Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Je to tak, nové byty jsou levnější než ty staré

Koupě bytu je investicí na mnoho let nebo taky pro několik generací. Protože se u nás…

Vysoká škola podnikání a práva nabízí spoustu zajímavých bakalářských a magisterských oborů

Pokud přemýšlíte o vysokoškolském vzdělání, atraktivní studijní bakalářské a magisterské…

Přední evropští politici v Praze řešili problémy demografického vývoje populace a varovali před další ekonomickou krizí

V pražském DOXu proběhla konference „Výzvy EU 2018“. Přední evropští politici a tuzemští…

Samořídící auto za 78 tisíc: německý startup našel řešení pro běžné smrtelníky

19. července, 06:21 - tre
19. července, 06:21

Ne každý si zatím může dovolit autonomní vůz. Změnit to se pokouší německá firma Kopernikus Automotive. Lidem chce nabídnout „servisní balík“, díky němuž bude možné běžné auto přestavět na samořidící vůz. Cena? 3000 eur (asi 78 tisíc korun).

Prototyp Kopernikus Automotive má za sebou řadu testů, včetně více než 500 kilometrové cesty z Ingolstadtu do Wolfsburgu. Na dálnici ale málokdo poznal, že jde o technický výstřelek. Zakladatelé firmy si vybrali vůz, který německý web Wired nazval „snad nejprůměrnějším autem v republice“ – bílý VW Golf, rok výroby 2017. Vůz je vybaven sedmi kamerami a výkonným počítačem, který údaje z kamer zpracovává a upravuje jízdní režim.

Výběr zcela běžného auta není náhodný. Berlínská firma totiž chce svůj „retrofit-kit“ nabízet středněpříjmovým majitelům ojetých aut. Náklady pro zájemce mají činit 3000 eur, za něž dostanou kamery a počítač. Auta stará pár let, která již jsou vybavena parkovacím asistentem a adaptivním tempomatem, lze pak předělat na autonomní za pár hodin.

Update místo nákupu nového auta

Idea „dovýbavy“ se zakladatelům firmy zalíbila i proto, že ji velké automobilky do značné míry zcela ignorují. Přijdou s novým modelem vybaveným dle nejvyššího aktuálního technického standardu, který je ale rychle překonán novinkami, jimiž je pak osázen další model. Rok dva staré auto je tak „zastaralé“ a rychle ztrácí na ceně, neboť software či aplikace v něm nelze updatovat.


Přečtěte si:

Diesel přežil svou smrt. Německé automobilky hlásí růst prodeje naftových aut

Příliš drahá Tesla. Majitelé vozů Model S v Německu musí vrátit subvence


Této praxi chce Kopernikus učinit přítrž. Jejich balíček aktualizací a softwaru lze stáhnout z internetu a navíc se nebrání tomu, aby pro jejich projekt vyvíjeli aplikace i vývojáři z jiných firem. První dodávky firma plánuje na konci letošního roku.

Nejen golf

Kopernikus Automotive se neomezuje jen na Německo. Za důležité považují, aby jejich produkt byl kompatibilní s dodávkami a nákladními vozy určenými pro americký trh. Právě zákazníci v zámoří dostanou set jako první. A to díky legislativě.

Než řešení dorazí na německý trh, uplyne ještě hodně vody. Vše bude záležet právě na zákonodárcích neboť legislativa stran samořídících aut není jednoznačná. Druhou obtíž představuje německá zvláštnost – neomezená rychlost na dálnici. Autonomním vozům totiž dělá problémy odhad rychlosti aut v levém pruhu, a proto pak jezdí až příliš defenzivně.

Něco jako smartphone
Dlouhodobým cílem Kopernikus Automotive je softwarová platforma pro autonomní vozy. Pomocí ní si každý řidič stáhne konkrétní software s ulicemi, neboli „samořídící software“, určený přesně pro danou lokalitu. Jde tedy o podobný princip jako u mobilního telefonu, kde výrobce dodá jen hardware, aplikace již vyvine někdo jiný.

Dále čtěte:

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
8 daňových nepravd
Země za 30 let: teplejší, sušší a extrémnější
Jak zažádat o invalidní důchod
Víkend bude sváteční, ale pro většinu z nás bez volna navíc
Změny klimatu vs. české léto
Auta
MV Agusta F4 Claudio: Ciao, superbiku z Varese!
Modernizovaná Škoda Fabia Scoutline: Více plastu, ale vyšší podvozek pouze za příplatek
Co dělat, když na silnici nouzově přistává letadlo? Improvizovat. Nic jiného nezbývá
Lynk & Co míří do závodů WTCR. Časem nabídne také ostrý sedan s výkonem přes 500 koní
I druhá generace Dacie Duster dostala verzi pick-up. Zatím neoficiálně
Technologie
Samsung Galaxy Tab S4: nejlepší pracovní tablet (test)
Samsung má nové VR brýle pro Windows. Slibují nejlepší obraz
Netflix vyrostl, zakládá nové tvůrčí studio a splní eurokvóty
Osmijádrové procesory Coffee Lake Refresh budou i pro notebooky. Vzorky běží na 2,1GHz
Ve Windows 10 October 2018 Update je rozbité rozbalování z archivů ZIP
Hry pro příležitostné hráče