Konec legendy. Prototypy Porsche už Le Mans nevyhrají

Ondřej Stratilík 28. července, 09:17  -  Ondřej Stratilík
28. července, 09:17

Spekulace se potvrdily. Představenstvo automobilky Porsche ve čtvrtek rozhodlo, že už letos ukončí hybridní program LMP1 a bude se naplno věnovat Formuli E a závodům GT vozů.

Po loňském odchodu továrny Audi ze série vytrvalostních závodů FIA WEC korunovaných čtyřiadvacetihodinovkou Le Mans nyní přichází další rána. A možná ještě citelnější. Konec prototypů Porsche LMP1.

Oba vozy s číslem 1 a 2 ještě dojedou letošní sezónu FIA WEC, ale do příští už nenastoupí. Porsche ve vytrvalostních seriálech - kromě globálního FIA WEC i amerického IMSA - zůstane pouze v kategorii GTE s modelem 911 RSR. „Díky pestrosti automobilek a kvalitě obou sérií koncentrujeme svou energii na vůz 911 RSR,“ reagoval Michael Steiner, člen představenstva německé továrny.

Zatímco v kategorii GTE vozů je velká konkurence a závodí se až do poslední minuty - Porsche tam bojuje se speciály Ford GT, Chevrolet Corvette, Aston Martin, Ferrari a od příštího roku i s BMW - královská kategorie LMP1 skomírá.


Zkušební okruh pro elektromobily do pěti let? Čtěte více:

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla


Po loňském úprku značky Audi a letošním konci sesterského Porsche zůstane v továrních LMP1 už jen Toyota. Je otázka, s kým bude vlastně závodit. O návratu do FIA WEC uvažuje automobilka Peugeot, konkrétní termín ale zatím nedala.

Sportovní prototypy Porsche, takřka synonymum vytrvalostních závodů v čele s emblematickým Le Mans, tak uzavírají velmi úspěšnou kapitolu. Do poháru FIA WEC se vrátily v roce 2014, letos zaznamenaly už 19. celkové vítězství v Le Mans.

Konec Audi a Porsche v LMP1 se všeobecně považuje za důsledek aféry Dieselgate. Navíc hybridní program je finančně velmi náročný a nevyzpytatelný - v letošním Le Mans startovalo pět továrních hybridů a všechny se potýkaly s velkými problémy. A jak před několika dny v rozhovoru pro Euro sdělil Lutz Meschke, místopředseda představenstva Porsche, městské závody Formula E, které sledují davy lidí, jsou nyní pro automobilku zajímavější než okruhové FIA WEC.

Čtěte také:

Česko by mohlo mít testovací okruh pro autonomní vozidla

Německá prokuratura vyšetřuje kvůli emisnímu skandálu zaměstnance Porsche

Italská legenda v indických rukou? VW hledá kupce pro Ducati

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 4.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Auta
Tesla Roadster: Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za…
Volvo oficiálně odstartovalo výrobu svého historicky prvního malého crossoveru
Mercedes-Benz třídy A dostane nový interiér. Změnilo se toho hodně
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být levnější, ale velmi přesný
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Galaxy S9 uvidíme už za sedm týdnů. Samsung jej přiveze na CES 2018
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít