Menu Zavřít

Aplikace společnosti Livesport převléknou kabát. Novou vizuální identitu jim vytvořili autoři loga Ligy mistrů

3. 2. 2022
Autor: Livesport
  • Webové i mobilní aplikace Flashscore, za nimiž stojí česká vývojářská společnost Livesport, mění design. Rebranding si Hájkova firma si objednala u londýnského DesignStudia

  • Od včerejška mají aplikace nová loga, odlišnou barevnou paletu a produktové motto ‚Game changing numbers‘

  • Společnost kromě estetiky digitálních produktů pracuje i na moderním designu svého sídla – v nových Butovicích staví mrakodrap

Milionům sportovních fanoušků z téměř 50 zemí se včera v telefonech změnila ikona aplikace, v níž sledují výsledky svých oblíbených týmů. Česká společnost Livesport se rozhodla dát novou tvář síti webů a aplikací Flashscore, se kterou dobyla svět rychlých sportovních informací. Bude k nepoznání. Aplikace, za níž stojí známá vývojářská firma, kde je majoritním podílníkem český miliardář a 21. nejbohatší Čech Martin Hájek, se po patnácti letech převlékne. Nové šaty jí ušili grafici z londýnského DesignStudia, které je autorem vizuální identity Ligy mistrů nebo anglické Premier League.

Livesport má za sebou rekordní rok. Stal se globálním lídrem (nebo snad kapitánem?) mezi službami poskytujícími informace o sportovních výsledcích, týmech a zápasech v reálném čase. V aplikaci lze rovněž živě sledovat přenosy z několika vybraných televizních kanálů. Loni technologický podnik překonal metu sta milionů aktivních uživatelů měsíčně a přes tuto číselnou hranici se podle svého marketingového ředitele Jana Hortíka dostal i co se týče počtu stažených mobilních aplikací.

Firma se sídlem v Nových Butovicích se přesto rozhodla své fanoušky překvapit – po patnácti letech existence chce své produkty poslat na rebranding, který představuje nejviditelnější změnu designu v celé historii společnosti. Novou vizuální podobu své vlajkové lodi - aplikace Flashscore - dnes spustila ve všech 47 zemích, kde působí.

Uživatel má vždy pravdu

„Rozhodnutí dát novou tvář našemu nejdůležitějšímu produktu padlo před více než dvěma lety. Chtěli jsme posunout vizuální úroveň své marketingové komunikace, dát aplikaci i webu krásný a moderní kabát a zároveň vše připravit pro implementaci dalšího digitálního obsahu. Loni v červnu jsme představili novou firemní identitu a některé prvky z ní se propsaly i do identity produktové. Pravidla pro práci s našimi firemními i produktovými značkami definuje od loňského roku promyšlený grafický systém,“ říká Jan Hortík.

Vuelta či Tour de France z obýváku. Česká tréninková aplikace Rouvy se veze na vlně pandemie a pokukuje po miliardových tržbách
Přečtěte si také:

Vuelta či Tour de France z obýváku. Česká tréninková aplikace Rouvy se veze na vlně pandemie a pokukuje po miliardových tržbách

Sám se jako správný PR specialista řídí heslem, že zákazník má vždycky pravdu, a tak spolu s londýnským studiem při tvorbě grafiky nejvíce dal právě na názor sportovních nadšenců, již aplikaci používají. Během vývoje nové identity je opakovaně žádal o pomoc, názory a náměty. Loni na podzim Livesport spustil ve čtyřech vybraných zemích beta verze webů i aplikací. Marketingový ředitel tvrdí, že tým na jejich základě získal velmi pozitivní feedback. „Měníme něco, co pravidelně používá zhruba 100 milionů lidí v desítkách zemí. Věřím ale, že fanoušci budou nový Livesport milovat stejně nebo ještě více než ten starý,“ komentuje Hortík.

Na pomoc s designem si vývojářská společnost pozvala ty nejpovolanější ze všech – britským grafikům je sport blízký a mají s ním zkušenosti. Právě v jejich počítačích totiž vznikla například vizuální podoba Ligy mistrů a Premier League, které patří mezi nejcennější sportovní značky světa. Livesport s DesignStudiem navázal spolupráci v roce 2021 a od začátku bylo jasné, že smlouva se bude týkat kompletního rebrandingu AI produktů. Hlavní hodnoty značky byly definovány znovu a na jejich základě marketingový tým obnovil pozici produktu na trhu.

