Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl

24. dubna 2016, 08:00  -  Jiří Červenka
24. dubna 2016, 08:00

Pod staronovým názvem se do modelové řady Harley-Davidson znovu vrací motocykl postavený pro klikaté silnice. Přitom plně zachovává autentický styl řady Sportster.

Harley-Davidson Sportster 1200 Roadster, tak se jmenuje nejčerstvější novinka v nabídce kultovní americké motocyklové značky. Oslovit chce zejména jezdce, kteří obdivují nostalgický zvuk, vzhled a styl Harleyů, ale nechtějí se vzdát radosti ze svižné jízdy v zatáčkách. Proto má Roadster obrácenou teleskopickou vidlici a „prémiové“ zadní tlumiče. Ty jsou plněné dusíkem a hlavně mají zdvih odpružení 81 mm, což je o tři centimetry víc než u většiny dnešních Sportsterů. Proč na tom záleží? Protože díky tomu nabídne Roadster lepší komfort i ovladatelnost na špatných silnicích a zároveň větší volnost náklonu v zatáčkách.

Orientaci na jízdní vlastnosti potvrzuje vedle konstrukce podvozku i přítomnost dvou brzdových kotoučů na předním kole, stejně jako ergonomie jezdce s nízko položenými řídítky. V Evropě se Roadster bude sériově dodávat s protiblokovacím systémem ABS.

U každého Harleye jde ale především o styl. Roadster má oproti jiným Sportsterům výrazně zkrácený zadní blatník, kruhový přístroj s otáčkoměrem (namísto rychloměru, který je jen digitální) a děrované kryty výfuků nebo řemenového pohonu zadního kola. Siluetu stroje dotváří kapkovitá nádrž o objemu 12,5 l a sedlo s výrazným stupínkem, který při akceleraci funguje jako opěrka pro řidiče.

Pohon zajišťuje větší ze dvou jednotek montovaných do řady Sportster, vzduchem chlazený dvouválec Evolution o objemu 1,2 l. Harley tradičně neuvádí hodnotu nejvyššího výkonu, ale evropská verze má točivý moment 97 Nm v 4250 min-1.

Sportstery nejsou „sportovní“ motocykly, jak by někdo mohl usuzovat z jejich názvu. Byly jimi snad na konci 50. let, kdy se Sportster ve výrobním programu Harley-Davidson objevil poprvé. Postupem let se ale zaměření této řady posouvalo a dnes plní v nabídce roli menší, lehčí a cenově dostupnější alternativy k mohutným „big twinům“. Během dekád se nicméně ve výrobním programu objevovaly a zase mizely více či méně sportovní Sportstery jako XL 1200S Sport nebo XR 1200.

Model 1200 Roadster se naposled vyráběl v modelovém roce 2008 – tehdy ovšem s méně sofistikovaným odpružením a bez ABS, které si do Sportsterů našlo cestu až v posledních letech. Roadster modelového roku 2008 měl na řídítkách dvojici přístrojů (rychloměr a otáčkoměr), velkou nádrž, dlouhý zadní blatník a v Evropě rovněž vyplétaná kola. Svému mladšímu jmenovci se tedy příliš nepodobal.

Roadster se bude na českém trhu prodávat přibližně za 340 tisíc korun (dle aktuálního kurzu CZK:EUR).

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu…
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na nerovnosti i riziko kolize
Technologie
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Stahujte zdarma zombie co-op řežbu Killing Floor. Ale musíte si pospíšit
Intel zlevnil všechny Xeony Phi. Nejvýkonnější modely víc než o polovinu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít