zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - SNADNÁ ZRANITELNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Studium MBA přináší unikátní znalosti i šanci na vyšší plat

Vzdělání je v dnešní době jedním ze stavebních kamenů úspěšného a plnohodnotného života.…

Pořiďte si levně produkty Apple

Značka Apple je pro výjimečné, iPhony mají styl, iMACy dokonalou grafiku, vše se…

Energica Ego 45
Energica Ego 45
Autor:

Energica Eva a Ego jsou italské superbiky s elektrickým pohonem

24. května 2016, 10:50  -  Jiří Červenka
Energica Ego 45
Energica Ego 45
24. května 2016, 10:50

Start-up Energica Motor Company z italské Modeny se snaží obsadit prostor na vznikajícím trhu elektrických motocyklů. V nabídce má zatím dva modely. A cenově se rozhodně nepodbízí…

Když lze s úspěchem prodávat prémiové elektromobily, proč by to nešlo u prémiových motocyklů? Tak nějak musel uvažovat Franco Cevolini z italské strojírenské skupiny CRP, když se rozhodl založit dceřinou firmu na výrobu sportovních motorek s elektrickým pohonem. Společnost Energica Motor Company S.p.A. sídlí v italské Modeně a v nabídce má dva modely.

Energica Eva

Energica Eva ( Autor: Energica Motor Company S.p.A. )

Energica Eva je „streetfigher“, nekapotovaný motocykl s širšími řídítky a vzpřímenější jezdeckou pozicí. Nemá spojku ani převodovku, jezdec se stará pouze o otáčení „plynovou“ rukojetí. Olejem chlazený motor dosahuje výkonu 70 kW, zajímavější je ale točivý moment 170 Nm – navíc dostupný už od nulových otáček, jako u všech elektromotorů.

Vybírat si můžete ze čtyř režimů jízdy (Urban, Eco, Rain, Sport) a také čtyř stupňů intenzity rekuperačního brzdění při zavření akcelerátoru (Low, Medium, High, Off). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 200 km/h, což je na nekapotovaný motocykl až až. Dosáhnete jí ovšem jen v režimu Sport. Dojezd v režimu Eco činí 200 km/h.

Výrobce zatím neuvádí hmotnost, ale při rozvoru 1465 mm a výšce sedla 795 mm je Eva podobně velká jako třeba Ducati Monster. Podvozek je osazený přední vidlicí Marzocchi 43 mm a kvalitní zadní pružící a tlumicí jednotkou Bitubo. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II mají ty nejobvyklejší rozměry – 120/70 17“ vpředu a 180/55 17“ vzadu. Brzdy Brembo disponují protiblokovacím systémem od firmy Bosch.

Baterie o kapacitě 11,7 kWh se nabíjí 3,5 hodiny z běžné rozvodné sítě nebo 30 minut prostřednictvím rychlonabíječky.

Model Eva se má začít prodávat v létě. Přesnou cenu výrobce dosud nezveřejnil, měla by se však pohybovat okolo 25 tisíc eur (676 000 Kč).

Energica Ego

Energica Ego ( Zdroj: Energica Motor Company S.p.A., )

Elektromotor superbiku Ego je naladěný na ještě vyšší parametry než u Evy, dosahuje výkonu 100 kW v 4900-10 500 ot./min. a točivého momentu 195 Nm od nuly do 4700 ot./min. Pružné zrychlení si můžeme jenom představovat, ale akcelerace z klidu na 100 km/h trvá podle výrobce tři sekundy.

Rám, odpružení i brzdy jsou stejné jako u Ega a neliší se ani baterie. Dojezd pochopitelně závisí na tom, jak moc si budete vychutnávat zážitek z nehlučného zrychlení. Energica uvádí dojezd 190 km/h při rychlosti 60 km/h, ale jen 100 km při 100 km/h. Pokud budete zkoušet maximálku 240 km/h, baterie bude prázdná za pár minut…

V případě Ega známe také hmotnost. 248 kg je zhruba na úrovni velkých cestovních endur a o čtvrtinu víc, než váží moderní litrové superbiky. Stejně jako v případě elektrických aut je hlavní příčinou vysoká hmotnost baterií, které zatím při potřebné kapacitě „neumějí“ být lehčí.

Energica Ego stojí 25 000 eur (676 000 Kč), pokud se spokojíte se základním modelem. K mání je však i speciální zaváděcí edice Ego 45 s karbonovou kapotáží a špičkovým odpružením Öhlins. Tu si Energica cení na 50 000 eur (1,35 milionu korun).


Čtěte dále:

Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry

Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl


Čtěte také

Praha  Nemocnice Na Bulovce, ilustrační foto

Praha chce se státem směnit majetek za miliardy. Jde například o budovy nemocnice Na Bulovce

Hlavní město má nemovitosti za několik miliard korun, který by chtělo směnit za pozemky a…

před 5 hodinami

 Peníze, ilustrační foto

Mzdy v Česku: pomaleji, ale ještě porostou

Zvyšování mezd v Česku se jen tak nezastaví, leda by přišla hluboká recese.

před 5 hodinami

 Zásobník plynu MND

Komentář: Šmejdi křičí, chyťte šmejda

Na ten telefonát lze jen těžko zapomenout. Podle hlasu volal mladý muž, místy se zajíkal…

před 5 hodinami

 Vídeňské plány. Letiště ve Vídni patří mezi největší v regionu. Přesto investuje do svého dalšího rozvoje.

Letiště ve středu Evropy investují stovky miliard. Praha chytá konec provazu

Když premiér Andrej Babiš a ministryně financí Alena Schillerová před časem představovali…

před 5 hodinami

 Letiště Karlovy Vary

Přecpaná Ruzyně? Ztrátová regionální letiště cítí jednu z posledních šancí

Těch třiatřicet sytě červených zetorů na promrzlé a opuštěné ploše nejde přehlédnout.…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vrácení daní 2020 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kdy budou pololetní prázdniny v roce 2020?
Zdravotní pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Fintech a proměna bankovního světa
Nemusíte si náhodou tento rok vyměnit řidičák?
Auta
Němci vyrábí nejméně aut za čtvrt století. Vláda už plánuje…
Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům
Hennessey potvrdil 1200 koní pro Corvette C8. Největším oříškem prý bude převodovka a ECU
BMW 320d bude standardně mild-hybrid. Stejný pohon dostanou i modely X3 a X4
Hry pro příležitostné hráče