Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Hypotéka i pro pouhé družstevníky

Máte možnost odkoupit podíl z družstevního bytu? Nevíte, jak by to bylo s jeho…

S Erikem Štefanovičem o digitalizaci, BIM a úspěšných projektech bytových domů

Skupina firem DELTA s hlavním sídlem v rakouském Welsu patří k vedoucím společnostem v…

MBA Management ve zdravotnictví: správná volba pro lékaře i manažery

V oblasti zdravotnických oborů získává titul MBA stále větší význam a často je jedním z…

Energica Ego 45
Energica Ego 45
Autor:

Energica Eva a Ego jsou italské superbiky s elektrickým pohonem

24. května 2016, 10:50  -  Jiří Červenka
Energica Ego 45
Energica Ego 45
24. května 2016, 10:50

Start-up Energica Motor Company z italské Modeny se snaží obsadit prostor na vznikajícím trhu elektrických motocyklů. V nabídce má zatím dva modely. A cenově se rozhodně nepodbízí…

Když lze s úspěchem prodávat prémiové elektromobily, proč by to nešlo u prémiových motocyklů? Tak nějak musel uvažovat Franco Cevolini z italské strojírenské skupiny CRP, když se rozhodl založit dceřinou firmu na výrobu sportovních motorek s elektrickým pohonem. Společnost Energica Motor Company S.p.A. sídlí v italské Modeně a v nabídce má dva modely.

Energica Eva

Energica Eva ( Autor: Energica Motor Company S.p.A. )

Energica Eva je „streetfigher“, nekapotovaný motocykl s širšími řídítky a vzpřímenější jezdeckou pozicí. Nemá spojku ani převodovku, jezdec se stará pouze o otáčení „plynovou“ rukojetí. Olejem chlazený motor dosahuje výkonu 70 kW, zajímavější je ale točivý moment 170 Nm – navíc dostupný už od nulových otáček, jako u všech elektromotorů.

Vybírat si můžete ze čtyř režimů jízdy (Urban, Eco, Rain, Sport) a také čtyř stupňů intenzity rekuperačního brzdění při zavření akcelerátoru (Low, Medium, High, Off). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 200 km/h, což je na nekapotovaný motocykl až až. Dosáhnete jí ovšem jen v režimu Sport. Dojezd v režimu Eco činí 200 km/h.

Výrobce zatím neuvádí hmotnost, ale při rozvoru 1465 mm a výšce sedla 795 mm je Eva podobně velká jako třeba Ducati Monster. Podvozek je osazený přední vidlicí Marzocchi 43 mm a kvalitní zadní pružící a tlumicí jednotkou Bitubo. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II mají ty nejobvyklejší rozměry – 120/70 17“ vpředu a 180/55 17“ vzadu. Brzdy Brembo disponují protiblokovacím systémem od firmy Bosch.

Baterie o kapacitě 11,7 kWh se nabíjí 3,5 hodiny z běžné rozvodné sítě nebo 30 minut prostřednictvím rychlonabíječky.

Model Eva se má začít prodávat v létě. Přesnou cenu výrobce dosud nezveřejnil, měla by se však pohybovat okolo 25 tisíc eur (676 000 Kč).

Energica Ego

Energica Ego ( Zdroj: Energica Motor Company S.p.A., )

Elektromotor superbiku Ego je naladěný na ještě vyšší parametry než u Evy, dosahuje výkonu 100 kW v 4900-10 500 ot./min. a točivého momentu 195 Nm od nuly do 4700 ot./min. Pružné zrychlení si můžeme jenom představovat, ale akcelerace z klidu na 100 km/h trvá podle výrobce tři sekundy.

Rám, odpružení i brzdy jsou stejné jako u Ega a neliší se ani baterie. Dojezd pochopitelně závisí na tom, jak moc si budete vychutnávat zážitek z nehlučného zrychlení. Energica uvádí dojezd 190 km/h při rychlosti 60 km/h, ale jen 100 km při 100 km/h. Pokud budete zkoušet maximálku 240 km/h, baterie bude prázdná za pár minut…

V případě Ega známe také hmotnost. 248 kg je zhruba na úrovni velkých cestovních endur a o čtvrtinu víc, než váží moderní litrové superbiky. Stejně jako v případě elektrických aut je hlavní příčinou vysoká hmotnost baterií, které zatím při potřebné kapacitě „neumějí“ být lehčí.

Energica Ego stojí 25 000 eur (676 000 Kč), pokud se spokojíte se základním modelem. K mání je však i speciální zaváděcí edice Ego 45 s karbonovou kapotáží a špičkovým odpružením Öhlins. Tu si Energica cení na 50 000 eur (1,35 milionu korun).


Čtěte dále:

Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry

Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl


Čtěte také

textilka Veba

Dotováním k růstu i úpadku: jak se daří českým příjemcům evropských peněz

Dotace na rozvoj podnikání nepřinášejí českým firmám záruku úspěchu. Více než polovina…

před 43 minutami

Praha Nádraží Holešovice

První pražské partnerství. Projekt rozvoje Nádraží Holešovice zadrhává už na startu

Společný projekt pražského dopravního podniku a developerů Borensteina a Samiiho v…

před 47 minutami

Proč roste obliba investování do nemovitostí přes fondy?

Proč roste obliba investování do nemovitostí přes fondy?

Investovat do nemovitostí je statisticky nejpopulárnějším způsobem investování v České…

před 1 hodinou

 Hradní kancléř Vratislav Mynář

Stát zaplatil pokutu za pochybení Hradu, škodu ale nevymáhá

Ministerstvo financí zaplatilo víc než 70 tisíc korun jako pokutu za nezákonný postup…

před 2 hodinami

ilustrační foto

Vyčerpání evropských peněz jako hlavní kritérium. Z podpory pro malé podniky čerpaly nadnárodní korporace

Z miliard korun určených hlavně pro malé a střední firmy ze sektoru informačních a…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Za týden nás čeká svátek
Senioři a moderní technologie - nepřátelé či kamarádi?
eNeschopenka 2020: co se změní?
Školní prázdniny v roce 2019/2020: kdy se mohou děti těšit na volno?
Čeho se nejvíce bojí začínající řidiči?
Auta
Škoda Octavia nové generace se (ne)ukazuje na prvních…
Produkční Tesla Model 3 je rychlejší než Porsche Taycan Turbo S. Zvládne až 900 km/h
Honda CR-V Hybrid vs. Toyota RAV4 Hybrid: Diesel? Nevedeme!
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Bentley GTC, Superb Scout, Mazda CX-30 a další
CaetanoBus představil autobus s palivovými články od Toyoty
Hry pro příležitostné hráče