Konec legendy. Prototypy Porsche už Le Mans nevyhrají

Ondřej Stratilík 28. července 2017, 09:17  -  Ondřej Stratilík
28. července 2017, 09:17

Spekulace se potvrdily. Představenstvo automobilky Porsche ve čtvrtek rozhodlo, že už letos ukončí hybridní program LMP1 a bude se naplno věnovat Formuli E a závodům GT vozů.

Po loňském odchodu továrny Audi ze série vytrvalostních závodů FIA WEC korunovaných čtyřiadvacetihodinovkou Le Mans nyní přichází další rána. A možná ještě citelnější. Konec prototypů Porsche LMP1.

Oba vozy s číslem 1 a 2 ještě dojedou letošní sezónu FIA WEC, ale do příští už nenastoupí. Porsche ve vytrvalostních seriálech - kromě globálního FIA WEC i amerického IMSA - zůstane pouze v kategorii GTE s modelem 911 RSR. „Díky pestrosti automobilek a kvalitě obou sérií koncentrujeme svou energii na vůz 911 RSR,“ reagoval Michael Steiner, člen představenstva německé továrny.

Zatímco v kategorii GTE vozů je velká konkurence a závodí se až do poslední minuty - Porsche tam bojuje se speciály Ford GT, Chevrolet Corvette, Aston Martin, Ferrari a od příštího roku i s BMW - královská kategorie LMP1 skomírá.


Zkušební okruh pro elektromobily do pěti let? Čtěte více:

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla


Po loňském úprku značky Audi a letošním konci sesterského Porsche zůstane v továrních LMP1 už jen Toyota. Je otázka, s kým bude vlastně závodit. O návratu do FIA WEC uvažuje automobilka Peugeot, konkrétní termín ale zatím nedala.

Sportovní prototypy Porsche, takřka synonymum vytrvalostních závodů v čele s emblematickým Le Mans, tak uzavírají velmi úspěšnou kapitolu. Do poháru FIA WEC se vrátily v roce 2014, letos zaznamenaly už 19. celkové vítězství v Le Mans.

Konec Audi a Porsche v LMP1 se všeobecně považuje za důsledek aféry Dieselgate. Navíc hybridní program je finančně velmi náročný a nevyzpytatelný - v letošním Le Mans startovalo pět továrních hybridů a všechny se potýkaly s velkými problémy. A jak před několika dny v rozhovoru pro Euro sdělil Lutz Meschke, místopředseda představenstva Porsche, městské závody Formula E, které sledují davy lidí, jsou nyní pro automobilku zajímavější než okruhové FIA WEC.

Čtěte také:

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla

Německá prokuratura vyšetřuje kvůli emisnímu skandálu zaměstnance Porsche

Italská legenda v indických rukou? VW hledá kupce pro Ducati

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 4.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak může absolvent vysoké školy přijít o titul
Komentář: Václav Klaus mladší - angry bird ODS
Kdy (ne)potřebujete stavební povolení?
Na hypotečním trhu se rozhořívá souboj o tržní podíly
Divoši v SUV z pohledu pojištění
Auta
Audi TT dostalo decentní facelift a narozeninovou edici…
Nejprodávanější značky na evropském trhu za první pololetí: Volkswagen vládne
Spokojenost majitelů aut v Německu: Nejhorší je BMW, nejlepší Toyota
Právě vychází časopis Auto motor a sport 8/2018
Tramvaj je postrach zmatených řidičů. Kdy nemá přednost a jak se k ní chovat?
Technologie
Google zrychlí služby. Evropu a USA spojí vlastním podmořským kabelem
Volitelná novinka. Chrome Canary vás upozorní na objemné weby
Revoluce v medicíně. Rentgeny budou barevné, takhle vypadají
Netflix má již 124 milionů předplatitelů, ale růst zpomalil
Na Androidu se více stahuje, na iOS více utrácí, ukazuje nový průzkum
Hry pro příležitostné hráče