Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Jako látání děr v koberci. Němci řeší zákaz starých dieselů

13. listopadu, 17:23  -  František Novák
13. listopadu, 17:23

Německá vláda se snaží přesvědčit automobilky, aby se podílely v co největší míře na financování úpravy starších dieselových aut, která nebudou moci vjíždět do některých německých měst. Nová dohoda mezi ministrem dopravy Andreasem Scheuerem a zástupci automobilek nevyhovuje nikomu. Firmy Daimler a Volkswagen navýšily částku na dotaci přestavby z 2 400 na 3 000 eur. Financování technických úprav má platit až od roku 2020, a pouze pro majitele, kteří bydlí v postižených městech.

Německý ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) po jednání s německými automobilkami Daimler, BMW a Volkswagen oznámil, že se podařilo dojednat kompromis. Automobilky zvýšily příspěvek pro přestavbu aut na 3 000 eur (78 tisíc korun), financování technického řešení úpravou katalyzátorů mají výrobci platit až od roku 2020. S tím souhlasí jen Daimler a Volkswagen, koncern BMW to odmítl.

Přístup automobilek kritizuje německé ministerstvo životního prostředí. „Skutečnost, že technické úpravy budou možné až po roce 2020, není pochopitelné,“ reagovalo ministerstvo životního prostředí, které řídí Svenja Schulzeová (SPD). K zákazu vjezdu do některých měst, nově se jedná o Kolín nad Rýnem a Bonn, začne platit již během roku 2019.

Další trik výrobců

Šéf zelených poslanců Anton Hofreiter tvrdí, že se jedná o další trik automobilek, jak platit co nejméně a donutit Němce naopak kupovat nová auta. „Ministr Scheuer a šéfové automobilových koncernů chtějí, aby si majitelé starších vznětových automobilů kupovali auta nová a odmítli zaplatit přestavby vozů o další rok,“ zlobí se Hofreiter.

Opoziční FDP namítá, že ani tento kompromis mezi Berlínem a automobilkami nezabrání soudům, aby zakazovaly vjezd starším naftovým autům do měst. Vláda by podle poslance FDP Michaela Theurera měla spíše s Bruselem dojednat termín, od kdy budou opatření pro zlepšení ovzduší ve městech platit.


Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník


Odborník na automobilový sektor Ferdinand Dudenhöffer z univerzity Duisburg-Essen poslední dohodu vnímá jako „flikování děr na koberci“. Většiny dieselových aut se to nedotkne, protože jen 30 procent prodaných vznětových motorizací připadá na výrobce Daimler a Volkswagen. Připomíná, že zahraniční automobilky se jednání s vládou vůbec nezúčastnily.

Viceprezident německého automotoklubu ADAC Ulrich Klaus tvrdí, že všechny automobilky by měly majitelům starších aut nabízet takové slevy a úpravy vozů, aby mohli zůstat mobilní i přes zákazy vjezdů do měst. Měly by také kompenzovat ztrátu hodnoty starších vozů se vznětovou motorizací.

Předseda německé asociace spotřebitelských organizací VZBV Klaus Müller zdůraznil, že výrobci nechtějí splnit slib o tom, že starší vozy bezplatně upraví tak, aby splňovaly přísnější emisní limity. „Každý výrobce si přihřívá vlastní polívčičku a majitelé dotčených aut vyjdou naprázdno,“ nelíbí se mu selektivní přístup automobilek.

Zákaz vjezdu starších naftových aut se týká od května Hamburku, od začátku roku 2019 to má být také Stuttgart, Berlín a Frankfurt nad Mohanem. Od dubna 2019 Bonn a Kolín nad Rýnem. Německé soudy reagují na žaloby německé organizace Deutsche Umwelthilfe, která města žaluje kvůli překračování koncentrací oxidu dusičitého. Maximální průměrná koncentrace za rok je stanovena na 40 mikrogramů na metr čtvereční. Nedodržuje jej asi 60 německých měst.

Související články:

Podnikavý důchodce si postavil elektromobil. Z auta, které našel na vrakovišti

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Vyplatí se ojetý elektromobil, nebo hybrid? Záleží, jaké máte priority

Snižování emisí přinese ztrátu pracovních míst, varují výrobci aut


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 4 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Kdy se (ne)vyplatí pracovat při exekuci?
Test: která navigace do auta je ta nejlepší
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Auta
Modernizace pro UAZ Profi
VW chce překonat Porsche na Nürburgringu. Využije k tomu elektrický speciál z Pikes Peak
Rekordní Bloodhound SSC, který zatím své schopnosti nepředvedl, je na prodej za pakatel
McLaren 720S Spider: Do prodeje míří extrémně rychlý roadster. Stojí sedm milionů
Test Jeep Grand Cherokee S: Cesta časoprostorem
Technologie
Špičkový držák dvou monitorů Stell SOS 2020 (recenze)
Planeta Blink. Konec vývoje EdgeHTML není dobrý pro web [komentář]
Google+ opět děravý. Google síť nakonec ukončí o čtyři měsíce dříve
Voyager 2 je už v mezihvězdném prostoru a po 41 letech stále pracuje
Doom slaví 25. narozeniny. Jeho tvůrce slibuje novou epizodu
Hry pro příležitostné hráče