Menu Zavřít

Kartou letos zaplatíte už i u pošťáka

9. 2. 2017
Autor: čtk

Česká pošta letos v pololetí vybaví své doručovatele mobilními zařízeními, která umožní platbu kartou a využití elektronického podpisu. Podnik nyní neplánuje další zdražování, určité úpravy provádí u doručování pneumatik a některých prémiových služeb.

Poštovní doručovatelé budou nově vybaveni terminály PDA, které umožní platbu kartou pro všechny bankovní instituce. Dosud přijímali jen hotovost a kartou bylo možné platit jen na pobočkách.

Pošta na začátku roku zdražila posílání doporučených balíčků o desetikorunu, loni například podražila známka na dopisy z 13 na 16 korun. „Letos žádné zdražení dopisů nechystáme. Musíme ale udržovat nákladově orientované ceny a pokud zdražuje nafta a další vstupy, ceny se musí zvýšit. Přesto stále platí, že jsme jedni z nejlevnějších v Evropě,“ uvedl Elkán.


Přečtěte si, jak Češi loni platili přes PayU na internetu:

Internetové platby přes PayU loni vzrostly o pětinu na 8,4 miliardy

Platba online je dnes zcela bezpečná


Zvýšení cen se ale podle Elkána nevyhne například doručování pneumatik. „Nám to komplikuje další služby, proto doručování pneumatik výrazně zdraží zejména smluvním zákazníkům. Nebudeme také doručovat čtyři pneumatiky v rámci jedné zásilky, ale pouze dvě,“ dodal.

Po vyhodnocení pilotního provozu chce podnik rozšířit odpolední a večerní doručování domácnostem z krajských měst i na okresní města. Chystá také zprostředkování nákupu v internetových obchodech, nové obalové sady pro balíkové zásilky nebo zkvalitnění snímků v rámci Pohlednice Online.


Uvažujete o kreditní kartě? Porovnejte si nabídku na webu Finance.cz


Do konce prvního čtvrtletí chce pošta podepsat dohodu o spolupráci při poskytování finančních služeb na pobočkách s ČSOB po roce 2017. ČSOB je bankovním partnerem pošty i nyní. „V současnosti vyjednáváme parametry smlouvy. Chceme, aby se výrazně zjednodušila komunikace zaměstnanců na poštách. Bude to spočívat hlavně v tom, že budeme mít jednoho partnera pro nabídku všech finančních produktů. Rozšíříme také počet specializovaných míst s nabídkou finančních služeb a chceme se podílet na tvorbě jejich portfolia,“ podotkl.

Letos bude pokračovat převádění pošt na partnerské subjekty, tedy obce nebo obchodníky. Loni pošta uzavřela 204 smluv a celkový počet Pošt Partner vzrostl k únoru 2017 na 273. Letos by to mělo být dalších 210 smluv na partnery. Pro své kmenové pošty podnik připravil certifikaci „Přátelská pošta“, kterou chce označovat pobočky, které budou plnit parametry v oblasti vzhledu, nabízených služeb i přístupu personálu.

BRAND24


O České poště si přečtěte více:

Poště za loňský rok klesl zisk na zhruba 190 milionů korun

Na poště stávkuje zhruba 80 lidí. Počty by měly stoupat

Odhady odborů a pošty se v počtu stávkujících liší o 2 tisíce

Pobočka hlavní pošty v pražské Jindřišské ulici


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).