Výbuchy emocí

„Na tomto základu je postavená audiovizuální stránka značky, její nové logo, produktový claim ‚Game changing numbers‘ nebo charakteristické číslice, kterými nyní zobrazujeme fanouškům živé výsledky,“ popisuje nové plány Pavel Hacker, který se stará o značky Livesportu. „Při jejich tvorbě jsme se inspirovali podobou výsledků na starých výsledkových tabulích na stadionech,“ dodává.

Výrazně se proměnila například barevná paleta webů a aplikací. Vzhledem k počtu sportů v přehledu, který přesahuje číslo 40, už totiž nedávalo velký smysl, aby měl každý z nich svoji barvu. Nově společnost kombinuje červenou s bílou a takzvanou břidlicově černou v celé webové i mobilní aplikaci. Jednotlivé sporty pak lze od sebe rozpoznat na základě jednoduše čitelných ikon.

„Když Livesport začínal, nabízel šest sportů. Protože sportovnímu světu dominuje fotbal, mohlo se zdát, že Livesport je spojený hlavně se zelenou,“ napsali provozovatelé platformy svým uživatelům do informačního mailu ohledně rebrandingu. „Dnes už máme tolik sportů, že nám popravdě dochází barvy,“ přiznávají.

Spolu s weby a aplikacemi upravuje společnost také styl a tonalitu své komunikace. „Sportovním příznivcům dnes nabízíme spoustu obsahu. Tím nejdůležitějším ale u nás zatím pořád zůstávají sportovní výsledky - čísla, která sama o sobě dokáží vyvolat v člověku radost, nebo zklamání. Zdánlivě drobná změna z 0:0 na 1:0 je často spojená s výbuchem emocí,“ tvrdí marketingový ředitel. Hortík je rád, že fanoušci takto silné momenty často tráví právě ve společnosti Flashscoru. Proto platforma začíná sama sebe vůbec poprvé prezentovat jako součást globální sítě.

Vzhůru do oblak

Mezi další změny doby nedávné v rámci české společností patří skutečnost, že vloni přivítala posilu v podobě bývalého kreativního ředitele televize Nova Alana Záruby. Od prosince se ve firmě věnuje tvoření nového multimediálního pilíře, který doplní současný obsah sítě. Podílí se také na chodu sportovního zpravodajského týmu. V létě navázal s firmou spolupráci právě díky nové vizuální identitě, s níž vypomáhal – tento muž totiž stojí za designy několika televizních stanic včetně ČT 24 a ČT Sport.

„Alan pro nás byl externím konzultantem se silnou interní emocí a vnímáním. Je to milovník designu a vášnivý sportovní fanoušek, což pro nás byla ideální kombinace,“ vysvětlil tehdy Jan Hortík.

CIF24

Zisk za cenu tolerování genocidy. Olympijští sponzoři se marně snaží vyhýbat politice a vzdorovat obviněním aktivistů
Přečtěte si také:

Zisk za cenu tolerování genocidy. Olympijští sponzoři se marně snaží vyhýbat politice a vzdorovat obviněním aktivistů

Podoba Livesportu se změní i zvenčí – v Nových Butovicích má pod návrhářskou taktovkou architektonického studia Acht vyrůst nové sídlo společnosti. Bude jím polyfunkční věž o výšce 137 metrů, která tedy překoná současnou nejvyšší budovu Česka, brněnskou AZ Tower. Ve skleněném věžáku se najde místo pro byty vyššího standardu, kanceláře, administrativní prostory i obchody. Pod ním se bude rozkládat veřejný prostor s dlážděnou piazzettou a višňový sad. Parkoviště za stavbou bude sahat až k Radlické skále a přímo navazovat na vchod do stanice metra. S mrakodrapem má sousedit další věž kontroverzní Top Tower společnosti Trigema, již navrhuje výtvarník David Černý. Oba projekty by v Butovicích mohly odstartovat stavbu dalšího „mrakodrapového okrsku“, jaký známe třeba z Pankrácké pláně.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).