Sazka ruší reklamu v médiích, kvůli možnému zvýšení daní z loterií - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Sazka ruší reklamu v médiích, kvůli možnému zvýšení daní z loterií

, čtk,
Sazka ruší reklamu v médiích, kvůli možnému zvýšení daní z loterií
Zdroj: KKCG

Loterijní firma Sazka kvůli možnému růstu daní z loterií ruší reklamu v médiích. Web HlídacíPes.org dnes uvedl, že Sazka zastavila reklamu v nakladatelství Mafra a mluvčí firmy Václav Friedmann řekl, že Sazka částečně omezila reklamu i v dalších médiích. Podle něj je třeba optimalizovat výdaje kvůli chystanému růstu loterní daně ze 23 na 35 procent. Sazka dosud patřila k největším zadavatelům reklamy v Česku.

Zvýšení daně z loterií schválila letos v květnu vláda a v listopadu Sněmovna. Návrh bude ještě projednávat Senát. „Musíme už teď optimalizovat naše náklady vzhledem k potenciálnímu zvýšení loterní daně,“ řekl Friedmann. Mafře podle něj klesá čtenost a prodeje novin, a proto byla její média prvními, v nichž Sazka reklamu zrušila. „Pravděpodobně se to dotkne dalších médií v nejbližších dnech,“ doplnil.

Mafra patří do holdingu Agrofert, který dříve vlastnil premiér Andrej Babiš (ANO), a je jedním z největších příjemců peněz z reklamy. Pod Mafru spadají třeba deník Dnes či iDnes.cz.

U některých dalších médií kromě titulů Mafry podle mluvčího už Sazka například snížila výdaje na reklamu na polovinu. Mafra je součástí koncernu Agrofert, jehož vlastníkem byl dříve nynější premiér Babiš, který začátkem roku 2017 převedl akcie svých firem kvůli zákonu o střetu zájmů do svěřenských fondů. Mluvčí Sazky ale popřel, že by spojení Babiše s Mafrou mělo souvislost se zastavením reklamy v nakladatelství.


Spor kolem Casinos Austria: Sazka se obrátila na arbitrážní soud


Sazka patřila v minulých letech podle údajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere k největším zadavatelům reklamy v médiích. Například v internetové reklamě se podle měření AdMonitoring pravidelně objevuje v první desítce největších zadavatelů reklamy, zatímco Mafra je zase mezi nakladatelstvími s nejvyššími příjmy z reklamy.

Podle Sněmovnou přijatého vládního návrhu se zvýší zdanění loterií, zatímco u ostatních druhů hazardu, třeba z automatů nebo tombol, zůstanou daně na dosavadní úrovni. Na objemu sázek v Česku mají přitom loterie minimální podíl. Loni lidé v České republice prosázeli 249,5 miliardy korun, z čehož téměř tři pětiny připadly na takzvanou technickou hru, což jsou především automaty. Podíl loterií na celkovém objemu sázek činil pouze 5,8 procenta. Sazka provozuje například loterii Sportka. Kromě Sazky mají v nabídce loterijní hry třeba firmy Fortuna nebo Tipsport.

Dále čtěte:

Problémy v Casinos Austria. Navyšování podílu českých miliardářů vázne

Sazka Group zvyšuje podíl v Casinos Austria na třetinu

Výnosná sázka na hazard. Sazka loni Komárkovi a Šmejcovi vydělala 2,4 miliardy

Sazka Group zvýšila v pololetí zisk na více než 11 miliard korun, pomohl prodej chorvatského SuperSportu

Ohodnoťte tento článek
Diskuze