Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

Generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák
Generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák
Autor: Martin Pinkas/Euro

Šéf českého Vodafonu Dvořák: Akvizice UPC nám pomůže na televizní trh

10. února, 17:50 - Ondřej Hergesell
Generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák
Generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák
Autor: Martin Pinkas/Euro
10. února, 17:50

Akvizice UPC nám pomůže především v oblasti pevného připojení k internetu, říká generální ředitel českého Vodafonu Petr Dvořák.

Vloni v květnu oznámila telekomunikační společnost Vodafone, že se dohodla na koupi části aktivit skupiny Liberty Global čítající kabelového a telekomunikačního operátora UPC v Česku, Německu, Maďarsku a Rumunsku. Až transakci v hodnotě 18,4 miliardy eur schválí Evropská komise, dojde k jejímu papírovému dokončení a spustí se proces spojování českých poboček Vodafonu a UPC do jedné společnosti.

Současný český Vodafone má 3,8 milionu klientů (z toho je 1,5 milionu firemních SIM karet), služby UPC využívá přes půl milionu lidí, přičemž počet vybudovaných přípojek je trojnásobně vyšší. Je zřejmé, že „nový Vodafone“, posílený o technologie pro pevný internet či digitální televizi, bude výrazně víc šlapat na paty konkurentům z O2 a T-Mobilu. „Doteď jsme byli vyzyvateli trhu, bylo těžké se prosadit obchodně i názorově, teď budeme víc vidět,“ slibuje Petr Dvořák, generální ředitel operátora. „Budeme mít přístup k televizi, budeme balíčkovat různé mobilní a fixní služby, ale největší obohacení bude v infrastruktuře, která umožňuje gigabitové rychlosti připojení k internetu,“ vysvětluje.

Jaký je překryv zákazníků UPC a Vodafonu?

Do doby schválení transakce nemáme přístup k datům UPC, zatím jsme stále konkurenty. Takže úplný přehled získáme až po schválení a dokončení akvizice.

Víte, jakým způsobem řeší skoro čtyři miliony současných zákazníků Vodafonu pevné připojení k internetu?

Česká republika je specifikum Evropy z hlediska penetrace připojení přes wi-fi poskytovatele, stále je to víc než třetina pevného internetu v zemi. Dominantním poskytovatelem je dnes Cetin (firma vzniklá oddělením infrastruktury O2 do samostatné firmy - pozn. red.), který pronajímá kapacitu jak nám, tak samozřej