Mezi sportovci vydělává na reklamě nejvíc Federer - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Mezi sportovci vydělává na reklamě nejvíc Federer

,
Mezi sportovci vydělává na reklamě nejvíc Federer
Zdroj: Profimedia.cz

Ze světa sportu je marketingově nejzajímavější Roger Federer. Švýcarský tenista loni na sponzorských smlouvách vydělal 49,2 milionu liber (1,5 miliardy korun). V elitní desítce jsou čtyři golfisté. Fotbal zastupuje jen Cristiano Ronaldo.

Žebříček sestavila britská univerzita London School of Marketing (LSM) na základě příjmů jednotlivých sportovců z reklamy za loňský rok. Prvních sto sportovců loni vydělalo dohromady 2,6 miliardy liber.

Na čele žebříčku se umístil Roger Federer, který přitom polovinu sezony nehrál kvůli zranění, a přišel tak například o dvě velké akce – olympijské hry a US Open. I tak ale na propagaci značek vydělal téměř 50 milionů liber. „Navzdory tomu, že měl Federer slabší sportovní rok, v příjmech z reklamy byl úspěšný. Ukazuje to na to, jak jsou z dlouhodobého hlediska důležité charakterové vlastnosti,“ okomentoval první místo Jacques de Cock z LSM.

Druhou pozici obsadil s necelými 45 miliony liber americký basketbalista LeBron James, který se svým Clevelandem vyhrál NBA, třetí pak byl s odstupem tří milionů jeho krajan, golfista Phil Mickelson.


Škoda sází ve sponzorství na cyklistiku. Propagovat ji bude legendární Wiggins:

Cyklistický fenomén Wiggins bude propagovat Škodu. Chystá se masivní kampaň

 Bradley Wiggins pózuje u vozu Škoda Superb


Do elitní desítky se dostali hned čtyři golfisté a tři tenisté, přičemž světový hráč číslo jedna Andy Murray skončil až 22. Zajímavostí je, že mezi deset nejlépe vydělávajících se dostal jediný fotbalista – Cristiano Ronaldo. Jeho velký rival Lionel Messi byl jedenáctý.

Mezi sportovními značkami jasně dominuje Nike, která má pod smlouvou 51 ze sta nejlépe vydělávajících sportovců. S velkým odstupem následuje Adidas s 12 a rostoucí Under Armour s 11 sportovci.

De Cock se vyjádřil i ke stále přetrvávající jasné dominanci mužů. „Je to z toho důvodu, že pomáhají propagovat značky na hůře dostupném trhu pro mužské zákazníky mezi 16 až 30 lety,“ myslí si. „Fanoušci si kupují oblečení a vybavení na základě toho, co nosí ta největší jména. Proto hrají reklamy tak důležitou roli v tenisu, golfu nebo kriketu.“

10 sportovců s největšími příjmy z reklamy za rok 2016 (v mil. liber)
1. Roger Federer tenis 49,2
2. LeBron James basketbal 44,3
3. Phil Mickelson golf 41
4. Tiger Woods golf 36,9
5. Kevin Durant basketbal 29,5
6. Rory McIlroy golf 28,7
7. Novak Djoković tenis 27,9
8. Cristiano Ronaldo fotbal 26,2
9. Jordan Spieth golf 26,2
10. Rafael Nadal tenis 26,2

Zdroj tabulky: London School of Marketing

Dále čtěte:

Navždy spolu: Ronaldo podepsal doživotní kontrakt s Nike

Pětici olympioniků „placených zlatem“ vede Durant


Ohodnoťte tento článek
Diskuze