Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

Jak absolventi hodnotí náplň MBA studia? Zjistili jsme v unikátním průzkumu!

Jsou absolventi MBA studia spokojeni s jeho obsahovou náplní? Jak hodnotí odbornou a…

Energica Ego 45
Energica Ego 45
Autor:

Energica Eva a Ego jsou italské superbiky s elektrickým pohonem

24. května 2016, 10:50  -  Jiří Červenka
Energica Ego 45
Energica Ego 45
24. května 2016, 10:50

Start-up Energica Motor Company z italské Modeny se snaží obsadit prostor na vznikajícím trhu elektrických motocyklů. V nabídce má zatím dva modely. A cenově se rozhodně nepodbízí…

Když lze s úspěchem prodávat prémiové elektromobily, proč by to nešlo u prémiových motocyklů? Tak nějak musel uvažovat Franco Cevolini z italské strojírenské skupiny CRP, když se rozhodl založit dceřinou firmu na výrobu sportovních motorek s elektrickým pohonem. Společnost Energica Motor Company S.p.A. sídlí v italské Modeně a v nabídce má dva modely.

Energica Eva

Energica Eva ( Autor: Energica Motor Company S.p.A. )

Energica Eva je „streetfigher“, nekapotovaný motocykl s širšími řídítky a vzpřímenější jezdeckou pozicí. Nemá spojku ani převodovku, jezdec se stará pouze o otáčení „plynovou“ rukojetí. Olejem chlazený motor dosahuje výkonu 70 kW, zajímavější je ale točivý moment 170 Nm – navíc dostupný už od nulových otáček, jako u všech elektromotorů.

Vybírat si můžete ze čtyř režimů jízdy (Urban, Eco, Rain, Sport) a také čtyř stupňů intenzity rekuperačního brzdění při zavření akcelerátoru (Low, Medium, High, Off). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 200 km/h, což je na nekapotovaný motocykl až až. Dosáhnete jí ovšem jen v režimu Sport. Dojezd v režimu Eco činí 200 km/h.

Výrobce zatím neuvádí hmotnost, ale při rozvoru 1465 mm a výšce sedla 795 mm je Eva podobně velká jako třeba Ducati Monster. Podvozek je osazený přední vidlicí Marzocchi 43 mm a kvalitní zadní pružící a tlumicí jednotkou Bitubo. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II mají ty nejobvyklejší rozměry – 120/70 17“ vpředu a 180/55 17“ vzadu. Brzdy Brembo disponují protiblokovacím systémem od firmy Bosch.

Baterie o kapacitě 11,7 kWh se nabíjí 3,5 hodiny z běžné rozvodné sítě nebo 30 minut prostřednictvím rychlonabíječky.

Model Eva se má začít prodávat v létě. Přesnou cenu výrobce dosud nezveřejnil, měla by se však pohybovat okolo 25 tisíc eur (676 000 Kč).

Energica Ego

Energica Ego ( Zdroj: Energica Motor Company S.p.A., )

Elektromotor superbiku Ego je naladěný na ještě vyšší parametry než u Evy, dosahuje výkonu 100 kW v 4900-10 500 ot./min. a točivého momentu 195 Nm od nuly do 4700 ot./min. Pružné zrychlení si můžeme jenom představovat, ale akcelerace z klidu na 100 km/h trvá podle výrobce tři sekundy.

Rám, odpružení i brzdy jsou stejné jako u Ega a neliší se ani baterie. Dojezd pochopitelně závisí na tom, jak moc si budete vychutnávat zážitek z nehlučného zrychlení. Energica uvádí dojezd 190 km/h při rychlosti 60 km/h, ale jen 100 km při 100 km/h. Pokud budete zkoušet maximálku 240 km/h, baterie bude prázdná za pár minut…

V případě Ega známe také hmotnost. 248 kg je zhruba na úrovni velkých cestovních endur a o čtvrtinu víc, než váží moderní litrové superbiky. Stejně jako v případě elektrických aut je hlavní příčinou vysoká hmotnost baterií, které zatím při potřebné kapacitě „neumějí“ být lehčí.

Energica Ego stojí 25 000 eur (676 000 Kč), pokud se spokojíte se základním modelem. K mání je však i speciální zaváděcí edice Ego 45 s karbonovou kapotáží a špičkovým odpružením Öhlins. Tu si Energica cení na 50 000 eur (1,35 milionu korun).


Čtěte dále:

Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry

Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl


Čtěte také

 Projekt přehrady GERD se stal pro Etiopany symbolem naděje v lepší budoucnost.

Tunel na Nilu. Etiopané vzhlížejí ke vznikající přehradě jako k záruce světlých zítřků

Gumuzové vědí, že nemají šanci. Zhruba dvacet tisíc jich žije v severozápadní Etiopii z…

před 3 hodinami

Zimbabwe, ilustrační foto

Ťukání na dno zespodu. Hospodářský pád Zimbabwe se dodnes nezastavil

Kdysi bohatá země na jihu Afriky světu ukázala parádní číslo, jak se dá prošustrovat…

před 3 hodinami

Události  Kuba, ilustrační foto

Melouchy, okrádání státu a svádění turistek. Kubánský recept, jak přežít za 30 dolarů

Třicet dolarů je cena večeře v lepší havanské restauraci. Také je to v současnosti…

před 8 hodinami

Události  Znečištěné ovzduší

Jak bude brzy vypadat česká krajina? Les budoucnosti roste na jižní Moravě

Nové invazní druhy rostlin, ale i mokřady a stromy na polích - českou krajinu čeká kvůli…

před 8 hodinami

ilustrační foto

Co je zdravější? Margaríny mohou škodit, odborníci spíše doporučují máslo

Většina příslušníků starší generace vyrostla na pokrmech připravovaných na másle či sádle…

před 8 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak vylepšit životopis, abyste zaujali
9 mýtů ohledně dluhu na zdravotním pojištění
Porušení zákazu předjíždění: Jaké jsou sankce, kolik bodů a hrozí zákaz řízení?
Abyste nebyli u pracovního pohovoru překvapeni…
Státní svátky 2019 - jak vycházejí podzimní svátky a Vánoce?
Auta
Toyota Land Cruiser kraluje terénu už skoro 70 let. Na…
Galerie: Jak se v Sovětském svazu přepravovala auta tam, kam nevedly koleje
Galerie: 12 přestaveb Hondy CB1000R připomíná 50. výročí řadového čtyřválce
Připraven na zimní sezónu: Obytný Kamaz má saunu i nádrž na vodku
Přehledně: Kolik stála auta v Československu na konci 70. let?
Hry pro příležitostné hráče