Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 VW Golf předělaný firmou Kopernikus Automotive na samořídící vůz
VW Golf předělaný firmou Kopernikus Automotive na samořídící vůz
Autor: Kopernikus Automotive

Samořídící auto za 78 tisíc: německý startup našel řešení pro běžné smrtelníky

19. července 2018, 06:21 - tre
 VW Golf předělaný firmou Kopernikus Automotive na samořídící vůz
VW Golf předělaný firmou Kopernikus Automotive na samořídící vůz
Autor: Kopernikus Automotive
19. července 2018, 06:21

Ne každý si zatím může dovolit autonomní vůz. Změnit to se pokouší německá firma Kopernikus Automotive. Lidem chce nabídnout „servisní balík“, díky němuž bude možné běžné auto přestavět na samořidící vůz. Cena? 3000 eur (asi 78 tisíc korun).

Prototyp Kopernikus Automotive má za sebou řadu testů, včetně více než 500 kilometrové cesty z Ingolstadtu do Wolfsburgu. Na dálnici ale málokdo poznal, že jde o technický výstřelek. Zakladatelé firmy si vybrali vůz, který německý web Wired nazval „snad nejprůměrnějším autem v republice“ – bílý VW Golf, rok výroby 2017. Vůz je vybaven sedmi kamerami a výkonným počítačem, který údaje z kamer zpracovává a upravuje jízdní režim.

Výběr zcela běžného auta není náhodný. Berlínská firma totiž chce svůj „retrofit-kit“ nabízet středněpříjmovým majitelům ojetých aut. Náklady pro zájemce mají činit 3000 eur, za něž dostanou kamery a počítač. Auta stará pár let, která již jsou vybavena parkovacím asistentem a adaptivním tempomatem, lze pak předělat na autonomní za pár hodin.

Update místo nákupu nového auta

Idea „dovýbavy“ se zakladatelům firmy zalíbila i proto, že ji velké automobilky do značné míry zcela ignorují. Přijdou s novým modelem vybaveným dle nejvyššího aktuálního technického standardu, který je ale rychle překonán novinkami, jimiž je pak osázen další model. Rok dva staré auto je tak „zastaralé“ a rychle ztrácí na ceně, neboť software či aplikace v něm nelze updatovat.


Přečtěte si:

Diesel přežil svou smrt. Německé automobilky hlásí růst prodeje naftových aut

Příliš drahá Tesla. Majitelé vozů Model S v Německu musí vrátit subvence


Této praxi chce Kopernikus učinit přítrž. Jejich balíček aktualizací a softwaru lze stáhnout z internetu a navíc se nebrání tomu, aby pro jejich projekt vyvíjeli aplikace i vývojáři z jiných firem. První dodávky firma plánuje na konci letošního roku.

Nejen golf

Kopernikus Automotive se neomezuje jen na Německo. Za důležité považují, aby jejich produkt byl kompatibilní s dodávkami a nákladními vozy určenými pro americký trh. Právě zákazníci v zámoří dostanou set jako první. A to díky legislativě.

Než řešení dorazí na německý trh, uplyne ještě hodně vody. Vše bude záležet právě na zákonodárcích neboť legislativa stran samořídících aut není jednoznačná. Druhou obtíž představuje německá zvláštnost – neomezená rychlost na dálnici. Autonomním vozům totiž dělá problémy odhad rychlosti aut v levém pruhu, a proto pak jezdí až příliš defenzivně.

Něco jako smartphone
Dlouhodobým cílem Kopernikus Automotive je softwarová platforma pro autonomní vozy. Pomocí ní si každý řidič stáhne konkrétní software s ulicemi, neboli „samořídící software“, určený přesně pro danou lokalitu. Jde tedy o podobný princip jako u mobilního telefonu, kde výrobce dodá jen hardware, aplikace již vyvine někdo jiný.

Dále čtěte:

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent



Čtěte také

 Robert Fico

Fico čelí obvinění. Slovenská policie jej stíhá kvůli podpoře rasismu

Slovenská policie obvinila expremiéra a šéfa nejsilnější vládní strany Směr-sociální…

5. prosince 2019

Ilustrační foto

Chyby v čerpání u 9 z 10 projektů. Brusel vyzývá Česko k vlastnímu auditu

Závěrečná zpráva auditu Evropské komise k údajnému střetu zájmů premiéra Andreje Babiše…

5. prosince 2019

 Paroplynka Počerady, ilustrační foto

Spotřeba plynu v Česku roste. Paroplynka v Počeradech jede naplno

Cena plynu padá, elektřina z uhlí stojí více. Společnosti ČEZ proto vyplatí, aby plynové…

5. prosince 2019

Netopýr, ilustrační foto

Klima, nebo biodiverzita? Vědci řeší, jak ochránit netopýry před smrtícími turbínami

Má přednost ochrana klimatu před ochranou biodiverzity? Na tuto otázku se snaží odpovědět…

5. prosince 2019

Radar izraelské firmy Elta, ilustrační foto

Podepsáno. Česko nakoupí izraelské radary za tři a půl miliardy korun

Česká armáda koupí od Izraele osm mobilních 3D radiolokátorů za 3,5 miliardy korun. První…

5. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Stres je všudypřítomný. Jak se jej zbavit?
Pro koho se příští rok sníží limit doplatků za léky?
Do čeho Češi nejčastěji spoří a investují
Nechodíte rádi do banky? Nevadí, již nemusíte
Stovky korun protopíme zbytečně. Jak šetřit teplo?
Auta
Nový mýtný systém v provozu
Tři roky, čtyři značky: Jozef Kabaň se ve skupině BMW neprosadil, vrací se pod křídla koncernu
VCHD Cargo investuje do vozového parku
V nejnovějších testech Euro NCAP opět zářila Tesla. Zato Volkswagenu Sharan upadly dveře
Srovnávací test: Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports vs. BMW F 850 GS Adventure
Hry pro příležitostné hráče