Menu Zavřít

Češi jsou stále ochotnější platit za videa na internetu. Za pět let je jich o pětinu více

1. 6. 2018
Autor: Netflix

Počet Čechů, kteří platí na internetu za sledování seriálů a dalších videí, se za posledních pět let zvýšil o pětinu na řádově nižší desítky tisíc. Je to výrazně méně, než v západní Evropě. Vyplývá to z údajů distribuční firmy Axocom.

„Zatímco placené platformy s širokými videotékami či online sledování je ve světě na vzestupu, u nás je nástup těchto služeb značně zpožděný. Skoro by se dalo říci, že jde jen o uvědomělejší část publika. I to však musí počítat s tím, že oproti jiným zemím uvidí za své peníze mnohem méně, a to kvůli omezeným vysílacím právům,“ uvedla ředitelka Axocomu Erika Luzsicza. Výnosy z těchto služeb jsou podle ní v Česku výrazně nižší, než jinde ve světě, a to jen v řádu desítek miliónů korun.

Poradenská společnost Deloitte ve své studii předpovídá, že do konce tohoto roku by ve vyspělých zemích měla mít polovina dospělé populace až dvě předplatné online médií. To se ČR netýká, přestože na trhu působí i velké nadnárodní platformy a projekty typu Netflix. Jedním z důvodů je, že Češi na nich uvidí jen zlomek obsahu proti jiným trhům.

Pro sledování videoobsahu na internetu používá 78 procent Čechů počítač, devět procent mobilní telefon, sedm procent chytrou TV a pět procent tablet. Celkem 62 procent diváků využívá zařízení pro odloženou sledovanost.

Čtěte esej: Amerika bez neutrality

 Amerika bez neutrality

BRAND24

Přečtěte si také:

Netflix překonal Disney. Stal se největší zábavní firmou

Půl bilionu za kabely: Vodafone kupuje část Liberty Global, včetně české UPC

Rozklad a strašidlo. Online svět je vydán na milost zločinu a korporátní i státní blahovůli

Křetínského CMI kupuje za 1,8 miliardy balík rádií včetně Evropy 2

Daniel Křetínský


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).