Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů

, čtk,
Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů

Automobilka Škoda Auto dnes v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu modelu Superb iV s plug-in hybridním pohonem. Investice v závodě pro výrobu hybridu dosáhly 12 milionů eur (311 milionů korun). Plné výrobní kapacity Superbu iV ve výši 60 vozů denně by měl závod postupně dosáhnout na přelomu letošního listopadu a prosince. Superb iV se vyrábí na jedné lince jako superby se spalovacími motory.

Superb iV je prvním sériově vyráběným modelem automobilky s plug-in hybridní technologií. Automobilka jej oficiálně představila před týdnem na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem společně s plně elektrickým vozem Citigo iV. Cena vozu Superb iV bude začínat na 876 900 korunách a první vozy dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku.

„Zahájení sériové výroby vozu Škoda Superb iV představuje velký krok do budoucnosti,“ uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus. Uvedl, že v roce 2030 se očekává na celém světě prodej asi 40 milionů kusů elektromobilů.

Pro výrobu Superbu iV automobilka v Kvasinách investovala především do svařovny a montáže. „Celkem prošlo školením (pro práci s elektrovozy) 5500 zaměstnanců a nových pracovních míst ve spojení s výrobou Superbu iV vzniklo 40,“ řekl ředitel závodu Miloš Halbich. Svařovna například dostala nová zařízení, protože podlaha u obou variant vozu se liší, hybridní model má také jiné výztuhy. Počet svarových bodů se na novém modelu zvýšil o dvě až tři procenta. Přestavěna byla i hala oddělení kvality.

Vedoucí výroby vozů Škody Auto Marek Jancák připomněl, že letos na jaře závod Kvasiny na lince superbu zavedl digitální řízení výroby. Superb iV Jancák označil za nejmodernější produkt automobilky milník srovnatelný se vstupem koncernu Volkswagen do škodovky. Podle Halbicha se největší zájem o Superb iV očekává v Německu, Velké Británii, Švédsku a v České republice, tedy zemích s velkými takzvanými flotilovými prodeji firmám.

Linka pro výrobu superbu, kde se model iV vyrábí, má kapacitu až 400 vozů denně a nyní z ní vychází denně 385 aut. Druhá linka pro vozy kategorie SUV Kodiaq, Karoq a Seat Ateca má kapacitu 800 aut denně a v současnosti je plně vytížena. Závod zaměstnává asi 9000 lidí. Loni závod zvýšil výrobu vozů o pět procent na dosud nejvyšších 310 tisíc automobilů.


Poměr cena výkon? U Němců vede Škoda

Logo automobilů Škoda. Ilustrační foto


Pohonné ústrojí Superbu iV kombinuje benzinový spalovací motor 1,4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotor o výkonu 85 kW, maximální systémovým výkon činí 160 kW. Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí až 930 kilometrů, v čistě elektrickém režimu až 56 kilometrů. Emise oxidu uhličitého u Superbu iV činí necelých 35 gramů na kilometr, což je asi čtyřikrát méně proti srovnatelnému superbu se spalovacím motorem.

Pokud se baterie nabíjí pomocí nabíjecího wallboxu, trvá nabití 3,5 hodiny. Při dobíjení z běžné elektrické zásuvky nabití trvá šest hodin. Dobíjení je možné i spalovacím motorem během jízdy nebo rekuperací brzdné energie. Baterie je v podlaze před zadní nápravou.

V příštím roce uvede Škoda na trh první elektromobil vyvinutý na koncernové platformě MEB a také hybridní Octavii. Do konce roku 2022 představí celkem deset modelů s různým stupněm elektrifikace. Škoda očekává, že podíl elektrifikovaných vozů na jejím celkovém prodeji bude do roku 2025 činit přibližně 25 procent.

Čtěte také:

Recese: český automobilový průmysl se připravuje na horší časy

Auta na CNG jsou ke klimatu šetrnější než elektromobily, vyplývá ze studie od FIA

Průzkum: Proč lidé nechtějí kupovat elektromobily? Jsou drahé a mají nízký dojezd

Rozvoj elektromobilů zlevní technologie a nastartuje boom bateriových úložišť, tvrdí studie

Škoda Auto vyrobila první sériové komponenty pro elektromobily Volkswagen

Ohodnoťte tento článek
Diskuze