Levnější než Lidl: ruský řetězec chce v Německu uspět s „retrem“ z kartónů a palet - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Levnější než Lidl: ruský řetězec chce v Německu uspět s „retrem“ z kartónů a palet

,
Levnější než Lidl: ruský řetězec chce v Německu uspět s „retrem“ z kartónů a palet
Zdroj: Profimedia.cz

Ruský Torgservis chce v Německu konkurovat diskontním řetězcům Lidl a Aldi. Plánuje prorazit strategií, která bodovala před několika dekádami. Omezeným sortimentem, který si zákazníci musí sami vybalit z kartónových krabic.

I když je na německém maloobchodním trhu s potravinami obrovská konkurence, ruská firma Torgservis na něm chce uspět a otevřít sto obchodů. První z nich na konci ledna v Lipsku.

Na trhu diskontních řetězců dominují zejména značky Lidl a Aldi, Torgservis plánuje uspět se strategií, která fungovala u německých zákazníků před mnoha lety – na západě země už v 60. letech, na východě pod roce 1989. Tedy nabízet potraviny co nejlevněji, většinou bez regálů, přímo z palet a kartónových krabic.

Zavedené diskontní řetězce jdou přesně opačnou cestou, nabízejí potraviny také v biokvalitě a tedy i za vyšší cenu, snaží se mít část zboží čerstvého, rozšiřují a pravidelně mění sortiment. Torgservis provozuje 800 obchodů hlavně na východě Ruska, v Číně, Kazachstánu, Rumunsku a Bělorusku.

V Německu by měl působit pod značkou Mere. Většina ze stovky poboček by se měla otevřít na východě země, tedy na území bývalé NDR.

„Nabídka bude připomínat někdejší nákupní zážitky v řetězci Aldi: omezený sortiment, zboží na paletách, kartóny, krabice, ostré neonové světlo. Kořeny německých diskontních řetězců,“ napsal německý Wirtschaftswoche.


Lidl vstupuje do byznysu zpracování odpadů. Ušetří miliardy

Plastové obaly v řetezci Lidl, ilustrační foto


Sortiment by měl čítat 1500 až 2000 druhů zboží, 90 až 95 procent by mělo být vlastní značky, 70 procent mají tvořit trvanlivé potraviny, konzervy, potraviny ve skle. V nabídce se objeví rovněž zboží pro domácí mazlíčky, domácí potřeby a oblečení.

Odborník na německý maloobchodní trh Johannes Berentzen z poradenské firmy Dr. Wieselhuber & Partner připomněl, že v Německu neuspěli i větší hráči. Například americký řetězec Walmart v Německu skončil po deseti letech v roce 2006. Nedařilo se ani nizozemskému Aholdu Delhaize, který se stáhl z největšího evropského trhu v roce 2017 po pěti letech.

Úspěch firmy ze Sibiře u německých zákazníků by se rovnal zázraku, odhadují němečtí odborníci na maloobchod. I kdyby síť zákazníky nalákala, konkurence pravděpodobně zareaguje úpravou cen.

Dále čtěte:

Lidl okopíroval naši biolimonádu a napustil ji cukrem a barvivy, stěžuje si startup

Lidl chtěl dobýt Ameriku. Skončilo to debaklem

Modelka Heidi Klum měla pomoci řetězci Lidl uspět na americkém trhu, ilustrační foto

Ohodnoťte tento článek
Diskuze