Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry

02. května, 16:00  -  Jiří Červenka
02. května, 16:00

Od stylových doplňků životního stylu po všestranné stroje, se kterým se můžete pustit na kraj světa – sezóna 2016 je bohatá na prémiové novinky. Motocykly z této pětice mohou zlákat do sedla i ty, kteří se jedné stopě dosud vyhýbali. Ale pozor, rozhodně to nejsou typické začátečnické motorky! K jejich řízení potřebujete rozvahu, chladnou hlavu a také slušné finanční zázemí.

BMW R nine T Scrambler

Úspěch retrospektivního modelu R nine T inspiroval designéry bavorské značky (motocykly BMW se ovšem vyrábějí v Berlíně) k nové variantě Scrambler. Scramblery s malým „s“ byly původně lehké motocykly upravené pro jízdu v terénu, vlastně předchůdci dnešních endur. Dnes se tak pojmenovávají nostalgické stroje s estetikou inspirovanou původními scramblery, ale bez vážných terénních ambicí.

R nine T Scrambler vystavuje na odiv vysoko umístěný výfuk, černá kola a přední vidlici opatřenou pryžovými „harmonikami“. Skvěle vypadá už ve standardu, ale zákazníci si mohou upravit motocykl na míru prostřednictvím bezpočtu doplňků: vyplétané ráfky, štítky na startovní číslo nebo mřížka na světlomet ještě umocní retro vzhled Scrambleru.

Scrambler reaguje BMW na dva silné trendy motocyklového trhu: retro a individualizaci

S technickým řešením se konstruktéři BMW příliš nenadřeli. Jednoduše vzali starší, vzduchem chlazenou generaci tradičního „boxeru“ (motor s protiběžnými písty), která se v běžných modelech značky už nepoužívá. Stejný původ má také zadní kyvná vidlice Paralever ukrývající, kloubový hřídel.

Motor: plochý dvouválec 1170 cm3, 81 kW, 116 Nm
Hmotnost: 220 kg
Výška sedla: 82 cm
Cena: 369 900 Kč (odhad, zatím nebyla zveřejněna)

Ducati Multistrada 1200 Enduro

Fenomenální úspěch konkurenčního BMW R 1200 GS láká do segmentu velkých cestovních endur další a další výrobce. Koncepce všestranného motocyklu obratného v zatáčkách, komfortního na dlouhých cestách a životaschopného i mimo kvalitní asfaltové silnice je totiž u zákazníků nesmírně populární.

Ducati Multistrada Enduro je vlastně jen modifikací cestovní Multistrady. Technických změn je ale tolik, že si zaslouží být považována za samostatný model: větší palivová nádrž, vyšší řídítka, pérování s delšími zdvihy, vyplétaná kola v typických „adventure“ rozměrech 19/17 palců, přídavné hliníkové kryty…

Volbou jízdního režimu ovlivníte chování motoru, záchranné elektroniky i odpružení

Čeho se Multistrada ani v terénní verzi nevzdala, to je fantastický dvouválec Testastretta DVT s proměnným časováním ventilů a semiaktivní odpružení Skyhook, které reaguje na jízdní podmínky a povrch silnice. Samozřejmostí jsou přepínatelné jízdní režimy, které vedle odezvy podvozku upravují rovněž reakce na otočení plynovou rukojetí a citlivost elektronických systémů, jako je ABS a protiprokluz.

Motor: vidlicový dvouválec 1198 cm3, 118 kW, 136 Nm
Hmotnost: 225 kg (bez náplní)
Výška sedla: 87 cm
Cena: 19 990 eur (cca 540 000 Kč)

Harley-Davidson Low Rider S

Cynikové vidí další skládačku dílů z dosavadních modelů H-D i z objemného katalogu značkového příslušenství. Fanoušci vidí důstojnou poctu kultovnímu modelu XLCR Café Racer ze 70. let. Jak už to u Harleye bývá, pravdu mají oba tábory.

