Menu Zavřít

A naši věrnostní aplikaci máte? České obchodní řetězce sázejí na slevy v mobilech, registrovaných zákazníků mají miliony

8. 2. 2024
Doba čtení: 5 minut
Autor: Depositphotos
  • Téměř všechny tuzemské supermarkety a hypermarkety nabízí svým zákazníkům věrnostní aplikace, které jim přináší mnoho výhod
  • Asi nejzásadnějším lákadlem jsou různé akční nabídky, jež lidé nemůžou získat bez předchozí registrace
  • Obchody díky aplikacím lépe poznají své zákazníky, takže jim následně poskytnou personalizované nabídky, díky nimž si nakoupí více zboží

Češi dlouhodobě patří k národům, které slyší na výhodné cenové nabídky a podstatnou část zboží nakupují ve slevách. Vedle klasických reklamních letáků, jež upozorňují na nejvýhodnější akce, jsou nyní stále oblíbenější i věrnostní aplikace jednotlivých obchodních řetězců. Ty lidem často nabízejí zboží za ceny, na které není možné dosáhnout žádným jiným způsobem.

Kvůli výraznému zdražení potravin a dalších produktů v uplynulých dvou letech – za něž jednotlivé obchodní řetězce sklízely kritiku ze všech možných stran – se mnoho lidí snaží hledat nové cesty, jak na nákupech ušetřit. A právě věrnostní aplikace jsou pro ně dobrou příležitostí, což potvrzuje třeba tisková mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková. „Aktuální ekonomická situace zasahuje životy nás všech, prostřednictvím aplikace Lidl Plus se proto snažíme, abychom zákazníkům poskytli oblíbené výrobky za atraktivní ceny,“ popsala jeden z důvodů rostoucí oblíbenosti této služby.

Používáte věrnostní aplikace supermarketů?

Není tedy divu, že počet uživatelů takovýchto ,appek v poslední době rychle stoupá. Ve věrnostním programu Kaufland Card je aktuálně registrováno 2,5 milionu zákazníků, aplikaci Tesco Clubcard používá přes milion lidí, Penny kartu mají další více než dva miliony spotřebitelů, Můj Albert hlásí dokonce přes tři miliony stažení, zatímco věrnostní program Globusu čítá na 700 tisíc zákazníků a členů Billa Klubu je více než 1,2 milionu. Kolik uživatelů eviduje již zmíněná aplikace od Lidlu, řetězec redakci Euro.cz neupřesnil.

Akce, kupony a výrobky zdarma

Asi tou nejzásadnější výhodou věrnostních aplikací jsou právě slevy, kromě nich ale obchody zákazníkům poskytují i mnoho dalších bonusů, které se u každého řetězce liší. Často s nimi například lidé sbírají body, jež mohou následně proměnit v další slevy na určité položky, nebo dokonce na celý nákup.

„Nasbírané Clubcard body si mohou uživatelé okamžitě převést na peněžní poukázky. Zároveň mají vždy přehled o tom, kolik jich už nasbírali. Navíc dostávají také extra kupóny na pro ně relevantní kategorie a produkty,“ shrnula manažerka externí komunikace společnosti Tesco Iva Pavlousková.

Na vlně privátních značek. Zákazníci slyší na kvalitu za nízkou cenu, vlastních výrobků má proto podstatně přibývat
Přečtěte si také:

Na vlně privátních značek. Zákazníci slyší na kvalitu za nízkou cenu, vlastních výrobků má proto podstatně přibývat

Podobně to přitom funguje i u ostatních v Česku působících řetězců, včetně Billy, Kauflandu a Albertu. Právě body za věrnost jsou totiž dobrým způsobem, kterým se supermarkety snaží docílit toho, aby lidé nenakupovali u konkurence.

Elektronické účtenky či slevy u partnerů

K dalším oblíbeným funkcím jednotlivých věrnostních aplikací patří podle řetězců také elektronické účtenky. „Zákazníkovi poskytují přehledný archiv a historii nákupů s možností reklamace zboží. Využívání elektronické účtenky je navíc ekologické, protože dokáže ušetřit tisíce kilometrů klasického papíru,“ uvedl ředitel komunikace společnosti Albert Jiří Mareček.

Kromě slev na různé zboží, věrnostních bodů a elektronických účtenek se už další funkce aplikací u různých řetězců liší. Třeba Kaufland Card zákazníkům nabízí také slevy u partnerských firem nebo soutěže o ceny. Lidl zase do své aplikace nedávno integroval funkci dobíjení elektromobilů u dobíjecích stanic, které jsou instalovány u vybraných prodejen tohoto řetězce.

Tesco Clubcard aktuálně nabízí slevu ve výši 10 procent na celý nákup pro všechny studenty s průkazkou ISIC a součástí aplikace Můj Albert je pak třeba funkce Albert scan, se kterou si může zákazník na vybraných prodejnách sám odbavit svůj nákup. Podobnou funkci ale zákazníkům poskytují rovněž Kaufland či Globus.

Personalizace je klíčová

Aby bylo možné jednotlivé věrnostní aplikace používat, musí se do nich zákazníci nejprve zaregistrovat. K tomu je většinou zapotřebí poskytnout řetězcům osobní údaje, jako jsou jméno a příjmení, telefonní číslo nebo e-mailová adresa. Právě tato data spolu s informacemi o chování zákazníků jsou jedny z hlavních důvodů, proč jsou věrnostní programy lákavé i pro obchodníky.

Samoobslužné nákupy jsou na vzestupu. V některých českých řetězcích si své zboží markuje přibližně polovina zákazníků
Přečtěte si také:

Samoobslužné nákupy jsou na vzestupu. V některých českých řetězcích si své zboží markuje přibližně polovina zákazníků

„Po zákaznících naší aplikace požadujeme souhlas se zpracováním osobních údajů o jejich nákupním chování. Jedná se například o jejich nejoblíbenější produkty, o to, jak často aplikaci využívají a které její části jsou pro ně nejzajímavější. To nám umožňuje poskytovat ty nejlepší možné individuální nabídky, slevy i produkty,“ vysvětlila mluvčí Lidlu.

K nabízení akcí a slev na základě údajů z předchozích nákupů přistupují téměř všechny tuzemské věrnostní aplikace. „Personalizovanou nabídku chystáme každý týden každému zákazníkovi zvlášť na míru. Zájem o zboží ve slevě výrazně roste a s ním i roste využití slevových kupónů v rámci věrnostního programu Globus Bonus. V tomto směru také věrnostní program vylepšujeme, abychom zákazníkům mohli nabídnout více zajímavých slev,“ doplnila mluvčí uvedeného supermarketu Aneta Turnovská.

Cílené nabídky jsou pro obchodníky výhodnější hlavně díky vyšší pravděpodobnosti toho, že si zákazníci dané zboží pořídí. V praxi to pak může vést k situaci, kdy lidé z obchodu odcházejí s větším množstvím věcí, než jaké chtěli původně nakoupit.

Zákaznické karty z obchodů ještě docela nevymizely

Věrnostní aplikace do velké míry nahrazují klasické zákaznické karty, s nimiž se člověk v obchodech běžně setkával ještě před pár lety. V současnosti už ale tuto fyzickou plastovou variantu nabízí pouze některé obchody.

BRAND24

„Penny kartu ve fyzické podobě aktuálně využívá přes 1,7 milionu zákazníků a počet uživatelů stále roste. Jednou z jejích výhod je totiž rychlé a jednoduché použití. Zákazník kartu dostane na požádání přímo na prodejně bez jakékoliv registrace a může díky ní okamžitě čerpat slevy při placení nákupu,“ podotkl tiskový mluvčí společnosti Tomáš Kubík.

V udržitelnosti hrají supermarkety prim. Zákazníky chceme v tomto směru vzdělávat, říká CSR manažer Kauflandu
Přečtěte si také:

V udržitelnosti hrají supermarkety prim. Zákazníky chceme v tomto směru vzdělávat, říká CSR manažer Kauflandu

I on ale uznává, že díky registraci mohou nakupující získat více výhod: „Abychom zákazníkům mohli přinášet nabídky šité přímo jim na míru a nabízet jim i další služby, jako jsou kupóny nebo pravidelné soutěže, potřebujeme znát jejich osobní preference. To samozřejmě umíme jen u registrovaných zákazníků. Proto kromě základní karty máme také digitální kartu v aplikaci, kterou neustále vylepšujeme, a rozvíjíme nabídku jejích benefitů.“

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).