Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

MSV Metal Studénka koupil největší polskou kovárnu pro železnici

04. října 2017, 18:32 - čtk
04. října 2017, 18:32

Společnost MSV Metal Studénka vyrábějící výkovky a výlisky pro železnici a další odvětví koupila největší polskou kovárnu pro železnici Kuźnia Ostrów Wielkopolski (KOW). Podnik získala prostřednictvím investičního fondu Jet I brněnského miliardáře Igora Faita, kam studénecká firma spadá.

Polský podnik byl podle ní jedním z největších konkurentů studénecké firmy. Adriana Holland z MSV Metal Studénka uvedla, že o koupi podniku s velmi podobným sortimentem výrobků a významným postavením na polském a německém trhu společnost usilovala více než jeden a půl roku. „KOW je zdravá firma, vidíme v ní velký růstový potenciál zejména díky možným obchodním, výrobním i technologickým synergiím s mateřskou MSV,“ uvedl Fait.

Polská společnost s téměř 200 zaměstnanci se organizačně stává dceřinou firmou MSV Metal Studénka. „Akvizicí získáme přístup na polský trh, na který jsme zatím dodávali zatím velmi marginálně a kde KOW v dodávkách do železničního segmentu dominuje. Podle výhledu největšího železničního nákladního dopravce v Polsku, PKP Cargo Polska, očekáváme v budoucím období významné investice do oprav a výroby nových nákladních vagónů,“ uvedl generální ředitel MSV Ivo Lazecký.


Poláci míří do Česka. Chrání tak své investice před vlastní nevypočítatelnou vládou


MSV Metal Studénka je předním evropským výrobcem výkovků a výlisků pro železnice, zemědělství, stavebnictví a těžební průmysl. Společnost je přímým nástupcem bývalého závodu Vagónka Studénka na výrobu vagonů, založeného v roce 1901. V roce 2011 se podnik dostal do insolvence, v roce 2013 se jeho majitelem stala brněnská investiční skupina JET Investment. Nyní je společnost finančně stabilizovaná a má přes 400 zaměstnanců. V loňském roce dosáhla při tržbách přesahujících 800 milionů korun čistého zisku téměř 70 milionů korun. Podnik ročně vyková 12 tisíc tun výkovků, které z 84 procent směřují na export. Kromě Českých drah firma spolupracuje i s národními železničními dopravci z Německa, Švýcarska, Polska nebo Francie.

Přečtěte si také:

Svéráz polské národní statistiky

Faitův fond koupil dodavatele autodílů Benet

Polsko: vláda vztyčeného prostředníku



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Dnes slavíme 17. listopadu, obchody zůstanou otevřené
Hypotec?ni? sazby leti? nahoru. Ceny bytu? poprve? vystoupaly nad 3 miliony
Jak moc je opravdu výhodné vaše stavební spoření
10 morových ran české krajiny: sucho a chemie
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Auta
Los Angeles zavádí nákladní dopravu na vodík
Subaru poslalo na trh nejrychlejší WRX STI v historii. Nás to bohužel zajímat nemusí
Toyota Corolla přichází ve 12. generaci. Prohlédněte si historii nejprodávanějšího auta světa
Na výstavu Czechbus do Holešovic míří autobusy dvaceti značek
Vše, co jste chtěli vědět o dvouspojkové převodovce DQ200
Technologie
AMD přidává dvě nebo tři hry zadarmo k Radeonům RX 580 a RX 570 a Vegám
KVÍZ: Vynalezli počítače, mobily i internet. Poznáte je?
14 věcí, které na vás čekají, když koupíte auto na CNG
Hynix má první paměti DDR5, běží na 5200 MHz. Do počítačů přijdou až v roce 2020
Milník pro digitální rádio. V Evropě budou auta muset povinně nabízet DAB+
Hry pro příležitostné hráče