Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Pardubický pivovar
Pardubický pivovar
Autor: Profimedia.cz

Staropramen zahájil tažení do regionů. Ovládl Pardubický pivovar

19. června, 14:55 - čtk, red
 Pardubický pivovar
Pardubický pivovar
Autor: Profimedia.cz
19. června, 14:55

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru. Drží 89 procent akcií. Staropramen chce posílit vlastní sortiment regionálních značek, uvedli dnes zástupci pivovarů na tiskové konferenci v Pardubicích. Zbytek vlastní drobní akcionáři. Cenu transakce odmítly strany zveřejnit, výkup minoritních akcií zatím neplánují.

Staropramen chce prodeje pardubických piv rozšířit do celé České republiky a posílit export, zejména na Slovensko. Potenciál mají podle Staropramenu značky Pernštejn, Taxis a Porter, ke koupi na celém území by měly být do září. Za zajímavé exportní destinace považují Rusko či Velkou Británii, kde má Staropramen velký odbyt. „Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my jim ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv,“ řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

Majoritními akcionáři Pardubického pivovaru byli od roku 2010 dva podnikatelé. Michal Pátek držel 41 procent akcí, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl. „Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachovaná místa, budou zajištěné potřebné investice,“ řekl Kvapil. Kdyby Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 tisíc hektolitrů. V posledních letech pivovar vařil kolem 80 tisíc hektolitrů piva ročně. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, pivo v plastu ani plechovkách nenabízí. V prodejích loni převažovalo z 60 procent lahvové pivo. Víc produkce uplatní na domácím trhu, cca 25 tisíc hektolitrů vyváží do 20 zemí.