Menu Zavřít

Šéfka českého PayU Tyllová: Dobírka při internetových nákupech Čechů stále dominuje

22. 9. 2018
Autor: Archiv

Společnost PayU, třetí nejvějtší zprostředkovatel on-line plateb v Česku, posiluje. Nově získaná společnost ZOOZ pomůže obchodníkům při expanzi do zahraničí a uživatelům zajistí bezpečnější platby na internetu.

Češi vloni v e-shopech utratili 115 miliard korun (meziročně o 18 procent víc), s více než 34 tisíci internetovými obchody je Česko doslova e-shopovou velmocí. Společnost PayU je s téměř desetimiliardovým obratem třetím největším zprostředkovatelem on-line plateb v zemi.

PayU nedávno koupilo izraelský technologický startup ZOOZ, cena akvizice by se podle informací zahraničních médií měla pohybovat v rozmezí padesát až 100 milionů dolarů. Za poslední dva roky PayU takto proinvestovalo již více než 350 milionů dolarů. Jak se poslední akvizice projeví na službách pro české e-shopy a Čechy nakupující na internetu? „Brzy nabídneme všem uživatelům PayU nové funkce a lepší služby, chystáme také bezpečnou, vícestupňovou ochranu proti zpronevěře peněz,“ říká v rozhovoru pro Euro.cz šéfka PayU pro Česko, Slovensko a Maďarsko Barbora Tyllová.

Jak se akvizice ZOOZ projeví na službách PayU?

Hlavní výhody to přinese firmám, které působí na více trzích a potřebují bezpečně a rychle zpracovávat velké množství platebních transakcí. V kombinaci s platformou PayU Hub pro mezinárodní platby získají obchodníci přístup k 2,3 miliardám nových zákazníků na rychle rostoucích trzích. Velkou výhodou je také fakt, že platby pro jednotlivé trhy mohou obchodníci přidávat postupně tak, jak plánují expandovat do jednotlivých zemí. Stačí jim jedna smlouva a jedna integrace.

Jaké konkrétní výhody to může přinést českým zákazníkům?

Mezi hlavní funkcionality, které získaná platforma nabízí je fraud management (správa podvodných transakcí), reporty v reálném čase a tak zvaný smart routing neboli inteligentní směrování plateb dle stanovených pravidel.


Lákadlo na Číňany: v Česku startuje platební platforma Alipay

 Platba pomocí aplikace Alipay, ilustrační foto


Na celém světě roste objem přeshraničních plateb, jaký je vývoj v případě PayU?

Mezinárodní platby meziročně vyskočily o 76 procent. Obrat celého PayU přitom rostl o 29 procent, což dokazuje, jakou dynamiku mají právě platby. Roste jak objem u stávajících obchodníků, tak i přibývají noví. Celkový počet firem, které příhraniční platby využívají, se meziročně zvýšil o 24 procent.

Do jakých zemí proudí z Česka nejvíce mezinárodních plateb?

Největší objem transakcí máme se Slovenskem, Polskem, Maďarskem a Rumunskem. Začínají se ale objevovat i požadavky na platby do zemích mimo Evropu, zájem o je o Brazílii, Chile nebo Jihoafrickou republiku.

Liší se čeští uživatelé od jiných zákazníků?

V Evropě, včetně České republiky, zákazníci více než polovinu plateb realizují přes počítač, naproti tomu třeba v Indii v drtivé většině případů z mobilních telefonů. Tamní populace v podstatě přeskočila internet v počítači a téměř ke všemu využívá internet v mobilu.

Existuje někde podobná obliba dobírky jako v Česku?

Pravdou je, že Česká republika patří k zemím, kde je dobírka stále velmi oblíbená. Na rozdíl třeba od Spojených států amerických, kde ji lidé prakticky nevyužívají. Podíl dobírky ale v Česku postupně klesá, i díky tomu, že roste počet výdejních míst e-shopů. Dobírka a platba při převzetí dnes představuje zhruba 60 procent všech platebních transakcí, ale ještě před několika lety to bylo až 80 procent. Předpokládám, že akvizice ZOOZ se v konečném důsledku projeví v dalším snižování poměru dobírky, protože klientům přinese nové metody moderních online plateb.

BRAND24

Přečtěte si také:

Android Pay je v Česku. Platby mobilem podporují mBank, Moneta a J&T

Přehled českých bank, které nabízejí platby mobilem a které to chystají

Česká spořitelna stáhla aplikaci Saifu. Ochrannou známku na ni má Paymaster

Obliba e-shopů roste. Češi v nich utrácí více

Jak vydělat na starém kole. Bazarové prodeje se definitivně přesouvají na internet

 Šéf Aukra.cz David Vychytil

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).