Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Infografika, eSports,
Infografika, eSports,
Autor: Euro

Infografika: Nezastavitelný nástup eSports

23. května, 15:24 - tre
 Infografika, eSports,
Infografika, eSports,
Autor: Euro
23. května, 15:24

Hraní počítačových her je pro velkou část společnosti synonymem zahálky. Trávením času na úrovni sledování televize. Byznysu to ale nevadí. Jeho aktéři vědí, že jde o aktivní činnost, a navíc náramně výdělečnou. Globální herní průmysl má dvojnásobnou hodnotu než filmový a hudební průmysl dohromady. A z hraní her je lukrativní profese.

Výrobci počítačových her loni zaznamenali tržby ve výši 135 miliard dolarů. Jejich klientela se počítá ve stovkách milionů, jde tedy o velmi početnou a finančně silnou cílovou skupinu. Kolem jednotlivých herních titulů se vytvářejí komunity a touha vidět ty nejlepší z nejlepších se pro členy těchto komunit stává takřka posedlostí.

Z toho těží odvětví eSports (elektronických sportů). Dnes je běžné, že arény plné diváků hostí klání „top pařanů“. Na koho nezbydou lístky, může souboje sledovat online. Nejúspěšnější platformou je Twitch.tv, která se soustředí na živý stream hraní her včetně přenosů z eSports akcí. Twitch existuje od roku 2011 a dnes má více než 15 milionů denních návštěv. Už v roce 2014 jej téměř za miliardu dolarů koupila společnost Amazon.