zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - ZRÁDNÁ RYCHLOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

 VW Golf předělaný firmou Kopernikus Automotive na samořídící vůz
VW Golf předělaný firmou Kopernikus Automotive na samořídící vůz
Autor: Kopernikus Automotive

Samořídící auto za 78 tisíc: německý startup našel řešení pro běžné smrtelníky

19. července 2018, 06:21 - tre
 VW Golf předělaný firmou Kopernikus Automotive na samořídící vůz
VW Golf předělaný firmou Kopernikus Automotive na samořídící vůz
Autor: Kopernikus Automotive
19. července 2018, 06:21

Ne každý si zatím může dovolit autonomní vůz. Změnit to se pokouší německá firma Kopernikus Automotive. Lidem chce nabídnout „servisní balík“, díky němuž bude možné běžné auto přestavět na samořidící vůz. Cena? 3000 eur (asi 78 tisíc korun).

Prototyp Kopernikus Automotive má za sebou řadu testů, včetně více než 500 kilometrové cesty z Ingolstadtu do Wolfsburgu. Na dálnici ale málokdo poznal, že jde o technický výstřelek. Zakladatelé firmy si vybrali vůz, který německý web Wired nazval „snad nejprůměrnějším autem v republice“ – bílý VW Golf, rok výroby 2017. Vůz je vybaven sedmi kamerami a výkonným počítačem, který údaje z kamer zpracovává a upravuje jízdní režim.

Výběr zcela běžného auta není náhodný. Berlínská firma totiž chce svůj „retrofit-kit“ nabízet středněpříjmovým majitelům ojetých aut. Náklady pro zájemce mají činit 3000 eur, za něž dostanou kamery a počítač. Auta stará pár let, která již jsou vybavena parkovacím asistentem a adaptivním tempomatem, lze pak předělat na autonomní za pár hodin.

Update místo nákupu nového auta

Idea „dovýbavy“ se zakladatelům firmy zalíbila i proto, že ji velké automobilky do značné míry zcela ignorují. Přijdou s novým modelem vybaveným dle nejvyššího aktuálního technického standardu, který je ale rychle překonán novinkami, jimiž je pak osázen další model. Rok dva staré auto je tak „zastaralé“ a rychle ztrácí na ceně, neboť software či aplikace v něm nelze updatovat.


Přečtěte si:

Diesel přežil svou smrt. Německé automobilky hlásí růst prodeje naftových aut

Příliš drahá Tesla. Majitelé vozů Model S v Německu musí vrátit subvence


Této praxi chce Kopernikus učinit přítrž. Jejich balíček aktualizací a softwaru lze stáhnout z internetu a navíc se nebrání tomu, aby pro jejich projekt vyvíjeli aplikace i vývojáři z jiných firem. První dodávky firma plánuje na konci letošního roku.

Nejen golf

Kopernikus Automotive se neomezuje jen na Německo. Za důležité považují, aby jejich produkt byl kompatibilní s dodávkami a nákladními vozy určenými pro americký trh. Právě zákazníci v zámoří dostanou set jako první. A to díky legislativě.

Než řešení dorazí na německý trh, uplyne ještě hodně vody. Vše bude záležet právě na zákonodárcích neboť legislativa stran samořídících aut není jednoznačná. Druhou obtíž představuje německá zvláštnost – neomezená rychlost na dálnici. Autonomním vozům totiž dělá problémy odhad rychlosti aut v levém pruhu, a proto pak jezdí až příliš defenzivně.

Něco jako smartphone
Dlouhodobým cílem Kopernikus Automotive je softwarová platforma pro autonomní vozy. Pomocí ní si každý řidič stáhne konkrétní software s ulicemi, neboli „samořídící software“, určený přesně pro danou lokalitu. Jde tedy o podobný princip jako u mobilního telefonu, kde výrobce dodá jen hardware, aplikace již vyvine někdo jiný.

Dále čtěte:

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent



Čtěte také

Rybolov - ilustrační foto

Pobrexitová jednání mohou zkomplikovat sporné body: banky, zemědělství či rybolov

Týden před odchodem Británie z Evropské unie dokončuje Brusel přípravy na vyjednávání…

před 3 hodinami

Události  Čínu ochromil koronavirus

Chaos v Číně. Peking už eviduje 26 obětí koronaviru

Už 26 obětí evidují čínské úřady v souvislosti s šířením nového typu koronaviru, který se…

před 3 hodinami

 Pavel Koutný z prostějovské oděvní firmy Koutný

Jehly, nitě, miliony. Módní byznys přinesl Prostějovu šedesátimilionovou investici

Oděvní firma Koutný z Prostějova spouští investici ve výši 60 milionů korun. Jde o jeden…

před 3 hodinami

 Kandidáti na předsedu KDU-ČSL: europoslanec Tomáš Zdechovský, předseda lidoveckého poslaneckého klubu a místopředseda strany Jan Bartošek a poslanec Marian Jurečka,

Hledá se krizový manažer. Dva veteráni a nováček se utkají o post šéfa lidovců

KDU-ČSL volí nového předsedu. Střetnou se poslanci Marian Jurečka, Jan Bartošek a…

před 3 hodinami

Kryptoměny  Venezuelský prezident Nicolás Maduro představuje kryptoměnu petro

Maduro má plán na záchranu Venezuely. Otevře luxusní kryptoměnové kasino

Venezuelský prezident Nicolás Maduro se dál snaží zachránit ekonomickými problémy…

před 3 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Sociální pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Auta
VW Arteon Shooting Brake míří i k českým zákazníkům. Dorazí…
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj druhý sériový model
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Skladem, ale za tři čtvrtě milionu. Suzuki Jimny je nedostatek, z Evropy asi odejde
Hry pro příležitostné hráče