Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Byty v Praze - ilustrační foto
Byty v Praze - ilustrační foto
Autor: Mladá fronta archiv

Cizinci koupí až čtvrtinu nových bytů v Praze. Atraktivní je pro ně centrum

14. ledna, 15:11 - čtk
 Byty v Praze - ilustrační foto
Byty v Praze - ilustrační foto
Autor: Mladá fronta archiv
14. ledna, 15:11

Podíl cizinců na nákupech nových bytů v Praze se loni nezměnil a u většiny developerů se pohybuje od deseti do 25 procent. Atraktivnější jsou pro ně lokality blíže centra. Velká část cizinců kupuje byt jako investici. Z národností převažují Slováci. Klesá podíl klientů z Ruska, přibývají lidé ze západních zemí, například z Německa nebo Nizozemska.

„Počet cizinců se dlouhodobě pohybuje kolem 25 procent všech kupujících v závislosti na konkrétní lokalitě. U prodejů v dobré dopravní dostupnosti, které jsou ideální pro pronájem, dosahuje tento podíl někdy i 30 procent. Naopak v lokalitách spíše rodinného bydlení klesá i pod deset procent. Poptávka po bytech v Praze ze strany cizinců je v posledních letech vyrovnaná,“ uvedla mluvčí Central Group Marcela Fialková.

Průměrná prodejní cena za nový byt za poslední tři roky v hlavním městě vzrostla zhruba o tři čtvrtiny a přiblížila se 100 tisícům korun za metr čtvereční. Podle Fialkové jsou ceny pro místní zájemce stále méně dostupné. Pro cizince jsou však ve srovnání s cenami bydlení v západoevropských metropolích ve většině případů stále ještě příznivější.

„Mezi našimi klienty dominují Češi, na zahraniční zájemce připadá přibližně 20 procent nových bytů. Jejich národnostní složení je překvapivě pestré a postupně se mění. Proti minulým letům se snížilo zastoupení kupujících z východních zemí, například Ruska, ale přibyli nám klienti ze západní Evropy, například z Německa nebo Nizozemska,“ doplnil obchodní ředitel JRD Pavel Krumpár.