Mezi sportovci vydělává na reklamě nejvíc Federer

Adam Štěpánek 14. ledna, 10:30  -  Adam Štěpánek
14. ledna, 10:30

Ze světa sportu je marketingově nejzajímavější Roger Federer. Švýcarský tenista loni na sponzorských smlouvách vydělal 49,2 milionu liber (1,5 miliardy korun). V elitní desítce jsou čtyři golfisté. Fotbal zastupuje jen Cristiano Ronaldo.

Žebříček sestavila britská univerzita London School of Marketing (LSM) na základě příjmů jednotlivých sportovců z reklamy za loňský rok. Prvních sto sportovců loni vydělalo dohromady 2,6 miliardy liber.

Na čele žebříčku se umístil Roger Federer, který přitom polovinu sezony nehrál kvůli zranění, a přišel tak například o dvě velké akce – olympijské hry a US Open. I tak ale na propagaci značek vydělal téměř 50 milionů liber. „Navzdory tomu, že měl Federer slabší sportovní rok, v příjmech z reklamy byl úspěšný. Ukazuje to na to, jak jsou z dlouhodobého hlediska důležité charakterové vlastnosti,“ okomentoval první místo Jacques de Cock z LSM.

Druhou pozici obsadil s necelými 45 miliony liber americký basketbalista LeBron James, který se svým Clevelandem vyhrál NBA, třetí pak byl s odstupem tří milionů jeho krajan, golfista Phil Mickelson.


Škoda sází ve sponzorství na cyklistiku. Propagovat ji bude legendární Wiggins:

Cyklistický fenomén Wiggins bude propagovat Škodu. Chystá se masivní kampaň


Do elitní desítky se dostali hned čtyři golfisté a tři tenisté, přičemž světový hráč číslo jedna Andy Murray skončil až 22. Zajímavostí je, že mezi deset nejlépe vydělávajících se dostal jediný fotbalista – Cristiano Ronaldo. Jeho velký rival Lionel Messi byl jedenáctý.

Mezi sportovními značkami jasně dominuje Nike, která má pod smlouvou 51 ze sta nejlépe vydělávajících sportovců. S velkým odstupem následuje Adidas s 12 a rostoucí Under Armour s 11 sportovci.

De Cock se vyjádřil i ke stále přetrvávající jasné dominanci mužů. „Je to z toho důvodu, že pomáhají propagovat značky na hůře dostupném trhu pro mužské zákazníky mezi 16 až 30 lety,“ myslí si. „Fanoušci si kupují oblečení a vybavení na základě toho, co nosí ta největší jména. Proto hrají reklamy tak důležitou roli v tenisu, golfu nebo kriketu.“

10 sportovců s největšími příjmy z reklamy za rok 2016 (v mil. liber)
1. Roger Federer tenis 49,2
2. LeBron James basketbal 44,3
3. Phil Mickelson golf 41
4. Tiger Woods golf 36,9
5. Kevin Durant basketbal 29,5
6. Rory McIlroy golf 28,7
7. Novak Djoković tenis 27,9
8. Cristiano Ronaldo fotbal 26,2
9. Jordan Spieth golf 26,2
10. Rafael Nadal tenis 26,2

Zdroj tabulky: London School of Marketing

Dále čtěte:

Navždy spolu: Ronaldo podepsal doživotní kontrakt s Nike

Pětici olympioniků „placených zlatem“ vede Durant


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít