Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak vybrat správný firemní dluhopis?

Úroky na spořících účtech v dnešní době klesají tak závratnou rychlostí, že každý, kdo si…

V Mánesu se budou dražit díla Kokoschky, Zrzavého a Špillara

Sběratelé českého umění mají další šanci rozšířit své sbírky o jedinečná díla. Galerie…

Tipface – sociální síť pro sázkaře

Při zahájení MS 2019 v hokeji, které se odehrává na Slovensku, byl spuštěn velmi…

 Tesla, ilustrační foto
Tesla, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay

Těžké sporťáky Tesla? Hloupé plýtvání energií, tvrdí expert na elektromobily

15. května, 06:06  -  František Novák
 Tesla, ilustrační foto
Tesla, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay
15. května, 06:06

Německý odborník na elektromobilitu Wolfgang Lohbeck kritizuje automobilky a jejich důraz na výrobu elektromobilů. Odvádí se tím podle něj pozornost od dalších a jednodušších řešení. Například výroba lehkých vozidel do měst s malou spotřebou benzínu nebo nafty by podle něj snížila emise z dopravy efektivněji. Kritizuje i vozy Tesla. Téměř třítunový vůz s maximálním zrychlením nemá s „udržitelností“ nic společného.

Přechod na výrobu elektromobilů, které neprodukují emise, je podle Wolfganga Lohbecka iluzorní plán. I při výrobě nebo provozu budou emise vznikat. Německý odborník na elektromobilitu a bývalý manažer organizace Greenpeace nemá pochopení pro současnou rétoriku manažerů automobilek, kteří slibují s nástupem elektromobilů nulové emise těchto vozů.

Zejména kritizuje snahu vyrábět plně elektrické velké a luxusní vozy. Jako příklad uvádí velké modely automobilky Tesla, považované za průkopníka elektromobility. „To, co tato firma vyrábí, je nejhloupější a nejnemravnější verze elektromobility. Uvést do pohybu téměř třítunový vůz s extrémním zrychlením (nejtěžší Tesla Model X váží až 2509 kilogramů pozn. red.), nemůže být ani ekologické, ani sociální. To je plýtvání energií, plýtvání zdroji, plýtvání prostorem,“ uvedl v německém deníku Süddeutsche Zeitung.

Řešením podle něj není ani úplný odklon od spalovacích motorů, jak to například slíbila automobilka Daimler od roku 2039. Také snaha koncernu Volkswagen spojit vlastní budoucnost s elektromobily odvádí pozornost od dalších řešení. Například vývoje lehkých městských vozidel, jež by mohly jezdit se spotřebou 1,5 litru benzínu nebo nafty na sto kilometrů a měly by nízké emise.

Skeptický je Lohbeck i k proklamacím automobilek, že chtějí být šetrné k životnímu prostředí. Pětasedmdesátník tvrdí, že manažeři jen reagují na tlak „ulice“.

Souhlasíte s tím, že by stát měl podporovat malá úsporná auta?

Nelíbí se mu ani móda velkých a těžkých SUV. Jsou považovány za bezpečná auta, ale při srážce s dítětem je takové auto daleko nebezpečnější než malý úsporný automobil. Jde o sobecké myšlení majitelů těchto aut, kteří se chtějí cítit bezpečněji a pohodlněji na úkor ostatních účastníků silničního provozu, míní Lohbeck.

Základním problémem při spoléhání na elektromobily je podle něj jejich hmotnost. „Velká hmotnost potřebuje mnoho energie, bez ohledu na to, o jakou energii se jedná. I zelená elektřina je cenná,“ zdůraznil. Jednotlivé státy by podle něj měly dotovat zejména malá úsporná vozidla, nikoliv pouze elektromobily.

Infografika: Kde je nejvíce elektromobilů

Dále čtěte:

Revoluce u pumpy: ropný gigant Shell věří elektromobilům

Špatné vyhlídky paliva budoucnosti: vodík se prosazuje pomalu, technologie je drahá

Více než opice, ale méně než člověk. Tak vnímají řidiči aut cyklisty, zjistili vědci

Turecký národní vůz: prvním „erdoautem“ má být elektrické SUV

Harley i Porsche: pět nejočekávanějších elektrovozidel


Čtěte také

Bílý psík Mařenka

Démonizování změn v justici a zejména ve státním zastupitelství je poněkud krátkozraké.

25. května 2019

Události  Koncentrační tábor - ilustrační foto

Sto šťastných náhod. Karel Ellinger vzpomíná, jak přežil šest koncentráků

Karlu Ellingerovi bude 91 let. Je jeden z posledních, který pamatuje Josefa Mengeleho…

25. května 2019

 Ruský prezident Vladimir Putin

Důvěra Rusů v Putina je na historickém minimu, píší deníky

Prezidentovi Vladimiru Putinovi v současnosti důvěřuje 31,7 procenta Rusů, oznámily dnes…

25. května 2019

Petrohrad a celý rozlehlý okolní region je pro naše exportéry mimořádně perspektivní oblastí

Energetika, potravinářství, zpracování odpadů. Petrohrad nabízí řadu exportních příležitostí

Petrohrad je branou, kterou zboží proudí dovnitř i ven z Ruska. Celý severozápad Ruské…

25. května 2019

Heinz-Christian Strache

Vládní krize v Rakousku: Za videem stojí vídeňský právník, Strache podal trestní oznámení

Za videem, které vedlo k rozpadu rakouské vládní koalice, stojí vídeňský právník Ramin…

25. května 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 11 | Průměrné hodnocení: 3.45

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Medardova kápě, jak moc na ni kape
Co dělat, když chcete přepsat auto na rodinného příslušníka
Máte nárok na invalidní důchod?
Co je dobré vědět o odpracovaných letech pro důchod?
Hradí za vás Úřad práce sociální a zdravotní pojištění?
Auta
Také šestá generace Opelu Corsa přichází jako elektromobil.…
Vyrazili jsme s novou Škodou Octavia G-Tec na Czech New Energies Rally. A rozhodně jsme se nenudili
Kvíz: Uhodnete model auta z detailu na fotografii?
Čínská značka Lynk & CO vstoupí do Evropy příští rok. Nasadí mobilní prodejny
Škoda Superb dostala v rámci faceliftu diodové řasy, více asistentů a provedení Scout
Hry pro příležitostné hráče