Dopravce Leo Express bude jezdit do Polska

13. října 2017, 15:13 - čtk
13. října 2017, 15:13

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost patřící podnikateli Leoši Novotnému mladšímu tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do Ostravy o úsek do Krakova. Zatím však dopravce neuvedl, kdy se tak stane. V novém jízdním řádu, který začne platit letos od 10. prosince, toto spojení dosud zařazené není.

Podle společnosti pojede do Krakova vždy jeden železniční spoj denně. Na lince mezi Bohumínem a Krakovem zůstanou nadále v provozu také autobusy, které budou navazovat na příjezdové časy ostatních vlakových spojů. Volné autobusy chce Leo Express využít pro další návazná spojení zejména právě z Krakova, sdělila firma.

Vstup na polské koleje společnosti umožňuje rozhodnutí předsedy polského Úřadu železniční dopravy (UTK). Tomu předcházelo vydání bezpečnostního certifikátu, který dopravce získal letos v dubnu. „Polsko se tak připojuje ke Švédsku, Británii, České republice, Slovensku, Rakousku nebo Itálii, kde již nyní funguje konkurence na dálkových spojích,“ uvedl k rozhodnutí výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler. Kromě získání povolení musel dopravce rovněž upravit svoje soupravy Stadler Flirt na provoz v Polsku.

Cestujících navzdory nefunkčním vlakům přibylo

Práce na úpravě vlaku společnosti trvaly od ledna do dubna letošního roku. Během této doby neměl k dispozici vždy jednu soupravu a jezdil pouze se zbylými čtyřmi vlaky. Další komplikaci společnosti způsobila červnová nehoda v Přerově, která dlouhodobě vyřadila další soupravu vlaku.

I přes tyto komplikace společnost za první pololetí oznámila meziroční nárůst cestujících o desetinu na zhruba 700 000. V tomto čísle jsou ale započítaní i cestující z autobusových linek. Problémy s chybějící soupravou dopravce podle internetového deníku zdopravy.cz promítne i do nového jízdního řádu, kde spoje provozované pátou soupravou stále chybí.

Leo Express působí na českých kolejích od roku 2013. Letos v pololetí prohloubil ztrátu na 65 milionů korun z loňských 31 milionů Kč. Důvodem jsou podle vedení mimo jiné i náklady spojené s rozjezdem byznysu v Polsku. V souvislosti a nárůstem cestujících ale firma zvýšila tržby o 13 procent na 161 milionů korun.

Související články:

Slabší pololetí. Leo Express i přes vyšší tržby prohloubil ztrátu

Soud začal řešit další žalobu Grandi Stazioni kvůli nádraží. Firma zpochybňuje ukončení nájmu

Dále čtěte:

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží. Udělají si z něj výkladní skříň

České dráhy si pronajmou lokomotivy Siemens za 1,6 miliardy

České dráhy si najmou téměř 300 aut od LeasePlan. Zaplatí 116 milionů


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik každý Čech vyprodukuje ročně odpadu?
Od ledna 2018 teče z kohoutků dražší voda. O kolik?
Jak vydat knihu? Zeptali jsme se spisovatele
Volby prezidenta druhé kolo: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Jedete autem na hory? Víte, na co si dát pozor?
Auta
Policie stále nemá dost, kupuje další Superby 4×4 DSG.…
Dacia Logan jako prémiové auto? Podívejte se, jak by mohla vypadat
Také Range Rover Velar se dočká silného osmiválce v provedení SVR
Galerie: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Nechcete čekat na Škodu Kodiaq RS? Čip od BSR zvedne výkon na 260 koní
Technologie
Unikly parametry chystaných nových procesorů Coffee Lake. Na pultech možná už v únoru
Vyšel Firefox 58. Je zase rychlejší a nabízí více možností při pořizování snímků webů
Microsoft chystá nástroj na prohlížení a odstranění diagnostických dat ve Windows 10
Android 8.1 vám řekne, jak rychlé jsou dostupné sítě Wi-Fi. Vyberete si tak tu nejlepší
T-Mobile spouští hybridní satelitní televizi. Nabízí méně stanic a stejně potřebuje internet
Hry pro příležitostné hráče