Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak náročné je MBA studium? Zjistili jsme za vás!

Jak náročné je MBA studium? Zvládnu ho při svém vyčerpávajícím zaměstnání či podnikání? A…

Kdy má MBA smysl?

Titul MBA (Master of Business Administration) není v zahraničí ani v České republice…

Trvalý pobyt – vše, co o něm potřebujete vědět

Získat trvalý pobyt je sice právo českého občana, ale není povinnost jej mít. I když si…

 Tesla, ilustrační foto
Tesla, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay

Těžké sporťáky Tesla? Hloupé plýtvání energií, tvrdí expert na elektromobily

15. května, 06:06  -  František Novák
 Tesla, ilustrační foto
Tesla, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay
15. května, 06:06

Německý odborník na elektromobilitu Wolfgang Lohbeck kritizuje automobilky a jejich důraz na výrobu elektromobilů. Odvádí se tím podle něj pozornost od dalších a jednodušších řešení. Například výroba lehkých vozidel do měst s malou spotřebou benzínu nebo nafty by podle něj snížila emise z dopravy efektivněji. Kritizuje i vozy Tesla. Téměř třítunový vůz s maximálním zrychlením nemá s „udržitelností“ nic společného.

Přechod na výrobu elektromobilů, které neprodukují emise, je podle Wolfganga Lohbecka iluzorní plán. I při výrobě nebo provozu budou emise vznikat. Německý odborník na elektromobilitu a bývalý manažer organizace Greenpeace nemá pochopení pro současnou rétoriku manažerů automobilek, kteří slibují s nástupem elektromobilů nulové emise těchto vozů.

Zejména kritizuje snahu vyrábět plně elektrické velké a luxusní vozy. Jako příklad uvádí velké modely automobilky Tesla, považované za průkopníka elektromobility. „To, co tato firma vyrábí, je nejhloupější a nejnemravnější verze elektromobility. Uvést do pohybu téměř třítunový vůz s extrémním zrychlením (nejtěžší Tesla Model X váží až 2509 kilogramů pozn. red.), nemůže být ani ekologické, ani sociální. To je plýtvání energií, plýtvání zdroji, plýtvání prostorem,“ uvedl v německém deníku Süddeutsche Zeitung.

Řešením podle něj není ani úplný odklon od spalovacích motorů, jak to například slíbila automobilka Daimler od roku 2039. Také snaha koncernu Volkswagen spojit vlastní budoucnost s elektromobily odvádí pozornost od dalších řešení. Například vývoje lehkých městských vozidel, jež by mohly jezdit se spotřebou 1,5 litru benzínu nebo nafty na sto kilometrů a měly by nízké emise.

Skeptický je Lohbeck i k proklamacím automobilek, že chtějí být šetrné k životnímu prostředí. Pětasedmdesátník tvrdí, že manažeři jen reagují na tlak „ulice“.

Souhlasíte s tím, že by stát měl podporovat malá úsporná auta?

Nelíbí se mu ani móda velkých a těžkých SUV. Jsou považovány za bezpečná auta, ale při srážce s dítětem je takové auto daleko nebezpečnější než malý úsporný automobil. Jde o sobecké myšlení majitelů těchto aut, kteří se chtějí cítit bezpečněji a pohodlněji na úkor ostatních účastníků silničního provozu, míní Lohbeck.

Základním problémem při spoléhání na elektromobily je podle něj jejich hmotnost. „Velká hmotnost potřebuje mnoho energie, bez ohledu na to, o jakou energii se jedná. I zelená elektřina je cenná,“ zdůraznil. Jednotlivé státy by podle něj měly dotovat zejména malá úsporná vozidla, nikoliv pouze elektromobily.

Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů

Dále čtěte:

Revoluce u pumpy: ropný gigant Shell věří elektromobilům

Špatné vyhlídky paliva budoucnosti: vodík se prosazuje pomalu, technologie je drahá

Více než opice, ale méně než člověk. Tak vnímají řidiči aut cyklisty, zjistili vědci

Turecký národní vůz: prvním „erdoautem“ má být elektrické SUV

Harley i Porsche: pět nejočekávanějších elektrovozidel


Čtěte také

Události  Středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová

Zásah na Středočeském kraji: policie prověřuje externí smlouvy v úřadu hejtmanky Jermanové

Detektivové z Národní centrály proti organizovanému zločinu od rána zasahují na…

před 2 hodinami

Události Plovoucí větrná elektrárna, ilustrační foto

Na cestě k bezuhlíkové energii. Fosilní paliva v Británii poprvé nejsou hlavním zdrojem elektřiny

Letošní rok bude pro Británii prvním, kdy bude do místní sítě proudit více elektřiny z…

před 3 hodinami

Ondřej Stratilík

Komunisti šíří nesmysly, vláda i armáda mlčí

Pustil KSČM k moci a neví si rady s vyzbrojováním. Teď se to Andreji Babišovi všechno…

před 4 hodinami

Události  Andrej Babiš mladší

Vyšetřování únosu Babiše mladšího: žalobce dal případ do kárného řízení

Státní zástupce Ondřej Šťastný neshledal podezření z trestného činu u policistů z Prahy 1…

před 4 hodinami

Vůdce KLDR Kim Čong-un

Kim Čong-un není na denuklearizaci připraven, tvrdí šéf americké rozvědky

Americká zpravodajská komunita se domnívá, že severokorejský vůdce Kim Čong-un není…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 11 | Průměrné hodnocení: 3.45

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Ceny na dovolené: v Turecku nakoupíte levněji než loni, v Egyptě dráž
Jak budou letos placeni brigádníci?
Jaký je rozdíl mezi školkovným a daňovým zvýhodněním?
Jak velký limit je pro bezkontaktní platby v zemích EU?
Měli bychom spíš šetřit, ale raději utrácíme…
Auta
KTM vyšperkovala novinku 790 Adventure R limitovanou sérií…
Klimatická nouze v Praze? Příhodná záminka pro zavedení mýtného v centru (komentář)
Nová Kia XCeed se ukázala na dalších fotkách. Oficiálně se představí zítra
800 hybridních autobusů MAN od roku 2010
Další klasika přestavěná na elektromobil. Na trh míří elektrická Eleanor s cenovkou 8,6 milionu
Hry pro příležitostné hráče