Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Mýtná brána, ilustrační foto
Mýtná brána, ilustrační foto
Autor: Archiv MF

Nulová sazba mýta na silnicích první třídy asi nebude. Zpochybnilo by to tendr, tvrdí Kremlík

17. června, 13:00 - čtk
 Mýtná brána, ilustrační foto
Mýtná brána, ilustrační foto
Autor: Archiv MF
17. června, 13:00

Nulová sazba mýta na silnicích první třídy asi nebude. Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) by její zavedení zpochybnilo mýtný tendr. Krajům, které o nulovou sazbu žádaly, chce nabídnout jinou kompenzaci. Kraje se na zavedení bezplatného mýta na silnicích první třídy, o které se systém v příštím roce rozšíří, dohodly s předchozím ministrem dopravy Danem Ťokem. Nulovou sazbu žádaly na celkem 600 kilometrech.

„Rozšíření mýta na dalších silnicích první třídy se nevyhneme. Nulová sazba by zpochybnila tendr. V pondělí o tom informuji Svaz měst a obcí a současně navrhnu kompenzační opatření,“ uvedl Kremlík na twitteru. Jaké opatření krajům nabídne nespecifikoval. Před jednáním vlády řekl, že nechce vytvářet žádné další záminky pro neustálé napadání tendru.

Kraje proti rozšíření mýta o celkem 870 kilometrů silnic první třídy dlouhodobě protestovaly. Obávaly se, že zpoplatněné úseky řidiči kamionů budou objíždět po krajských silnicích. Tomu by podle Kremlíka měla zamezit policie, která by měla objíždění mýta hlídat. Kremlík dodal, se na tom dohodl s ministrem vnitra Janem Hamáčkem (ČSSD).

V úterý by se měl Kremlík sejít se zástupci Svazu měst a obcí i Asociace krajů. „Samozřejmě nechci, aby se po dvojkách a trojkách proháněly náklaďáky, které by objížděly trasy a ohrožovaly lidi na kolech nebo pěší. Budeme hledat cesty, jak tomu zamezit,“ uvedl. Chce jednat se zástupci Státního fondu dopravní infrastruktury, uvažuje například o umístění vysokorychlostních vah na silnice ve správě krajů.