Low Rider S nepřináší žádnou technickou novinku, je to zkrátka další stylingová variace modelové řady Dyna. Dosud žádný model této řady ale neměl z výroby monstrózní dvouválec Twin Cam 110 o zdvihovém objemu 1801 cm3. Kombinace točivého momentu 156 Nm a relativně nízké hmotnosti (na Harley) slibuje udělat z prudké akcelerace od semaforu nezapomenutelný zážitek…

Chloubou Low Rideru S je obrovitý motor. Číslo 110 udává objem v krychlových palcích

Černozlatá barevná kombinace odkazuje na zmíněný model XLCR, vysoká rovná řídítka a štítek u světlometu reagují na aktuální trendy v subkultuře zakázkových úprav, které tvoří jednu z klíčových ingrediencí fenoménu Harley-Davidson.

Motor: vidlicový dvouválec 1801 cm3, 156 Nm
Hmotnost: 305 kg
Výška sedla: 69 cm
Cena: 19 360 eur (cca 523 000 Kč)

KTM Super Duke GT

Někdejší specialista na terénní motocykly se v posledních letech vydává stále hlouběji do silničního teritoria – ovšem s extremismem sobě vlastním. Super Duke GT patří do „rozumné“ kategorie sportovně cestovních motocyklů. Má přední kapotáž, pohodlné sedlo, madlo pro spolujezdce a dokonce i světla pro svícení do zatáček, takže doma můžete tvrdit, že jste si ho koupili s vidinou společných dovolených.

Jakmile ale jednou pořádně vezmete za plyn, garantujeme vám, že partnerka vás příště už vždy nechá jet raději samotné. Je tu totiž maličkost v podobě brutálního dvouválce 1,3 l s výkonem 127 kW (173 k) a veškerou zdrženlivostí rozlíceného zápasnického býka.

Cesta do Alp uběhne na Super Duke GT extrémně rychle – pokud vás nezdrží oplétačky s policí…

Elektronická výstroj je na podobné výši jako u Multistrady. Obsahuje semiaktivní pérování, nastavitelnou kontrolu trakce a ABS se speciální funkcí Supermoto, která dovoluje najíždět do zatáček se smýkajícím se zadním kolem. Inu, každý si představuje cestování jinak…

Motor: vidlicový dvouválec 1301 cm3, 127 kW, 144 Nm
Hmotnost: 228 kg
Výška sedla: 84 cm
Cena: 483 990 Kč

Triumph Thruxton R

U Triumphu je velkou novinkou generační obměna celé klasické řady Bonneville. Tyto modely pořád vypadají jako z doby, kdy se na nich proháněl Steve McQueen, ale dostaly větší motory se šikovně schovaným vodním chlazením a katalyzátorem. My jsme do našeho přehledu vybrali vrcholný Thruxton R.

Elegantní „café racer“ má oproti Bonneville o něco výkonnější motor, 17palcová kola a nižší řídítka. Špičková varianta R přidává navíc ušlechtilé plně nastavitelné pérování značek Showa (vpředu) a Öhlins, brzdy Brembo a hodnotně provedené detaily, které vypadají jako z dílny specializovaného úpravce.

Polokapotáž z nabídky příslušenství je stejně retro jako samotný motocykl

Spolu s novým Thruxtonem a Thruxtonem R uvádí Triumph rovnou i řadu originálního příslušenství včetně dokonalé retro polokapotáže s kulatým světlem, se kterou bude iluze návratu do starých zlatých časů naprosto dokonalá. Tedy na pohled. Jízdní vlastnosti, výkon motoru a elektronická výbava jsou plně na výši doby.

Motor: řadový dvouválec 1200 cm3, 72 kW, 112 Nm
Hmotnost: 203 kg (bez náplní)
Výška sedla: 81 cm
Cena: 389 800 Kč


Čtěte dále:

Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl

Skútry Vespa slaví sedmdesátku. Z levného dopravního prostředku je stylová značka

Mohlo by vás zajímat

ilustrační foto

Kdo se o nás postará? Naděje pro české důchody je v nedohlednu

 Severokorejský vůdce Kim Čong-un

Kim a jeho parta. Je Kim Čong-un nepříčetný?

 Senátor Jan Veleba.

Jenda už jede. Prezidentův fanoušek Veleba má vysoké cíle

 Budova Deutsche Bank v Jungmannově ulici na Praze

Akcie Deutsche jsou na novém minimu, šéf banky vyzývá ke klidu

Deutsche Bank

Americké úřady jednají s Deutsche Bank o pokutě 5,4 miliardy USD

Ilustrační foto (Zdroj: ČTK)

Apple otevře první výzkumné centrum v Číně. Zaměstná 500 lidí

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče