Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl

24. dubna 2016, 08:00  -  Jiří Červenka
24. dubna 2016, 08:00

Pod staronovým názvem se do modelové řady Harley-Davidson znovu vrací motocykl postavený pro klikaté silnice. Přitom plně zachovává autentický styl řady Sportster.

Harley-Davidson Sportster 1200 Roadster, tak se jmenuje nejčerstvější novinka v nabídce kultovní americké motocyklové značky. Oslovit chce zejména jezdce, kteří obdivují nostalgický zvuk, vzhled a styl Harleyů, ale nechtějí se vzdát radosti ze svižné jízdy v zatáčkách. Proto má Roadster obrácenou teleskopickou vidlici a „prémiové“ zadní tlumiče. Ty jsou plněné dusíkem a hlavně mají zdvih odpružení 81 mm, což je o tři centimetry víc než u většiny dnešních Sportsterů. Proč na tom záleží? Protože díky tomu nabídne Roadster lepší komfort i ovladatelnost na špatných silnicích a zároveň větší volnost náklonu v zatáčkách.

Orientaci na jízdní vlastnosti potvrzuje vedle konstrukce podvozku i přítomnost dvou brzdových kotoučů na předním kole, stejně jako ergonomie jezdce s nízko položenými řídítky. V Evropě se Roadster bude sériově dodávat s protiblokovacím systémem ABS.

U každého Harleye jde ale především o styl. Roadster má oproti jiným Sportsterům výrazně zkrácený zadní blatník, kruhový přístroj s otáčkoměrem (namísto rychloměru, který je jen digitální) a děrované kryty výfuků nebo řemenového pohonu zadního kola. Siluetu stroje dotváří kapkovitá nádrž o objemu 12,5 l a sedlo s výrazným stupínkem, který při akceleraci funguje jako opěrka pro řidiče.

Pohon zajišťuje větší ze dvou jednotek montovaných do řady Sportster, vzduchem chlazený dvouválec Evolution o objemu 1,2 l. Harley tradičně neuvádí hodnotu nejvyššího výkonu, ale evropská verze má točivý moment 97 Nm v 4250 min-1.

Sportstery nejsou „sportovní“ motocykly, jak by někdo mohl usuzovat z jejich názvu. Byly jimi snad na konci 50. let, kdy se Sportster ve výrobním programu Harley-Davidson objevil poprvé. Postupem let se ale zaměření této řady posouvalo a dnes plní v nabídce roli menší, lehčí a cenově dostupnější alternativy k mohutným „big twinům“. Během dekád se nicméně ve výrobním programu objevovaly a zase mizely více či méně sportovní Sportstery jako XL 1200S Sport nebo XR 1200.

Model 1200 Roadster se naposled vyráběl v modelovém roce 2008 – tehdy ovšem s méně sofistikovaným odpružením a bez ABS, které si do Sportsterů našlo cestu až v posledních letech. Roadster modelového roku 2008 měl na řídítkách dvojici přístrojů (rychloměr a otáčkoměr), velkou nádrž, dlouhý zadní blatník a v Evropě rovněž vyplétaná kola. Svému mladšímu jmenovci se tedy příliš nepodobal.

Roadster se bude na českém trhu prodávat přibližně za 340 tisíc korun (dle aktuálního kurzu CZK:EUR).

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít