Žízeň po speciálech: Staropramen zkouší Smíchovský výběr - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Žízeň po speciálech: Staropramen zkouší Smíchovský výběr

,
Žízeň po speciálech: Staropramen zkouší Smíchovský výběr
Zdroj: Michael Tomeš/Mladá fronta

Dalším z pivovarů, který se snaží podchytit zájem českých pijáků o netradiční piva, je pražský Staropramen. Sestavil set čtyř speciálů, které nabídne v sedmi stovkách výčepů.

„Speciály Smíchovského výběru budou dostupné celoročně ve vybraných restauracích a hospodách, takže jejich návštěvníci už nebudou muset čekat například na Dny českého piva, ale oblíbenou Extra chmelenou 12 nebo třeba Granát 13 si budou moci vychutnat v průběhu celého roku,” vysvětluje Petra Chovancová, brand manažerka Staropramenu.

Jak už zmínila Chovancová, do výběru speciálů se dostal i polotmavý granát, který v Praze poprvé uvařili už v roce 1884. Doplňuje jej spodně kvašený pšeničný Staropramen Nefiltr vonící po koriandru a Velvet s hustou krémovou pěnou, jehož lavinový efekt byl v druhé polovině 90. let pro české pivaře nevídaným úkazem. Čtveřici uzavírá Extra chmelená dvanáctka, do níž se prý chmel přidává pětkrát.


Neduživé zrno. Měnící se klima ničí český slad

Sladovna, ilustrační foto


S podobným modelem jako nyní Staropramen už dřív přišel i Plzeňský Prazdroj. Ten hospody zásobuje novým speciálem každý měsíc v rámci projektu Volba sládků.

Speciály jsou na českém trhu stále žádanější, v kurzu se ocitly především díky minipivovarům, pro něž představují jednu z hlavních konkurenčních výhod oproti velkým výrobcům.

Dále čtěte:

Tržby Staropramenu předloni vzrostly o půl miliardy. Většina byla ze zahraničí

Konec experimentu. Český Heineken se vrací k půllitrovým plechovkám

 Plechové obaly 0,4 l piv Krušovice z rodiny českého Heinekenu.


Ohodnoťte tento článek
Diskuze