Je libo Cayenne? Porsche pere špinavé diesely v Litvě

05. září 2017, 06:27 - dah
05. září 2017, 06:27

Ve Spojených státech se verze Porsche Cayenne s naftovým motorem už dva roky neprodává a v Německu se od konce letošního července nesmí přihlašovat do provozu. Automobilka z koncernu Volkswagen ale přišla na fintu, jak model prodávat i nadále.

Automobilce Porsche se podařilo obejít v Německu platící zákaz přihlašování modelu Cayenne Diesel 3.0 do provozu. S pomocí následující anabáze pak zabíjí dvě mouchy jednou ranou. Porsche podle informací týdeníku Der Spiegel povolal skladové vozy v uplynulých měsících z Ameriky zpět do německých dílen, kde jim vyměnil koncová světla, typové štítky i airbagy a uzpůsobil programové vybavení řídicí jednotky tak, aby vozy vyhovovaly evropským normám.

Přestavba vozu ovšem sama o sobě k jejich přihlášení v Německu nestačí. K tomu, aby pro cayenny dostal potřebné doklady, přihlašuje je koncern do provozu v jiných zemích – například v Litvě, kde je ale také obratem odhlásí. Tímto způsobem automobilka získává technické průkazy, které by německé úřady nevystavily. Auto, které takto jednou přihlásila, pak už schvalují do provozu úřady kterékoli evropské země.

Špinavá práce pro malé prodejce

Kvůli problémům, které odstartoval nelegální software, Porsche v roce 2015 zastavilo prodej modelů Cayenne Diesel ve Spojených státech. V Německu přihlašování těchto aut zatrhl ke konci letošního července ministr dopravy Alexander Dobrindt s tím, že u nich úřady prokázaly ilegální software ovlivňující skladbu výfukových plynů.

Na německém trhu proto Porsche modely Cayenne se vznětovými motory nenabízí u svých smluvních prodejců, ale prodává je s velkou slevou přes menší nezávislé obchodníky, kteří reimportované nové kusy nabízejí i na aukčním portálu e-Bay. Navzdory výše popsané praxi Porsche lakonicky ujišťuje, že svými účelovými převody stávající zákaz přihlašování problematického modelu nijak nepodkopává, neboť auta prý vyhovují předpisům.

Přečtěte si, jak na blamáž dojel Volkswagen:

Do bazaru, nebo do šrotu? Desetitisíce volkswagenů čekají v USA na ortel

Čtěte více o vývoji průšvihu Volkswagenu:

„V Americe jsme to podělali.“ Bývalého šéfa VW může zničit jeden telefonát

Štědrý Volkswagen: právnička dostane po roce ve firmě odstupné 400 milionů

Piëch o skandálu VW: O podvodech věděl i premiér Dolního Saska

Jak dlouho Winterkorn o skandálu věděl?

Emisní skandál VW: bývalý šéf prý věděl o manipulacích dva měsíce dopředu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co si pojistit před cestou do zahraničí?
Šmejdi v energetice lákají do aukcí nebo na dárky. Lidé platí tisíce korun
Otec dětí odmítá platit výživné. Co můžete dělat?
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Auta
Cena za rychlost: Kde dostanete nejlepší čas 0-100 km/h za…
Tatra 700: Poslední osobní Tatrovka byla ve své době nejrychlejším českým autem
Aféra Dieselgate: Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi
Nové Suzuki Jimny je takový malý a levný Mercedes-Benz třídy G
Pět vozů značky Škoda, ze kterých budou dobré a spolehlivé ojetiny
Technologie
AMD: APU budou mít nové ovladače méně často, aktualizace jen jednou za tři měsíce
Proč kopačky Lionela Messiho vypadají na různých televizorech jinak?
Zprávy pro Android přináší posílání SMS z počítače a snadné kopírování bezpečnostních kódů
Microsoft je s April Updatem spokojený, takže opatrnější řízená distribuce končí
Konference mDevCamp 2018 propojila vývojářskou komunitu a nabídla přes 20 přednášek [report]
Hry pro příležitostné hráče