Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

MSV Metal Studénka koupil největší polskou kovárnu pro železnici

04. října 2017, 18:32 - čtk
04. října 2017, 18:32

Společnost MSV Metal Studénka vyrábějící výkovky a výlisky pro železnici a další odvětví koupila největší polskou kovárnu pro železnici Kuźnia Ostrów Wielkopolski (KOW). Podnik získala prostřednictvím investičního fondu Jet I brněnského miliardáře Igora Faita, kam studénecká firma spadá.

Polský podnik byl podle ní jedním z největších konkurentů studénecké firmy. Adriana Holland z MSV Metal Studénka uvedla, že o koupi podniku s velmi podobným sortimentem výrobků a významným postavením na polském a německém trhu společnost usilovala více než jeden a půl roku. „KOW je zdravá firma, vidíme v ní velký růstový potenciál zejména díky možným obchodním, výrobním i technologickým synergiím s mateřskou MSV,“ uvedl Fait.

Polská společnost s téměř 200 zaměstnanci se organizačně stává dceřinou firmou MSV Metal Studénka. „Akvizicí získáme přístup na polský trh, na který jsme zatím dodávali zatím velmi marginálně a kde KOW v dodávkách do železničního segmentu dominuje. Podle výhledu největšího železničního nákladního dopravce v Polsku, PKP Cargo Polska, očekáváme v budoucím období významné investice do oprav a výroby nových nákladních vagónů,“ uvedl generální ředitel MSV Ivo Lazecký.


Poláci míří do Česka. Chrání tak své investice před vlastní nevypočítatelnou vládou


MSV Metal Studénka je předním evropským výrobcem výkovků a výlisků pro železnice, zemědělství, stavebnictví a těžební průmysl. Společnost je přímým nástupcem bývalého závodu Vagónka Studénka na výrobu vagonů, založeného v roce 1901. V roce 2011 se podnik dostal do insolvence, v roce 2013 se jeho majitelem stala brněnská investiční skupina JET Investment. Nyní je společnost finančně stabilizovaná a má přes 400 zaměstnanců. V loňském roce dosáhla při tržbách přesahujících 800 milionů korun čistého zisku téměř 70 milionů korun. Podnik ročně vyková 12 tisíc tun výkovků, které z 84 procent směřují na export. Kromě Českých drah firma spolupracuje i s národními železničními dopravci z Německa, Švýcarska, Polska nebo Francie.

Přečtěte si také:

Svéráz polské národní statistiky

Faitův fond koupil dodavatele autodílů Benet

Polsko: vláda vztyčeného prostředníku



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Čím topíte: plyn, elektřina nebo tuhá paliva?
Děti a daně 2019: kdo má nárok na daňové zvýhodnění a kdo dostane daňový bonus
Jak vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitosti?
Jak je to s dědictvím, když mám dluhy a jsem v exekuci ?
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Auta
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Jeep Wrangler, Alfa…
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Technologie
Ruská pohádka má rekord a vystřelila mezi nejsledovanější videa na YouTubu
Televizory LG pro rok 2019: tři OLEDové speciality
Ostrava v roce 2020 zruší papírové jízdenky. Nahradí je karty a mobily
Samsung Galaxy A9: čtyřočko s velkou výdrží (vyzkoušeno)
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Hry pro příležitostné hráče