zavřít

Ty to zvládneš.cz - ZDRAVOTNÍ STAV ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Vybíráte vysokozdvižné vozíky? Prověřte si, jak je to s jejich servisem

Dobré zařízení nestačí. U manipulační techniky to platí rovněž. Důležitý je i kompletní…

Uprchlíci v Německu na veletrhu práce, ilustrační foto
Uprchlíci v Německu na veletrhu práce, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Integrace uprchlíků v Německu vázne. Blokují ji úředníci i chyby politiků

20. června 2019, 10:54  -  František Novák
Uprchlíci v Německu na veletrhu práce, ilustrační foto
Uprchlíci v Německu na veletrhu práce, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
20. června 2019, 10:54

Žadatelé o azyl v Německu kvůli velké byrokracii a nepřehledným zákonům skončí většinou jen jako pomocné síly v oborech, kde nikdo nechce dlouhodobě pracovat.

Jak co nejrychleji integrovat do pracovního trhu stovky tisíc uprchlíků, kteří do země přišli po roce 2015? Zatím se to podařilo asi třetině žadatelů o azyl. Německá agentura práce BA hovoří o úspěchu, procento pracujících, kteří státu odvádějí sociální pojištění, se postupně zvyšuje.

S tím ale nesouhlasí autoři studie z berlínského institutu pro populaci a plánování. Zkoumali zaměstnanost u uprchlíků ze Sýrie, Iráku, Afghánistánu, Eritreje, Nigérie, Pákistánu, Somálska a Íránu. Ti z nich, kteří pracují, většinou našli práci jako pomocné síly, hlavně v gastronomii nebo v úklidových firmách. Tedy v oborech, ve kterých panuje velká fluktuace personálu. Většina z nich má smlouvu jen na dobu určitou.

Navíc 83 procent z nich odejde před ukončením doby devíti měsíců. Firmy totiž po devítiměsíčním období musí zaplatit žadatelům o azyl stejně vysoký plat jako stálým zaměstnancům. Tento model nesplnil očekávání a nestal se hnací silou úspěšné integrace, tvrdí studie, ze které citoval deník Die Welt.

Velkým problémem pro uprchlíky i pro firmy, které je chtějí zaměstnávat, je zbytečná byrokracie a nepřehledný německý systém státní správy. Rovněž legislativa upravující zaměstnávání a vzdělávání uprchlíků patří mezi nejsložitější obory v německém právu. Úřadům trvá příliš dlouho uznávat odbornou kvalifikaci těch, kteří ji mohou prokázat. Průzkum mezi uprchlíky v roce 2016 ukázal, že 11 procent z nich má dokončené vysokoškolské vzdělání.

Překážkou je i to, že si právní úpravu pro zaměstnávání a vzdělávání uprchlíků jednotlivé spolkové země vysvětlují odlišně a používají nejasné formulace, které uprchlíci nemohou chápat. Například Bavorsko je ve výkladu mnohem přísnější než jiné regiony. Další komplikací jsou časté změny legislativy. Jen ve druhém červnovém týdnu schválil německý parlament čtyři nové zákony týkající se uprchlíků. Proto ani zvýšení počtu úředníků, kteří mají pomáhat s vyřizováním agendy pro cizince, nefunguje.

I když jsou firmy s prací uprchlíků, kteří prošli jazykovým kurzem, většinou spokojeny, naráží na to, že mnoho zájemců o práci neumí německy natolik, aby je mohli zaměstnat. Jazyková bariéra komplikuje uprchlíkům také jednání s úřady. Studie doporučuje, aby byli úředníci v tomto ohledu cizincům více nápomocni, zejména těm, kteří se prokazatelně o integraci snaží.

Dále čtěte:

Ještě kratší čepele. Německo kvůli množícím se útokům nožem zvažuje zpřísnění zákonů

Dopad multikulti: britská policie nerozumí slangu ulice, najímá si překladatele

Trump brojí proti migrantům, americké firmy jsou na nich ale závislé

Příkladná integrace? Většina z 800 tisíc imigrantů v Česku pracuje a cítí se bezpečně

Temný okamžik pro Evropu? Konec lodi zachraňující uprchlíky kritizuje britská organizace


Čtěte také

Události  V Česku se začaly testovat dálnice, které mluví s auty

Chytré dálnice jsou nebezpečné, zjistili Britové. Zemřelo na nich 38 lidí

Zhruba před pěti lety spustili ve Velké Británii pilotní projekt chytrých dálnic. Úkol…

před 2 hodinami

Události  Koronavirem bylo nakaženo už přes 4000 lidí

Koronavirus zabil v Číně už 106 lidí, dostal se i do Německa

Na nový koronavirus v Číně zemřelo už 106 lidí a na 4500 osob je jím v této zemi nakaženo…

před 3 hodinami

Kryptoměny  Šéf francouzské centrální banky François Villeroy de Galhau

Guvernér francouzské centrální banky: Kryptoměny ano, ale jen v rukou státu

Šéf francouzské centrální banky François Villeroy de Galhau uznal užitečnost digitálních…

před 3 hodinami

Ilustrační foto

Drážní bianco. Manažeři Českých drah otálejí s podpisem prázdných směnek

Několik českých bank se podle zdrojů týdeníku Euro už dlouhé měsíce marně pokouší dohnat…

před 3 hodinami

Generální ředitel ČEZ Daniel Beneš

Tržby ČEZ v energetických službách loni stouply o třetinu na 22 miliard korun

Tržby energetické společnosti ČEZ v komplexních energetických službách (ESCO) loni…

před 3 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 3.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Kdy si budete muset v roce 2020 doplatit zdravotní pojištění z vlastní kapsy?
Kalendář státních svátků 2020, kdy budou mít obchody zavřeno?
Sleva na manželku (manžela) 5x jinak
Termín pro odevzdání daňového přiznání: v roce 2020?
Lze požadovat odškodné při havárii vozidel MHD?
Auta
Dáváte nohy na palubní desku? Airbag vám zpřeráží nohy,…
Mercedes pokořil výškový rekord. Jeho Unimog se dostal do 6700 metrů nad mořem
BMW M340d xDrive se vyzradilo předčasným únikem. A to hned v obou karosářských provedeních
Koronavirus zasahuje i automobilky. Stahují zaměstnance z Číny
Nové Caddy a Caddy Cargo se představí už v únoru
Hry pro příležitostné hráče