Výrobce hraček připravil Ferrari o značku Testarossa - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Výrobce hraček připravil Ferrari o značku Testarossa

, dah,
Výrobce hraček připravil Ferrari o značku Testarossa

V nabídce italského výrobce supersportovních automobilů byl model Testarossa učiněný trhák. Kupci na něj čekali i několik let. Letos zkraje srpna však Italy o tuto značku připravil německý výrobce hraček.

Sportovním autem s dvanáctiválcem, který dosahoval bezmála třísetkilometrové rychlosti, jezdili slavní herci i zpěváci a proslavily jej filmy a seriály. Vyrábělo se 22 let až do roku 1996.

Zkraje letošního srpna však slavnou italskou automobilku o název Testarossa připravil norimberský továrník specializující se na výrobu hraček. Stalo se tak před zemským soudem v Düsseldorfu, kde bavorský podnikatel Kurt Hesse loni podal na Ferrari žalobu, protože už nechtěl odvádět licenční poplatky za hračky, kola ani holicí strojky, které prodává pod shodnými názvy jako automobilka své modely.

 Německý hračkář Kurt Hesse
Německý továrník Kurt Hesse by rád prodával hračky, kola i holicí strojky pod názvy slavných automobilů, ale nechce za ně platit. Zvučné značky proto ke své potřebě raději vysoudil

V aktuálním sporu argumentoval přitom poukazem na to, že automobilka název Testarossa už 20 let nepoužívá, takže výhradní práva k této značce už dávno propadla. Hesse, který vede firmu Autec AG, už dříve podal podnět k výmazu značky Testarossa jak německému, tak i evropskému úřadu průmyslového vlastnictví a pozorovatelé mu dávali velké šance na vítězství.

Třiasedmdesátiletý Hesse, který dříve vlastnil práva na autodráhy Carrera, má už totiž s podobnými spory zkušenosti. S automobilkami se soudil už v minulosti – vyhrál nad koncernem Volkswagen i automobilkou BMW a jak se svěřil deníku Handelsblatt, nemá z věčné přetahované žádnou radost. „Už mě to přestává bavit,“ řekl doslova s tím, že jedna nejmenovaná automobilka vydělává víc na licenčních poplatcích z čínských hraček než prodejem vlastních aut.


Přečtěte si, proč Porsche končí se závodem hybridů:

Konec legendy. Prototypy Porsche už Le Mans nevyhrají

 Letošní model LMP1 od Porsche je možná poslední závodní prototyp.


Potenciál názvu Testarossa dodnes přiživuje televizní seriál Miami Vice, kde se ve svém stejnojmenném služebním Ferrari prohánělo policejní duo Sonny Crockett a Rico Tubbs. Díky vyhranému sporu bude slavné auto opět sjíždět z výrobní linky, tentokrát ovšem už jen jako hračka.

Ferrari Testarossu Hessovi nedalo zadarmo. S námitkou, že je používá v souvislosti se servisem či renovací starých vozů, ovšem jeho právníci u soudu neuspěli. Žádné další držení výhradních práv k názvu Testarossa to neopodstatňuje, protože zmíněné služby automobilka beztak poskytuje pod značkou Ferrari, zatímco hračkářem oblíbená značka Testarossa v těchto aktivitách sehrávala jen okrajovou roli. Výrobci musejí své značky používat „v dostatečném rozsahu“, což se v daném případě nedělo, dozvěděli se od německého soudu. Hesse je dokonce přesvědčený, že firmy svůj nárok na značky ztrácejí už po pěti letech jejich nepoužívání.

Ferrari Testarossa
Supersportovní model italské automobilky vyráběný v letech 1984 až 1996 poháněl bezmála pětilitrový 12válec, jehož poslední verze podávala výkon 328 kW. Název (v překladu znamená „rudá hlava“) odkazuje na červeně vyvedená víka ventilů. Proslavil jej závodní model 250 TR z roku 1957, který třikrát vyhrál 24 hodin Le Mans.

Přečtěte si také:

Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony

Německá prokuratura vyšetřuje kvůli emisnímu skandálu zaměstnance Porsche

Italská legenda v indických rukou? VW hledá kupce pro Ducati

Spojené státy vyšetří možné čínské krádeže amerického duševního vlastnictví


Ohodnoťte tento článek
Diskuze