Od jídla a léků až po nábytek a bílé zboží. Menšíkovo DODO rozšiřuje své služby, slibuje doručení nadměrných zásilek ještě týž den - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Od jídla a léků až po nábytek a bílé zboží. Menšíkovo DODO rozšiřuje své služby, slibuje doručení nadměrných zásilek ještě týž den

,
Od jídla a léků až po nábytek a bílé zboží. Menšíkovo DODO rozšiřuje své služby, slibuje doručení nadměrných zásilek ještě týž den
Zdroj: DoDo Group
  • Logistická společnost DODO Michala Menšíka se vrhá do nového segmentu služeb

  • Zákazníkům bude doručovat nadrozměrné zásilky typu velkých domácích spotřebičů, sportovních trenažérů či nábytku

  • Produkty hodlá spotřebitelům dovážet v den objednání a v konkrétním časovém slotu

  • Pakliže se zde služba osvědčí, spustí ji i na svých zahraničních trzích

Ačkoliv tuzemský e-commerce sektor nezažívá zrovna kdovíjak šťastné období, neboť na rozdíl od minulých let stagnuje, ba dokonce i mírně klesá, najdou se tací, kteří na něj do budoucna stále sázejí. Třeba jako česká logistická skupina DODO.

Firma Michala Menšíka působí na zdejším trhu od roku 2015 a za tu dobu se stihla vypracovat mezi největší doručovatele v rámci celého segmentu takzvané logistiky poslední míle. Jako taková se specializovala především na doručování potravin a léků od renomovaných řetězců typu Tesco či Dr. Max, potažmo i jídla z oblíbeného fastfoodu KFC.

Nyní však DODO vstupuje do zcela jiných vod onlinového světa, a sice do oblasti nadměrných zásilek. Pomocí své flotily vozů hodlá zákazníkům nově doručovat nábytek, bílé zboží nebo například větší sportovní náčiní a trenažéry. Zkrátka takové zásilky, které vyžadují větší automobil a dvoumužnou sílu. To vše pochopitelně v rámci konceptu ,same-day delivery‘.

Menšíkovo DoDo jezdí i po Balatonu. Jachtařům rozváží jídlo na ekologických vodních skútrech

„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli,“ ví dobře šéf DODO pro Českou republiku a Slovensko Ivo Velíšek. „Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Třeba na doručení nábytku si přitom zákazník i u těch nejoblíbenějších nábytkářských řetězců musí několik dní počkat, zaplatit nemalý peníz, a ještě půl dne vyhlížet kurýra. S DODO jsme se vždy snažili nastavovat nové tržní standardy a nyní chceme změnit právě trh s doručováním nadrozměrných zásilek, které doručíme rychle, přesně a až do bytu zákazníka,“ popisuje dále.

Posilování v zahraničí

Velíšek a jeho kolegové vycházejí z průzkumu, který si DODO nechalo zpracovat agenturou Perfect Crowd. Z něj vyplývá, že rychlost doručení zásilky je pro 84 procent tuzemských zákazníků natolik stěžejním faktorem, že podle ní vybírají, u kterého prodejce požadované zboží nakonec nakoupí. Pakliže je jimi objednaný produkt doručen včas, totiž rychle, poslouží zmíněná skutečnost devíti z deseti spotřebitelů jako motivace k dalšímu nákupu u stejného e-shopu. Platí to však i naopak, pomalé dodací lhůty jsou pro 61 procent lidí důvodem k tomu, aby obchod ještě před uzavřením objednávky opustili.

Pakliže se zavedení nové služby Menšíkově firmě osvědčí, hodlá tento koncept představit i na dalších evropských trzích. Společnost kromě Česka aktuálně působí v Bulharsku, Polsku či Rakousku. Nechybí samozřejmě ani na již uvedeném Slovensku a v Německu a Maďarsku. Tam dokonce doručování nadrozměrných zásilek v ten samý den už jistým způsobem funguje.

„Se zapojením dvou kurýrů zde vozíme sportovní náčiní ze sítě prodejen Hervis a vážný zájem evidujeme u celé řady dalších celoevropských retailových řetězců,“ říká k celé věci obchodní šéf DODO Peter Menky.

Sází na ně i Tkáč s Křetínským

Právě expanze na zahraniční trhy a upevnění vlastní pozice je něčím, co si vedení logistické společnosti stanovilo pro letošní rok jako jednu z hlavních priorit. K naplnění tohoto cíle má pomoci i nedávná investice ve výši půldruhé miliardy korun, kterou DODO získalo od skupiny EC Investments česko-slovenských miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.

Křetínský a Tkáč investují do kurýrní služby DoDo. Půl druhé miliardy využije společnost na expanzi do zahraničí

Oba pánové se letos na jaře zařekli, že v DODO během následujících let proinvestují ještě dalších 60 milionů eur a svůj minoritní podíl tak budou nadále navyšovat. Většinovým vlastníkem firmy, která se vloni poprvé ve své historii přiblížila z pohledu tržeb hranici jedné miliardy korun, každopádně nadále zůstává Menšíkova skupina V-Sharp.