Sportovní Netflix? Do streamovací služby Dazn investuje ruský miliardář - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Sportovní Netflix? Do streamovací služby Dazn investuje ruský miliardář

,
Sportovní Netflix? Do streamovací služby Dazn investuje ruský miliardář
Zdroj: Profimedia.cz

Streamovací služba Dazn pro sportovní přenosy se může stát silnou globální značkou jako Amazon. Platforma sice od svého založení v roce 2016 generuje vysoké ztráty, ale má za sebou kapitál miliardáře Leonarda Blavatnika.

Streamovací služba Dazn se může stát do budoucna silnou konkurencí televizních sportovních kanálů. Za měsíční poplatek 9,99 eur (256 korun) má klient přístup k široké nabídce sportů, včetně fotbalu. Dazn má práva pro anglickou, španělskou, francouzskou a italskou ligu. Bude vysílat i Ligu mistrů a Evropskou ligu.

Zatím operuje v Německu, Švýcarsku, Rakousku, Japonsku, Kanadě, plánuje spuštění služby ve Spojených státech a Itálii. Za několik let by se mohla stát globálním fenoménem podobně jako internetový obchod Amazon, napsal německý deník Die Welt.

I když firma od založení v roce 2016 zatím generuje ztrátu, tím, že za společností stojí dolarový miliardář s ukrajinsko-ruskými kořeny Leonard Blavatnik, jehož majetek časopis Forbes odhadl na 18 miliard dolarů (398 miliard korun), má dobré předpoklady pro expanzi. Pro zavedené hráče na trhu, zejména sportovní televizní kanály, jde o vážnou hrozbu.

V německy hovořících zemích boduje zejména u fanoušků fotbalu. Porazila televizi ZDF při jednáních o vysílání zápasů Ligy mistrů i Evropské ligy. Získala také práva na nově zavedený formát mezistátních zápasů Liga národů.

Cílová skupina? Dvě miliardy sportovních fandů

Sport si klienti služby mohou pouštět na chytrém telefonu, tabletu nebo počítači. Dazn je označován jako „Netflix pro sport“. Internetová televize Netflix si ale vyrábí vlastní obsah, Dazn musí jednat o právech na vysílání sportovních událostí. Společnost se sídlem v Londýně zatím nesděluje počet uživatelů, marketingový šéf Benjamin Reiniger nicméně uvedl, že již nyní mají takové množství klientů, které si naplánovali za tři až pět let od spuštění, tedy v letech 2019 až 2021.

Cílová skupina může být teoreticky obrovská. Fotbalových fanoušků je na celém světě podle poradenské firmy Repucom 1,6 miliardy. S ostatními sporty se může jednat až o 2,2 miliardy potenciálních klientů.

Za službou stojí britská firma Perform Group, která provozuje také internetový portál Goal.com. Ten je největším fotbalovým portálem na světě. Perform Group vlastní zmíněný Blavatnik. Financování projektu je na dalších deset let zajištěno, doplnil německý deník s tím, že dříve než v roce 2020 se ziskovost ani nečeká. Dazn klade důraz na přístup vstřícný k zákazníkům, divák nemusí sledovat otravnou reklamu před zahájením přenosu. Také komentátoři se soustřeďují na fakta a statistiky.

Žádanou funkcí je například opětovné přehrání akce předcházející gólu, chystá se i služba, která umožní sledovat živě na obrazovce více sportů nejednou. Aby byla služba při současné výši předplatného zisková bez vysílání reklam, musí agresivně získávat nové zákazníky. Dva roky po spuštění 60 procent rakouských a německých sportovních fanoušků mezi 18 až 64 roky Dazn zná.

Pozn. Na dotaz redakce Euro.cz, zda se služba objeví v následujících letech i v Česku, případně bude expandovat do dalších zemí střední a východní Evropy, zástupci firmy Perform Group zatím neodpověděli.

Dále čtěte:

Média škodí sexu. Partnery odcizuje televize, internet i telefony

Češi jsou stále ochotnější platit za videa na internetu. Za pět let je jich o pětinu více

Netflix překonal Disney. Stal se největší zábavní firmou

Půl bilionu za kabely: Vodafone kupuje část Liberty Global, včetně české UPC

 Vodafone